AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Jeg er kjempe nervøs Har lest og lest, og føler jeg kan mye, men selvfølgelig ikke alt. Anonymkode: 28372...bdd
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er kjempe nervøs Har lest og lest, og føler jeg kan mye, men selvfølgelig ikke alt. Anonymkode: 28372...bdd Nytter ikke å lese, du må pugge fra dag en av. Lykke til. Glad jeg er ferdig med dette. Anonymkode: 40867...eea 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nytter ikke å lese, du må pugge fra dag en av. Lykke til. Glad jeg er ferdig med dette. Anonymkode: 40867...eea Jeg har lest (dette inkluderer pugging og forståelse). Anonymkode: 28372...bdd 1
vscare Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 jupp, og føler ikke at jeg kan noe som helst
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 5 minutter siden, vscare skrev: jupp, og føler ikke at jeg kan noe som helst Har du lagt inn noe særlig innsats? Jeg har i hvertfall lest nesten hver dag og har bare hatt 7 uker på meg (skolen min deler opp emnene så man ikke har to på en gang)! Bruker du sykepleiepluss? Anonymkode: 28372...bdd
Krokanis Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 Ferdig sykepleier nå, men anbefaler sykepleiepluss! Den var ikke ferdig laget når vi skulle ha eksamen, men den er veldig bra!
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 1 minutt siden, Krokanis skrev: Ferdig sykepleier nå, men anbefaler sykepleiepluss! Den var ikke ferdig laget når vi skulle ha eksamen, men den er veldig bra! Ja, har stort sett brukt den og supplert med boken ved behov for mer forståelse. Hva skulle vi ha gjort uten Sykepleiepluss? Anonymkode: 28372...bdd
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 Jepp. Er livredd (men det er jeg alltid før eksamen da heh) Ahr, har sett alt på sykepleiepluss og fått gullstjerne i alt, men kjenner meg overhodet ikke klar, og noen av temaene har jeg ikke hatt siden jeg begynte på sykepleien.. Anonymkode: e3383...fad
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #9 Skrevet 17. desember 2017 UiT? jepp, men føler ikke jeg kan noenting Får prøve mitt beste, går enten greit, ellers blir det pugging i jula og kont. Anonymkode: cf5b8...9df
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #10 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: UiT? jepp, men føler ikke jeg kan noenting Får prøve mitt beste, går enten greit, ellers blir det pugging i jula og kont. Anonymkode: cf5b8...9df Oslo her jeg føler jeg kan mye men roter til detaljer eller glemmer ting som jeg har pugget masse av. 😒 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Er livredd (men det er jeg alltid før eksamen da heh) Ahr, har sett alt på sykepleiepluss og fått gullstjerne i alt, men kjenner meg overhodet ikke klar, og noen av temaene har jeg ikke hatt siden jeg begynte på sykepleien.. Anonymkode: e3383...fad Samme følelse her! Har heller ikke realfag men har god forståelse tror jeg. Men det er så mye å lære seg og man kan jo ikke lære seg alt, heller. Anonymkode: 28372...bdd
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 Oslo her også. Har lest så mye jeg kan og sitter nå å ser på fasitene på de gamle eksamensoppgavene. Har gått gjennom hele pensumet og brukt sykepleiepluss, men føler det fortsatt er så sinnsykt mye jeg ikke kan. Dessuten er det så fryktelig mye å huske på. Er litt nervøs kjenner jeg. Gleder meg mest til å få det overstått å ta juleferie! :D Anonymkode: 92f89...8f1
vscare Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du lagt inn noe særlig innsats? Jeg har i hvertfall lest nesten hver dag og har bare hatt 7 uker på meg (skolen min deler opp emnene så man ikke har to på en gang)! Bruker du sykepleiepluss? Anonymkode: 28372...bdd Hahah joda, jeg har lagt inn en god innsats, er bare eksamensnervene nå i innspurtsperioden som får meg til å føle at jeg ikke kan noe som helst (sånn er det alltid); i realiteten kan jeg nok til at jeg tror det skal holde til B (bank i bordet), kanskje C hvis jeg er riktig uheldig med oppgavene og "bare" får det jeg er dårligst påBruker sykepleiepluss, ja, er gull verdt, hadde nok ligget mye dårligere an hadde det ikke vært for den nettsiden! Lykke til i morgen, alle sammen! Endret 17. desember 2017 av vscare
yupyup Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 Panikken slår inn for fullt Kommer ikke til å få sove inatt, åååh.. Hver gang jeg tenker at jeg skal legge meg er det noe jeg finner ut at jeg ikke vet som jeg bare må sjekke opp i først Lykke til alle sammen! Håper det går bedre for dere enn hva det antageligvis gjør for meg.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #14 Skrevet 18. