Gå til innhold

HVORFOR se på reality shows?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor gidder noen TV-seere egentlig å følge med på reality-konsepter som for eksempel "pantelånerne" fra ett eller annet sted, Kardashians (eller hvordan det nå skal skrives) eller "storage wars" fra for eksempel Canada, USA eller Storbritannia...

Jeg kan rett og slett ikke begripe hvorfor noen i det heile tatt orker å følge med på slike ting. Kan noen forklare hva som liksom er så vanvittig spennende eller "morsomt" med slike TV-konsepter??

Anonymkode: bfcc9...973

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hatet det og hadde sååå masse fordommer mot det. Hater det fortsatt men har blitt hekta ! 
Greia er at når man først ser litt på det, bare har det i bakgrunnen og ser på med et halvt øye for et eller annet de bygger opp spenning rundt skjer, så må man liksom se fortsettelsen, så da ser man på videre i episoden for å finne ut hvordan dette ender, men så ender det jo ikke så man får ikke noe svar før neste episode, eller så løser det seg men en ny intrige eller spenningshendelse kommer, så man fortsetter å se hvordan historien utspiller seg.

Også er det i tillegg ganske godt å se på slik hjernedød tv av og til også og koble ut tankene og intellektet helt , når man har en mentalt anstrengende og krevende jobb eller studiehverdag ellers. 

Anonymkode: 709aa...33f

Skrevet

Reality er ikke min favorittsjanger siden det er mer tillaget enn jeg ønsker, men det er fremdeles mange realityserier jeg liker. Kardahsian er en feelgood-serie. Føler meg alltid bra når jeg ser det (bortsett fra når det er krangling og drama, da switcher jeg). Svenske Hollywoodfruer var før min favorittserie av akkurat samme grunn, men når har jeg sluttet siden de har tatt inn så mange dramadamer. Blir sliten av sånt.

Også liker jeg reality som Luksusfellen. Litt for å lære, mye for å dømme (:phaedra:).

Samboeren min liker Fast N´Loud (han liker biler), Storage Hunters, de politi- og vekterseriene på MAX, alle disse kokkeprogrammene (à la Gordon Ramsey rydder opp)... Sistenvente liker jeg også litt siden man stadig blir sjokkert, og, igjen - at jeg liker litt å dømme ;) 

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Skal være enig at det meste av reality er søppel, med unntak av Farmen.

Endret av Catalina Culès
Skrevet

Ser folk fremdeles på tv :hakeslepp:

Men tror det er en greie for eldre folk. Vet bare om gamle tanter og foreldre/besteforeldre som ser på slikt. 

• Liker 1
Skrevet
På ‎16‎.‎12‎.‎2017 den 19.04, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder noen TV-seere egentlig å følge med på reality-konsepter som for eksempel "pantelånerne" fra ett eller annet sted, Kardashians (eller hvordan det nå skal skrives) eller "storage wars" fra for eksempel Canada, USA eller Storbritannia...

Jeg kan rett og slett ikke begripe hvorfor noen i det heile tatt orker å følge med på slike ting. Kan noen forklare hva som liksom er så vanvittig spennende eller "morsomt" med slike TV-konsepter??

Og jeg skjønner ikke hva som er så spennende med fiksjon, virkeligheten er jo så mye mer engasjerende. 

Går stort sett i reality hjemme hos oss, Grensevaktene, matlagingskonkurranser en mass, project runway og slike ting, og mannen er veldig glad i Kardashians.:plystre:  Etter at reality kom til verden har jeg ikke giddet å se så mye annet, det andre er jo bare funnet på.:jolie:

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, _BuseMannen_ said:

Men tror det er en greie for eldre folk. Vet bare om gamle tanter og foreldre/besteforeldre som ser på slikt. 

Takk for ditt bidrag i diskusjonen.

Selv ser jeg på Ladies of London, Sofias engler (grine-tv), brudekjoleprogram og En mann fire koner (fascinerende) og Svenske Hollywoodfruer.

Skrevet
7 minutter siden, _BuseMannen_ skrev:

Nei, vi ser på maling tørke :rolleyes:

8 minutter siden, Calandria skrev:

Skal være enig at det meste av reality er søppel, med unntak av Farnen.

Samme her :) Ikke lenge igjen til Farmen Kjendis nå :)

Skrevet
13 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Takk for ditt bidrag i diskusjonen.

Selv ser jeg på Ladies of London, Sofias engler (grine-tv), brudekjoleprogram og En mann fire koner (fascinerende) og Svenske Hollywoodfruer.

Vel bekomme :)

Skrevet

Ser bare på Grensevakten. Men så er det faktisk fra virkeligheten da, i motsetning til det meste annet som er regissert og konstruert søppel-TV. 

Anonymkode: 99732...675

• 4 uker senere...
Skrevet

Det er jo stor variasjon i sjangeren. Noe er søppel, noe er bra. Anno og mesternes mester er god underholdning.

Skrevet
På Thursday, December 21, 2017 den 14.27, palamina skrev:

Og jeg skjønner ikke hva som er så spennende med fiksjon, virkeligheten er jo så mye mer engasjerende. 

Går stort sett i reality hjemme hos oss, Grensevaktene, matlagingskonkurranser en mass, project runway og slike ting, og mannen er veldig glad i Kardashians.:plystre:  Etter at reality kom til verden har jeg ikke giddet å se så mye annet, det andre er jo bare funnet på.:jolie:

En god del sånne realitys shows blir vel også oppfunnet, konstruerte hendelser, og med manus? 

Skrevet

Ja altså... ikke vet jeg. Jeg trodde hele poenget med "reality" at det skulle være... du vet... REALITY. Alle disse programmene fra USA som går under kategorien reality er jo scripted. Det er bare tull alt sammen. Har dere prøvd å se på The Real Housewives of... Jeg så 10 minutter en gang og INGEN kan overbevise meg at det dritet er ekte.

Skrevet (endret)

.

Endret av Grønt blad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...