AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #61 Skrevet 16. desember 2017 5 hours ago, AnonymBruker said: Altså, er man ikke i stand til å kontrollere seg. Da er det noe veldig galt med vedkommende. Man kan jo "lette på trykket" på badet, bak en låst dør. Anonymkode: f1071...a5c Altså når man allerede er på galehuset er det kanskje ikke å forvente at de skal være i stand å kontrollere seg ?! Anonymkode: 9b308...752 2
Nuttery Skrevet 16. desember 2017 #62 Skrevet 16. desember 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette med onani noe som føres opp i journalen til vedkommende? Var selv en gang innlagt på psykiatrisk. Det var dritskummelt, med ustabile folk som skrek hele natta. Det siste som hadde falt meg inn var å onanere. Her måtte en jo bare ut. Det var et fengsel. Anonymkode: 22068...066 Jeg har dokumentert det når de har gjort det i fellesarealene eller aktivt foran noen. Ut over dette: nei.
Blod Skrevet 16. desember 2017 #63 Skrevet 16. desember 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Blod, mod
WubWub Skrevet 16. desember 2017 Forfatter #64 Skrevet 16. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis personen er der over lengre tid, og det samme skjer hver natt, så er det kanskje greit om de vet om det. Seksuell lyst kan også være en reaksjon på legemidler vedkommende har fått. Dessuten leter de etter alle tegn ved pasienten som gjør at hn kan skrives ut. En bør ikke ha det _for_hyggelig om natta heller. Anonymkode: 22068...066 Et man tar seg en ronk på 5-10min 1 gang om dagen er ingen indikasjon på at man ikke lider av diverse psykiske lidelser som f.eks sosial fobi, emosjonelt ustabil/borderline, narsissisme, unnvikende PF, tvangslidelser osv. Ser ikke helt hvordan det skal være relevant informasjon i forhold til utskrivning. Dessuten har døgnopphold på dps faste varigheter så man blir ikke skrevet ut før x antall uker har gått uansett om man blir friskere under oppholdet. 1
WubWub Skrevet 16. desember 2017 Forfatter #65 Skrevet 16. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså når man allerede er på galehuset er det kanskje ikke å forvente at de skal være i stand å kontrollere seg ?! Anonymkode: 9b308...752 Vil du kalle noen som er lagt inn for behandling av sosial fobi, tvangslidelse eller depresjoner for gale? Uansett så går ofte behandling av sosial fobi på å bryte ned kontroll behov, ved kognitiv terapi prøver man avlære pasienten og alltid prøve styre omgivelsene og leve etter strenge rigide levesett. Så det er kanskje sånn sett positivt at de river seg løs til tider
WubWub Skrevet 16. desember 2017 Forfatter #66 Skrevet 16. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var innlagt veldig lenge av gangen, type halvår. Jeg onanerte (selvsagt?) i denne perioden. Men jeg var alvorlig syk så sexlysten var jo kraftig redusert. Når jeg er frisk er det normalt for meg å komme kanskje daglig. Når jeg var innlagt gikk det i perioder, kunne gå flere måneder i mellom, og så kunne jeg gjøre det flere netter på rad. Ikke fordi jeg var spesielt tent, eller gira, men for å prøve å roe ned kroppen, avlede meg selv, eller hjelpe meg selv til å sovne. Jeg ble aldri fersket. Jeg prøvde å gjøre det når jeg visste at de nettopp hadde hatt tilsyn. Ellers lå jeg godt dekket under dyna, helt stille, og prøvde å bevege meg rolig. Hadde noen lettet på døra hadde jeg merket det og bare ligget stille, hadde jo ikke fortsatt bevegelsene da. Anonymkode: a9574...987 Det her var faktisk et ganske godt tips, at man venter til etter de allerede har vært på besøk, for de kommer jo ikke tilbake igjen med en gang 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #67 Skrevet 16. desember 2017 12 minutter siden, WubWub skrev: Et man tar seg en ronk på 5-10min 1 gang om dagen er ingen indikasjon på at man ikke lider av diverse psykiske lidelser som f.eks sosial fobi, emosjonelt ustabil/borderline, narsissisme, unnvikende PF, tvangslidelser osv. Ser ikke helt hvordan det skal være relevant informasjon i forhold til utskrivning. Dessuten har døgnopphold på dps faste varigheter så man blir ikke skrevet ut før x antall uker har gått uansett om man blir friskere under oppholdet. Jeg er helt enig med deg, forsøker bare å se det fra helsevesenets kyniske side. Med tanke på akuttpsykiatri så ser de etter alle tegn på at en pasient kan sendes videre. Døgnopphold er noe helt annet. Anonymkode: 22068...066
Tiuren01 Skrevet 16. desember 2017 #68 Skrevet 16. desember 2017 5 timer siden, WubWub skrev: ok men ingenting av dette har med trådens emne å gjøre ; "Nattevakter på psykistrisk avdeling og onani" Jeg ser for meg at det vil være ubehagelig for alle parter å bli tatt på fersken når man er på sitt mest private. Noen her hevder også at man ikke skal onanere mens man er innlagt, ok hva om man er innlagt til kognitiv terapi i 1-2 måneder da? Skal man leve i sølibat for å skåne nattevaktene? Onani er faktisk veldig menneskelig og et sterkt behov de fleste har. Jeg ser jo f.eks at om man er i en dyp livskrise og er på akuttpost så blir seksuelle behov svekket, men for avdelinger hvor ting ikke er akutt og man bare er der for å lære om kognitiv terapi så er det vel ikke unaturlig at seksuelle lyster fremdeles er intakt. Man blir jo ikke aseksuell bare man setter foten sin innenfor DPS. Vel. Nå har jo ikke jeg sagt at det er noe galt i det. Annet enn at man bør ha såpass respekt at man vasker opp etter seg. Både som helsepersonell selv, og som pasient, så driter jeg i hva andre gjør i sine private stunder. Men jeg har altså, som sagt, aldri opplevd det som et problem selv. Da JEG har vært, og er fullstendig avseksuell pga. min psykiske lidelse og ting jeg har vært utsatt for. Hva andre gjør, får være opp til dem. Jeg har utelukket fortalt om egne erfaringer, og hvordan det fungerer der jeg har vært innlagt.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #69 Skrevet 16. desember 2017 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg var innlagt veldig lenge av gangen, type halvår. Jeg onanerte (selvsagt?) i denne perioden. Men jeg var alvorlig syk så sexlysten var jo kraftig redusert. Når jeg er frisk er det normalt for meg å komme kanskje daglig. Når jeg var innlagt gikk det i perioder, kunne gå flere måneder i mellom, og så kunne jeg gjøre det flere netter på rad. Ikke fordi jeg var spesielt tent, eller gira, men for å prøve å roe ned kroppen, avlede meg selv, eller hjelpe meg selv til å sovne. Jeg ble aldri fersket. Jeg prøvde å gjøre det når jeg visste at de nettopp hadde hatt tilsyn. Ellers lå jeg godt dekket under dyna, helt stille, og prøvde å bevege meg rolig. Hadde noen lettet på døra hadde jeg merket det og bare ligget stille, hadde jo ikke fortsatt bevegelsene da. Du mener at hvis noen er alvorlig syk men onanerer om natten (av hvilken som helst grunn) så er dette viktig informasjon i forbindelse med utskrivelse? Jeg synes det høres idiotisk ut. Jeg synes det er utrolig trist når man prøver å tabubelegge naturlige menneskelige behov, og anta at psykisk syke mennesker ikke har disse som alle andre. At syke mennesker får kose seg og ha det bra er det beste man kan gjøre for at de skal få det bedre, og dette burde tabubelegges minst mulig. Anonymkode: a9574...987 Selvfølgelig skriver man ikke rapport om en pasient tilfredsstiller seg selv alwne på rommet om natten. De eneste gangene man har behov for å dokumentere onani, er hvis pasienten er lagt inn for kompulsiv/skadelig seksuell adferd der onani er enndel av problematikken og utføres eksessivt, eller der onanien brukes som provokasjon overfor personale eller medpasienter, eller foregår i fellesarealer o.l. Da er dette som regel en del av sykdomsbildet, eller trenger å utelukkes fra det. Dersom en pasient med slik problematikk f. eks, observeres onanerende under alle nattilsyn gjennom en periode, er det en klinisk observasjon som er ndvendig og riktig å dokumentere, og det er ikke et tegn på en sunn og fungerende seksualitet. Om noen koser seg med seg selv privat på rommet, er ikke noe man har noe med. Det er hverken sjokerende, krenkende eller støtende, og man trekker seg selvfølgelig ut fra en slik situasjon umiddelbart. Man blir selvsagt ikke stående og observere. Det er et overgrep. Jeg har imidlertid sett mange pasienter - særlig unge jenter, som har en problematikk som ofte manifesterer seg i avkledning og/eller seksuelle handlinger i fellesarealer. Da er det ssykdomstegn, og da skal det dokumenteres. Dette er IKKE det samme som å utøve sunn og naturlig autoerotikk for seg selv. 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er helt enig med deg, forsøker bare å se det fra helsevesenets kyniske side. Med tanke på akuttpsykiatri så ser de etter alle tegn på at en pasient kan sendes videre. Døgnopphold er noe helt annet. Anonymkode: 22068...066 Dette er ikke riktig. Man blir på akuttpsykiatrisk avdeling så lenge det er indikasjon for det. Når situasjonen ikke lenger er akutt blir man skrevet ut, eller henvist videre dersom det er nødvendig. Det er ingen kynisme i at man bruker akuttplasser til akutt sykdom, og sender folk videre når situasjonen ikke lenger er akutt. Anonymkode: 67cf1...af9 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #70 Skrevet 17. desember 2017 Har vært innlagt tre ganger og onanering er det siste jeg tenker på for å si det sånn. Tror ikke dette er et spesielt utbredt "problem" akuratt. Dessuten hvis man virkelig må så tar det jo bare et par minutter, så man har vel såpass vett at man gjør det ganske rett etter at vaktene har gått runden sin, sånn at man vet det er 3 timer til neste gang. Anonymkode: 5c669...740
