Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I halloween tider snakkes det ofte om tradisjoner rundt julebukk. De som skrur av utelys å ikke ønsker halloween unger velkommen. Men hva med julebukk, er det noen som ikke ønsker de velkommen?

Anonymkode: a8566...b90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel greit da.

Anonymkode: a8566...b90

Skrevet

Liker vel best å være i fred, ja...

Skrevet

Er det virkelig noen som gidder å gå sånn "julebukk" da??

Anonymkode: 5fdd8...ba4

Skrevet

Jeg hadde satt pris på å få julebukk på døra, selv om jeg ikke ønsker halloween velkommen :) 

Anonymkode: 4e3fa...fe0

• Liker 1
Skrevet

Julebukk og halloween er to vidt forskjellige ting. Halloween-barna kommer og tigger godteri...og ja julebukkene ber også om godteri, men på en helt annen måte. Julebukkene kommer med sang, halloween-barna kan komme med fanteri

Skrevet

Julebukk er helt greit. Det er en gammel norsk tradisjon, og ungene må synge en sang og være hyggelige for å få noe. Halloween er noe helt annet. 

Her i Bergen går ungene julebukk på nyttårsaften, og det er fremdeles mange av dem. 

Anonymkode: 6f595...5e4

Skrevet

Jeg tar gladelig i mot halloween barn. Men julebukk? Nei takk, synes det er skikkelig pinlig å stå der og vente på at den sure sangen er ferdig. Man må jo smile og takke for den pinlige opptreden. Men nå er det heldigvis ikke julebukk her lengre, så nå slipper jeg å late som. De kommer jo på dagen, så det er ikke bare å slå av utelyset. 

Anonymkode: 1e8f1...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...