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Oslo her også. Har lest så mye jeg kan og sitter nå å ser på fasitene på de gamle eksamensoppgavene. Har gått gjennom hele pensumet og brukt sykepleiepluss, men føler det fortsatt er så sinnsykt mye jeg ikke kan. Dessuten er det så fryktelig mye å huske på. Er litt nervøs kjenner jeg. Gleder meg mest til å få det overstått å ta juleferie! :D Anonymkode: 92f89...8f1 Jeg også! Blir så bra å endelig kunne slappe av uten å tenke på at man har en eksamen å lese til (så lenge jeg føler det går bra i dag, da) 11 timer siden, vscare skrev: Hahah joda, jeg har lagt inn en god innsats, er bare eksamensnervene nå i innspurtsperioden som får meg til å føle at jeg ikke kan noe som helst (sånn er det alltid); i realiteten kan jeg nok til at jeg tror det skal holde til B (bank i bordet), kanskje C hvis jeg er riktig uheldig med oppgavene og "bare" får det jeg er dårligst påBruker sykepleiepluss, ja, er gull verdt, hadde nok ligget mye dårligere an hadde det ikke vært for den nettsiden! Lykke til i morgen, alle sammen! Samme her. Jeg tror jeg kan nok til å få en middels karakter, men det er bare hvis eksamensoppgavene ligner på de som har dukket opp siden begynnelsen av når Nasjonal eksamen ble innført. lykke til ! 7 timer siden, yupyup skrev: Panikken slår inn for fullt Kommer ikke til å få sove inatt, åååh.. Hver gang jeg tenker at jeg skal legge meg er det noe jeg finner ut at jeg ikke vet som jeg bare må sjekke opp i først Lykke til alle sammen! Håper det går bedre for dere enn hva det antageligvis gjør for meg. Lykke til :D Anonymkode: 28372...bdd
vscare Skrevet 18. desember 2017 #15 Skrevet 18. desember 2017 Noen andre som ikke sov ett eneste sekund i natt? 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #16 Skrevet 18. desember 2017 5 minutter siden, vscare skrev: Noen andre som ikke sov ett eneste sekund i natt? Jeg sov ganske greit men våknet kjempe tidlig med en lang liste med ting som jeg følte jeg måtte se på igjen 😂 Anonymkode: 28372...bdd 1
yupyup Skrevet 18. desember 2017 #17 Skrevet 18. desember 2017 13 minutter siden, vscare skrev: Noen andre som ikke sov ett eneste sekund i natt? Jepp. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #18 Skrevet 18. desember 2017 Hvordan føler dere at det gikk? Jeg var overrasket hvor annerledes eksamen var fra de forrige. Jeg var forberedt på at det var førre flervalgsspørsmål, men forventet at mange av spørsmålene fra de andre eksamene skulle gå igjen. Jeg TROR og håper at jeg har nok til å få en C (har lagt sammen poengene mine), men det er uten å vite om det jeg skrev er 100 % det som sensor ser etter. Puh. Nå er det endelig juleferie! Anonymkode: 28372...bdd
vscare Skrevet 18. desember 2017 #19 Skrevet 18. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan føler dere at det gikk? Jeg var overrasket hvor annerledes eksamen var fra de forrige. Jeg var forberedt på at det var førre flervalgsspørsmål, men forventet at mange av spørsmålene fra de andre eksamene skulle gå igjen. Jeg TROR og håper at jeg har nok til å få en C (har lagt sammen poengene mine), men det er uten å vite om det jeg skrev er 100 % det som sensor ser etter. Puh. Nå er det endelig juleferie! Anonymkode: 28372...bdd De endret det gamle eksamensoppsettet i år, fra å inkludere fire hovedoppgaver og tjue flervalgsoppgaver, til seks hovedoppgaver og ti flervalgsoppgaver Men jeg var litt overrasket over enkelte ting, ja, blant annet at vi fikk "en hel" oppgave om muskler og skjelett, det har jo ikke vært spesielt vanlig ved tidligere eksamener, og hvor lite vi fikk om nervesystemet og sirkulasjon. Også var det noen oppgaver som har gått igjen nær sagt hvert eneste år tidligere ("Beskriv en rød blodcelles vei fra den forlater venstre ventrikkel til den er tilbake på samme sted" blant annet) som jeg var bomsikker på at vi kom til å få og derfor nipugget, men nei Føler at det gikk helt OK; blir nok ikke en karakter å rope hurra for dessverre, men heller ikke en å skamme seg over!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #20 Skrevet 18. desember 2017 12 minutter siden, vscare skrev: De endret det gamle eksamensoppsettet i år, fra å inkludere fire hovedoppgaver og tjue flervalgsoppgaver, til seks hovedoppgaver og ti flervalgsoppgaver Men jeg var litt overrasket over enkelte ting, ja, blant annet at vi fikk "en hel" oppgave om muskler og skjelett, det har jo ikke vært spesielt vanlig ved tidligere eksamener, og hvor lite vi fikk om nervesystemet og sirkulasjon. Også var det noen oppgaver som har gått igjen nær sagt hvert eneste år tidligere ("Beskriv en rød blodcelles vei fra den forlater venstre ventrikkel til den er tilbake på samme sted" blant annet) som jeg var bomsikker på at vi kom til å få og derfor nipugget, men nei Føler at det gikk helt OK; blir nok ikke en karakter å rope hurra for dessverre, men heller ikke en å skamme seg over! Ja! Jeg tenker selv at nervesystemet og sirkulasjon er spesielt viktig for sykepleiere, kontra muskler og skjelett, så jeg var ganske sikker på at det skulle dukke opp Jeg nipugget også de oppgavene som hadde gått igjen i flere år...men uff, glad det er over Kan jeg spørre hva du svarte på den aller siste oppgaven om ADH? Jeg vet svaret MEN jeg var så utslitt at jeg ikke klarte å tenke klart så jeg bare skrev noe (er ikke så fornøyd med svaret egentlig). Jeg skrev at ADH skilles ut fra hypofysens baklapp fra hypothalamus. ADH øker absorpsjon av vann i samlerør og distale tubuli. Vannet blir da reabsorbert tilbake til blodbanen, osmolariteten i plasma faller og urinen konsentreres. (jeg kunne droppet denne setningen, men følte at jeg ville vise mer) Anonymkode: 28372...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå