Gå til innhold

Nattevakter på psykiatrisk avdeling og onani

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg har vært innlagt så har jeg vært så dårlig at onani var ikke akkurat det jeg tenkte på. 

Anonymkode: 2b012...544

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Tiuren01 skrev:

Ja, på akuttposter sjekker de alle. Selv de som har vært der i mange måneder og aldri gjort noe ut av seg på natten. Det må de, men min erfaring er i alle fall at de er så stille som mulig og går ikke inn i rommet. 

Skulle da være unødvendig å sjekke etter livstegn på vanlig døgnavdeling på DPS, De sykeste får nemlig ikke være der. De er på akuttposter. 

Men ja, er visst litt forskjellig ute og går. 

Det er ikke unødvendig å sjekke etter livstegn på vanlig døgnavdeling, som sagt er DPS ansvarlig for helsen til pasienten som er innlagt. Og også de på døgnavdeling kan være suicidale. 

Øhhhh folk med store depresjoner kommer ikke inn til kognitiv døgnbehandling? Hvor har du fått dette fra?

• Liker 1
Skrevet

Kjedelig hvis man skulle få diagnosen nyfoman og medisiner for dette i tillegg.

Anonymkode: 87c28...7cb

Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

Det er ikke unødvendig å sjekke etter livstegn på vanlig døgnavdeling, som sagt er DPS ansvarlig for helsen til pasienten som er innlagt. Og også de på døgnavdeling kan være suicidale. 

Øhhhh folk med store depresjoner kommer ikke inn til kognitiv døgnbehandling? Hvor har du fått dette fra?

De som er på vanlig døgnavdelig skal ikke være akutt suicidal. Hvis de blir det under oppholdet så flyttes de til akuttpost. Det er slik systemet skal fungere. Jeg har for eksempel selv fått avslag på et opphold på slik døgnavdeling fordi jeg var for ustabil og syk til å være der. Så da ble jeg værende på akuttposten i stedet for. 

Så klart kan folk med store depresjoner være inne på en slik avdeling. Hvor så du at jeg skrev det? Det jeg skrev er at de sykeste ikke skal være på slik avdeling. De skal være på akuttpost. 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Tiuren01 skrev:

De som er på vanlig døgnavdelig skal ikke være akutt suicidal. Hvis de blir det under oppholdet så flyttes de til akuttpost. Det er slik systemet skal fungere. Jeg har for eksempel selv fått avslag på et opphold på slik døgnavdeling fordi jeg var for ustabil og syk til å være der. Så da ble jeg værende på akuttposten i stedet for. 

Så klart kan folk med store depresjoner være inne på en slik avdeling. Hvor så du at jeg skrev det? Det jeg skrev er at de sykeste ikke skal være på slik avdeling. De skal være på akuttpost. 

Du kan velge tro at nattevakter ikke besøker kognitive døgnavdelinger på nettene om du ønsker det, men det er ihvertfall feil i forhold til praksisen til dps i min by. 

Der sjekker nattevaktene alle 3 avdelinger

Endret av WubWub
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man går såklart inn på badet, noe annet er litt nasty. Man er der fordi man er ustabil og trenger hjelp, da kan du gå et par meter og komme i doen hvis det er krise.

Anonymkode: 00340...b26

Jeg vet ikke om du noen gang har stått oppreist og onanert over toalettskpåla på et psykiatrisk sykehus, men jeg skal love deg at det tar halve dagen å komme...

Anonymkode: b2d26...969

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

En som er sterkt deprimert kan brått bli akutt suicidal selv på en regulær "vanlig" døgnavdeling som du kaller det. 

Det er ikke lov å ha kniver eller sakser eller noe slikt på kognitive døgnavdelingen på dps i byen min, ikke barberblader eller noe slikt heller.

Men uansett nå beveger du deg utenfor trådens emne. Du kan velge tro at nattevakter ikke besøker kognitive døgnavdelinger på nettene om du ønsker det, men det er ihvertfall feil i forhold til praksisen til dps i min by. 

Der sjekker nattevaktene alle 3 avdelinger

Jeg har da ikke sagt deg i mot. Jeg har sagt at det tydeligvis er forskjellig ute og går, for slik det er i mitt distrikt hvor det kommer folk fra mange ulike byer så er det slik at nattevakten ikke kommer inn på natten på DPS. 

Og ja, man kan bli akutt suicidal uansett hvor man er, men da er poenget mitt at da skal de flyttes til akuttpost. 

For øvrig så har jeg hatt barberhøvel selv på akuttpostene. De har vært klar over at jeg har den, og jeg har ved et par anledninger levert den inn for å hindre meg selv i å gjøre noe dumt. Det er selvsagt ikke lov med "løse" barberblader, men. 

Som sagt jeg snakker ut fra min erfaring, der jeg har vært innlagt. Så kan du snakke for deg og dine erfaringer. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du noen gang har stått oppreist og onanert over toalettskpåla på et psykiatrisk sykehus, men jeg skal love deg at det tar halve dagen å komme...

Som jeg sa kan du ha papir klart så du kan bruke det når du trenger det. Deretter kan du faktisk gå helt selv til toalettet og kaste det. :) Noe annet ER ekkelt og respektløst. 

Endret av Tiuren01
Skrevet
1 minutt siden, Tiuren01 skrev:

Som jeg sa kan du ha papir klart så du kan bruke det når du trenger det. Deretter kan du faktisk gå helt selv til toalettet og kaste det. :) Noe annet ER ekkelt og respektløst. 

Selvfølgelig. Jeg er jo ikke han i nabocella til Hannibal Lecter. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Jeg er jo ikke han i nabocella til Hannibal Lecter. 

Nei, men nå var det en AB som sier han kommer på veggen hver natt, og driter i å vaske opp etter seg. 

Jeg klarer ikke holde styr på hvem som er hvem når det er AB. :)

Skrevet
13 minutter siden, Tiuren01 skrev:

Jeg har da ikke sagt deg i mot. Jeg har sagt at det tydeligvis er forskjellig ute og går, for slik det er i mitt distrikt hvor det kommer folk fra mange ulike byer så er det slik at nattevakten ikke kommer inn på natten på DPS. 

Og ja, man kan bli akutt suicidal uansett hvor man er, men da er poenget mitt at da skal de flyttes til akuttpost. 

For øvrig så har jeg hatt barberhøvel selv på akuttpostene. De har vært klar over at jeg har den, og jeg har ved et par anledninger levert den inn for å hindre meg selv i å gjøre noe dumt. Det er selvsagt ikke lov med "løse" barberblader, men. 

Som sagt jeg snakker ut fra min erfaring, der jeg har vært innlagt. Så kan du snakke for deg og dine erfaringer. 

ok men ingenting av dette har med trådens emne å gjøre ; "Nattevakter på psykistrisk avdeling og onani"

Jeg ser for meg at det vil være ubehagelig for alle parter å bli tatt på fersken når man er på sitt mest private. Noen her hevder også at man ikke skal onanere mens man er innlagt, ok hva om man er innlagt til kognitiv terapi i 1-2 måneder da? Skal man leve i sølibat for å skåne nattevaktene? 

Onani er faktisk veldig menneskelig og et sterkt behov de fleste har. Jeg ser jo f.eks at om man er i en dyp livskrise og er på akuttpost så blir seksuelle behov svekket, men for avdelinger hvor ting ikke er akutt og man bare er der for å lære om kognitiv terapi så er det vel ikke unaturlig at seksuelle lyster fremdeles er intakt.

Man blir jo ikke aseksuell bare man setter foten sin innenfor DPS.

Skrevet

Hadde ikke brydd meg nevneverdig mer enn at du gikk på do. Er ikke slik at jeg blir stresset av hva andre gjør eller føler, så lenge de ikke jukker på meg, da blir det jo litt plagsomt. 

Anonymkode: 7d98a...590

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde tenkt «okei, han har det bra» - og listet meg stille ut. Målet med rundene er jo ikke å overvåke/spionere på pasientene, men sjekke at de lever og har det greit (at de ikke ligger å gråter, selvmordsforsøk f.eks). Hadde ikke tenkt over det. Synes det er skammelig lite om seksualitet på sykepleien (hvertfall min skole), kunne tenkt meg mye mer siden det er veldig viktig for mange.

Anonymkode: b0695...52f

• Liker 4
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tenkt «okei, han har det bra» - og listet meg stille ut. Målet med rundene er jo ikke å overvåke/spionere på pasientene, men sjekke at de lever og har det greit (at de ikke ligger å gråter, selvmordsforsøk f.eks). Hadde ikke tenkt over det. Synes det er skammelig lite om seksualitet på sykepleien (hvertfall min skole), kunne tenkt meg mye mer siden det er veldig viktig for mange.

Herlig, endelig noen som svarer på det jeg konkret spør om i HI. Håper flere tenker som deg, når man er innlagt så er jo rommet man bor på sitt midlertidig hjem, et hjem som skal være trygt og godt har jeg hørt. Onani i det man tror er i fred og ro på sitt eget rom burde jo ikke bli sett på som en synd eller skam, sånt hører mer hjemme i religiøse kretser enn i helsevesenet tenker jeg

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går også sykepleien, og vi har skammelig mye (hehe) om seksualitet. For mye og for lite forderver alt.

Skrevet

Er dette med onani noe som føres opp i journalen til vedkommende? Var selv en gang innlagt på psykiatrisk. Det var dritskummelt, med ustabile folk som skrek hele natta. Det siste som hadde falt meg inn var å onanere. Her måtte en jo bare ut. Det var et fengsel.

Anonymkode: 22068...066

Skrevet

Med mindre personen har en diagnose som innebærer seksuelle frustrasjoner, så håper jeg at nattevaktene lar det ligge, og ikke gjør noe ut av det. 

Et problem med dette kan være personer med anoreksi, som ikke får lov til å trene under innleggelse. Driver personen med trening under dyna, eller er det en privat hyrdestund? Ikke greit å vite. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette med onani noe som føres opp i journalen til vedkommende? Var selv en gang innlagt på psykiatrisk. Det var dritskummelt, med ustabile folk som skrek hele natta. Det siste som hadde falt meg inn var å onanere. Her måtte en jo bare ut. Det var et fengsel.

Nå vet jeg ikke 100% om det her stemmer men jeg tenker ikke at nattevaktene rapporterer dette videre til det primære behandlingsteamet dagen derpå. Det eneste jeg ser for meg at de formidler er f.eks avvik i form av at pasienten har hatt en vanskelig natt (utagering, gråt, osv). 

Tror ikke de detaljerapporterer ting som "brukeren smilte mens han sov", "vi tok brukeren på fersken mens han onanerte" osv. Kan hende jeg tar feil da

Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

Nå vet jeg ikke 100% om det her stemmer men jeg tenker ikke at nattevaktene rapporterer dette videre til det primære behandlingsteamet dagen derpå. Det eneste jeg ser for meg at de formidler er f.eks avvik i form av at pasienten har hatt en vanskelig natt (utagering, gråt, osv). 

Tror ikke de detaljerapporterer ting som "brukeren smilte mens han sov", "vi tok brukeren på fersken mens han onanerte" osv. Kan hende jeg tar feil da

Hvis personen er der over lengre tid, og det samme skjer hver natt, så er det kanskje greit om de vet om det. Seksuell lyst kan også være en reaksjon på legemidler vedkommende har fått. Dessuten leter de etter alle tegn ved pasienten som gjør at hn kan skrives ut. En bør ikke ha det _for_hyggelig om natta heller.

Skrevet

Jeg var innlagt veldig lenge av gangen, type halvår. Jeg onanerte (selvsagt?) i denne perioden. Men jeg var alvorlig syk så sexlysten var jo kraftig redusert. Når jeg er frisk er det normalt for meg å komme kanskje daglig. Når jeg var innlagt gikk det i perioder, kunne gå flere måneder i mellom, og så kunne jeg gjøre det flere netter på rad. Ikke fordi jeg var spesielt tent, eller gira, men for å prøve å roe ned kroppen, avlede meg selv, eller hjelpe meg selv til å sovne. Jeg ble aldri fersket. Jeg prøvde å gjøre det når jeg visste at de nettopp hadde hatt tilsyn. Ellers lå jeg godt dekket under dyna, helt stille, og prøvde å bevege meg rolig. Hadde noen lettet på døra hadde jeg merket det og bare ligget stille, hadde jo ikke fortsatt bevegelsene da. 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis personen er der over lengre tid, og det samme skjer hver natt, så er det kanskje greit om de vet om det. Seksuell lyst kan også være en reaksjon på legemidler vedkommende har fått. Dessuten leter de etter alle tegn ved pasienten som gjør at hn kan skrives ut. En bør ikke ha det _for_hyggelig om natta heller.

Du mener at hvis noen er alvorlig syk men onanerer om natten (av hvilken som helst grunn) så er dette viktig informasjon i forbindelse med utskrivelse? Jeg synes det høres idiotisk ut. Jeg synes det er utrolig trist når man prøver å tabubelegge naturlige menneskelige behov, og anta at psykisk syke mennesker ikke har disse som alle andre. At syke mennesker får kose seg og ha det bra er det beste man kan gjøre for at de skal få det bedre, og dette burde tabubelegges minst mulig. 

Anonymkode: a9574...987

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...