WubWub Skrevet 17. desember 2017 Forfatter #71 Skrevet 17. desember 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært innlagt tre ganger og onanering er det siste jeg tenker på for å si det sånn. Tror ikke dette er et spesielt utbredt "problem" akuratt. Dessuten hvis man virkelig må så tar det jo bare et par minutter, så man har vel såpass vett at man gjør det ganske rett etter at vaktene har gått runden sin, sånn at man vet det er 3 timer til neste gang. Anonymkode: 5c669...740 Hvordan skal man vite hvor lenge det er siden vaktene har gått runden sin om man våkner med en ereksjon på natten/morgenen og føler seg sterkt lysten etter en fin drøm om damer og menn? Jeg tror det er et problem for mange - det er mange som hevder at de syntes det er svært ubehagelig å få nattlige besøk når de er innlagt og jeg antar at dette er grunnen. Ellers så skjønner jeg ikke helt hvordan onani er det "siste man tenker på når man er innlagt" om man skal være der over lengre tidsperiode som f.eks 1-2 måneder. Man blir vel ikke aseksuell av å få behandling?! Stressnivåer bygger seg jo opp i perioden man er der så fulle som timeplanene er fra morgen til kveld. Onani reduserer som kjent stressnivåer så det er bare sunt å kose seg. Skjønner ikke helt hvordan det er mulig å holde seg unna onani i 1-2 måneder, jeg blir grisefrustrert , irritabel og får ballespreng om jeg holder meg i bare 3 dager. Og vips så får en nattlig ejakulasjon. Tror ikke akkurat det blir tatt så godt imot at man har sprutet ned madrassen i søvne. Endret 17. desember 2017 av WubWub
Pipaluk Skrevet 17. desember 2017 #72 Skrevet 17. desember 2017 13 timer siden, WubWub skrev: Det her var faktisk et ganske godt tips, at man venter til etter de allerede har vært på besøk, for de kommer jo ikke tilbake igjen med en gang Er sikkert mange som har spekulert i å gjøre diverse ting etter at nattevakta har vært der. For håpe at de har hyppigere tilsyn med pasienter som kan være suicidale eller bedriver selvskading.
Tiuren01 Skrevet 17. desember 2017 #73 Skrevet 17. desember 2017 18 timer siden, WubWub skrev: ok men ingenting av dette har med trådens emne å gjøre ; "Nattevakter på psykistrisk avdeling og onani" Jeg ser for meg at det vil være ubehagelig for alle parter å bli tatt på fersken når man er på sitt mest private. Noen her hevder også at man ikke skal onanere mens man er innlagt, ok hva om man er innlagt til kognitiv terapi i 1-2 måneder da? Skal man leve i sølibat for å skåne nattevaktene? Onani er faktisk veldig menneskelig og et sterkt behov de fleste har. Jeg ser jo f.eks at om man er i en dyp livskrise og er på akuttpost så blir seksuelle behov svekket, men for avdelinger hvor ting ikke er akutt og man bare er der for å lære om kognitiv terapi så er det vel ikke unaturlig at seksuelle lyster fremdeles er intakt. Man blir jo ikke aseksuell bare man setter foten sin innenfor DPS. Ja det er nok veldig ubehagelig. Jeg hadde i alle fall håpet at et svart hull skulle åpne seg under meg. Folk er uansett forskjellig. Noen har like mye behov for onani som til vanlig, mens andre holder seg helt unna. Så ser jeg jo også den at det er forskjell på menn og kvinner her med tanke på ballespreng. Akkurat det er jo ikke et problem for kvinner. Det er så klart helt ok å onanere på sitt eget rom, for som du sier, onani, eller seksualitet er et grunnleggende behov.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #74 Skrevet 17. desember 2017 Jeg var innlagt for mani og psykose da jeg nærmest i søvne gnidde dyna mellom beina og en nattevakt kom inn! Koselig!!!:( en annen gang lå jeg naken og dyna hadde glidd av og nattevakta kom inn!! En annen gang var jeg og innlagt for mani og psykose og kledde meg naken og gnidde ei pute mellom beina i raseri foran personalet! man har ikke kontroll under mani!!! Anonymkode: 79636...d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå