AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Jeg og dama bor over 4,5 time unna svigers. Og dama har ikke lappen. Men så er hun så hjemmekjær og er ofte hjemme (gjerne flere helger på rad). Jeg må da kjøre henne og sønnen vår til svigers. Som oftest må jeg kjøre helt dit og selv om jeg må jobbe i helgen. Kjenner dette er svært slitsomt, jeg får aldri tid til å hente meg inn igjen. Denne helgen er ingen unntak. Jeg jobbet fredag, i dag og i morgen formiddag skal jeg jobbe. Svigers kunne være snill i gårkveld å komme oss i møte, så jeg kjørte over 3 timer og de ca 1,5t. Og da jeg møtte de var de sur og sa jeg burde trappe ned på jobbingen?! Jeg er ny utdannet og har nettopp startet opp et prosjekt. Det er ikke noe jeg kan bestemme. Og det er først denne måneden jeg har hatt to arbeidshelger. Jeg lar meg provosere, for dette blir for dumt. Hva med å hjelpe meg å få dama til å ta lappen slik at hun kan kjøre selv? Jeg stiller opp hver kveld og er hjem i helgene for å være med familien, jeg er våken om natta med gutten. Også kommer de med sånt? Tydelig at dama er enig, for hun sa ingenting på det. Nå ringte dama og sa hun vil vi skal treffes der de hentet dem i går. Det betyr enda 6,5 times kjøring for meg i morgen. Er jeg tverr om jeg setter ned foten å ber de møte meg nærmere her, ca 2 timers kjøring for begge parter? Anonymkode: 3d166...ea4 36
Populært innlegg Sirah Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 16. desember 2017 Be ho sette seg på en buss. Du er kjæreste, ikke privatsjåfør. 232
Populært innlegg Frk Johansen Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 16. desember 2017 Jeg hadde ikke kjørt henne... hvorfor er hun ikke hjemme med deg i helgene så kan heller svigers komme og besøke dere? Jeg synes det er unormalt å tilbringe så mye tid med familien når man har egen, hyggelig å møtes i selskap til jul og bursdag, men utover det.... nope 😉 116
Populært innlegg GodtNok Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 16. desember 2017 Jøss! Det kan jeg virkelig ikke fatte at hun mener du skal stille opp med stadig vekk. Hvis hun ikke kan ta seg dit selv må hun innfinne seg med at det blir sjeldnere besøk. Ærlig talt. 51
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 Herlighet....... Dette er mye å forvente selv uten helgejobbing. Snakk sammen med samboeren din om dette her, og forklar at det jo er ganske urimelig. Hun kan ta seg sertifikat selv. Hadde du nektet en sjelden gang eller å svippe innom en tur i samme by hadde jeg skjønt det - men hun kan ta kollektiv eller ta sertifikat selv. At hun blir irritert om du må jobbe annenhver helg over tid skjønner jeg godt, men det har jo ikke noe med denne kjøringen å gjøre uansett. Anonymkode: b7200...da7 37
Gjest GoldenLioness Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 De kan komme på besøk. Hun kan ta lappen eller buss/tog. Men det må begrense seg med ungen. Er slitsomt å måtte reise hver helg for er barn.
Populært innlegg appelsinjuice Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg #7 Skrevet 16. desember 2017 Går det ikke buss/tog/hva-som-helst? Det er jo komplett urimelig at du skal kjøre i 6+ timer både for å kjøre og hente henne til stadighet. Jeg kjenner faktisk ingen som hadde giddet noe sånt, det er LANGT å kjøre! Det må da finnes en togstasjon det går an å kjøre til?? Også må dama di skaffe seg lappen selv (men hvorfor skal hun gidde å kjøre 4,5 time hver vei når hun har privatsjåfør? Få henne til å ta med seg barnet på buss/tog, så kommer nok lysten til å ta lappen etter hvert...) 67
Gjest Faerunpedia Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 Dette hadde jeg aldri giddet, la henne ta buss eller skaffe seg lappen.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #10 Skrevet 16. desember 2017 22 minutter siden, Sirah skrev: Be ho sette seg på en buss. Du er kjæreste, ikke privatsjåfør. Ekte menn er privatsjåfør for sin kvinne. Anonymkode: 74adf...6d6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #11 Skrevet 16. desember 2017 Hvorfor har hun ikke førerkort? Anonymkode: d5cc6...114 5
Populært innlegg Kattugla Skrevet 16. desember 2017 Populært innlegg #12 Skrevet 16. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ekte menn er privatsjåfør for sin kvinne. Anonymkode: 74adf...6d6 Ekte kvinner utnytter ikke sine menn på denne måten. Ts: Det er helt urimelig at hun a) forventer at du skal skal bruke så mye tid på å kjøre henne til og fra og b) at hun velger å tilbringe all fritid sammen med mamma og pappa fremfor deg. 72
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #14 Skrevet 16. desember 2017 Sett ned foten!! Jeg har ikke lappen, og foreldrene mine bor langt unna. Men aldri i verden om jeg hadde tvunget samboeren til å kjøre meg frem og tilbake hver helg med ungen vår. Hvis vi skal dit og han ikke kan være med(eller vil for den saks skyld) så tar vi buss eller tog! Anonymkode: 26da8...201 17
Ellatin Skrevet 16. desember 2017 #15 Skrevet 16. desember 2017 Som mange andre sier, se til at hun får lappen selv. Det vil hjelpe henne på flere måter enn å kjøre hjem til Mamma og Pappa. Og det er ingenting galt med å kjøre kollektivt. Du jobber så mye og hardt du kan for å brødfø din familie. Da er det direkte frekt av svigers å komme med sånne stygge kommentarer. Og dama burde virkelig stått opp for deg. Ikke sett deg selv i bakerste rekke hele tiden. Du gjør mye mer enn man burde forventet med tanke på jobbing, familiefar og nå privat taxi. 15
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #16 Skrevet 16. desember 2017 Helt sykt. Har ikke lappen selv ennå men ikke søren om jeg hadde fått mannen min til å kjøre så mange timer for å hente meg. Ikke hadde han gjort det heller. Hun får begynne på lappen. Jo før jo bedre. Anonymkode: d052b...60b 8
Sirah Skrevet 16. desember 2017 #17 Skrevet 16. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ekte menn er privatsjåfør for sin kvinne. Anonymkode: 74adf...6d6 Deg om det. 7
GammelKaktus Skrevet 16. desember 2017 #18 Skrevet 16. desember 2017 Stusser litt over denne dama di jeg som faktisk forventer at du skal kjøre så mye som du gjør i tillegg til at du jobber en del, blir for dumt. hadde jeg blitt behandlet slik og partneren min ikke så problemet så hadde jeg revurdert hele opplegget. Svigerforeldrene dine virket heller ikke så voldsomt reflekterte. 29
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #19 Skrevet 16. desember 2017 Jeg fikk selv nylig lappen, men aldri i verden om det falt meg inn å bruke samboeren min på den måten før jeg fikk lappen! hadde satt ned foten for lenge siden. En gang nå og da (en helg annenhver mnd eller noe) skulle jeg gått med på, men flere helger på rad? Nei. Anonymkode: b37fa...0a6 9
visp Skrevet 16. desember 2017 #20 Skrevet 16. desember 2017 Du må ta noen runder med deg selv og finne ut hva slags samliv dere skal ha. Om hun tar dette for gitt vil jeg tro du har en litt slitsom framtid i vente. At foreldrene hennes ikke reagerer på det kan tyde på at hun har blitt oppdratt til å tro at hun er verdens sentrum. Hun trenger en skikkelig wake-up call! Blir litt sjokkert over hva folk aksepterer noen ganger. Du må kreve en endring! 25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå