AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Hvordan blir deres tisper når de har løpetid? Min har løpetid nå, og hun blir så sinna på andre hunder! Er rett og slett pinlig å gå tur med henne når hun holder på sånn. Hun kan bli litt hissig utenom løpetiden også, men ikke i nærheten av dette. Bjeffer på alle, og dersom de bare går mot henne klikker hun helt. Noen tips til hva jeg kan gjøre slik at turene blir litt greiere for oss begge? Anonymkode: 1d955...49f
Tabris Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Ha godbiter med på tur. Når det kommer noen så trekk litt ut av veien slik at det blir mer avstand mellom hunden din og de som passerer. Gi godbiter helt fra hunden ser den andre til de har passert - og helst også til hun har glemt dem. Det beste er å si "bra!" (eller bruke klikker) og gi en godbit, igjen og igjen og igjen til de har passert og ute av syne. Og selvsagt aldri la noen hunder hilse på henne på tur når hun er sånn. Hvis hun fortsatt reagerer og ikke klarer å jobbe med deg, så er avstanden til den andre hunden for kort. Da må du trekke enda lenger ut og få større avstand. Det vil også hjelpe veldig på om hunden allerede kjenner til kontakttrening (at hunden kan se deg i øynene, du sier "bra", gir en godbit og dere gjentar).
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan blir deres tisper når de har løpetid? Min har løpetid nå, og hun blir så sinna på andre hunder! Er rett og slett pinlig å gå tur med henne når hun holder på sånn. Hun kan bli litt hissig utenom løpetiden også, men ikke i nærheten av dette. Bjeffer på alle, og dersom de bare går mot henne klikker hun helt. Noen tips til hva jeg kan gjøre slik at turene blir litt greiere for oss begge? Anonymkode: 1d955...49f Altså den firbeinte oppfører seg som en kvinne under mensen Anonymkode: b7ed1...c6d
bobler Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Syns ikke min hund oppfører seg noe annerledes. Vil ikke ha like mye kos som vanlig og litt mindre matlyst men ellers ikke noe utenom det vanlige. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå