Gå til innhold

Nattevakter på psykiatrisk avdeling og onani

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nattevakter som jobber på døgnbaserte psykiatriske avdelinger så er det uunngåelig at de noen ganger fersker en pasient i onani på natta. En av arbeidsoppgavene er jo å besøke hver av pasientenes rom 3-7 ganger i løpet av en natt, og de gjør jo dette så lydløst som mulig så pasientene ikke våkner. 

Hvordan tenker dere de tar denne situasjonen om de bevitner en pasient midt i en het personlig hyrdestund? Vil de føle seg krenket og tenke at dette var en utrivelig opplevelse på sin egen arbeidsplass eller ser de at det er et sunt og menneskelig behov? De er jo sykepleiere men også mennesker, men også pasienten er et menneske som trenger lette på trykket. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er nattevaktene en grunn til at jeg ikke onanerer på psykiatrisk avdeling, sliter med å se for meg noe kleinere enn akkurat dette faktisk. Dog tenker jeg at sykepleierne har sett litt av vært både under utdanning, og etter. Tror nok de har sett dette ja, og sannsynligvis bare latet som ingenting. Men hvis du absolutt vil onanere på psykiatrisk avdeling ville jeg nok ha gjort dette på toalettet, eller litt diskré under dyna. 

Anonymkode: d2e56...347

• Liker 5
Skrevet

Altså, er man ikke i stand til å kontrollere seg. Da er det noe veldig galt med vedkommende. Man kan jo "lette på trykket" på badet, bak en låst dør. 

Anonymkode: f1071...a5c

• Liker 6
Skrevet

Hadde håpet at vedkommende ikke så meg, listet meg ut og gått videre til neste pasient. Det er unge grunn til at jeg skulle følt meg krenket av at en ligger under dynen på sitt rom og onanerer. Alle onanerer. 

Anonymkode: 90a65...5e2

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er man ikke i stand til å kontrollere seg. Da er det noe veldig galt med vedkommende. Man kan jo "lette på trykket" på badet, bak en låst dør. 

Anonymkode: f1071...a5c

Låst dør på psykiatrisk avdeling er ikke lov, sånne ting er svært strengt. Det er en stor risiko da mange av de innlagte er suicidale og selvskadere, de må overvåkes. Det er jo derfor nattevaktene sjekker rommene.

Og mange kan være langt inn over mange uker og også måneder. Om man ikke får ronket på over 1 uke så blir man veldig frustrert. 

Det er ikke noe galt i vedkommende om man ønsker onanere om natten. Det er menneskelig og veldig naturlig

• Liker 4
Skrevet

Har aldri onanert på psykiatrisk, men om jeg hadde måtte/hatt lyst hadde jeg gått på badet. Når jeg har vært så dårlig at personalet har måttet sitte ved siden av meg er ikke onanering det jeg tenker på akkurat.

Anonymkode: cbb8a...94c

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde håpet at vedkommende ikke så meg, listet meg ut og gått videre til neste pasient. Det er unge grunn til at jeg skulle følt meg krenket av at en ligger under dynen på sitt rom og onanerer. Alle onanerer. 

Liker holdningen din til dette, håper flere tenker som deg

Skrevet

Det er lås på pasientromdørene på enkelte psykiatriske avdelinger, også på badene. På lukket avdeling er det nok ikke lås. 

Anonymkode: cc67d...152

Skrevet
4 minutter siden, WubWub skrev:

Liker holdningen din til dette, håper flere tenker som deg

:tommelopp:

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lås på pasientromdørene på enkelte psykiatriske avdelinger, også på badene. På lukket avdeling er det nok ikke lås. 

Anonymkode: cc67d...152

Det er jo omvendt. På lukket avdeling er dørene låst/har låser, på andre avdelinger for f.eks kognitiv behandling er ingen dører låst. 

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede, og de har og sine behov, og de som klarer selv onanerer jo regelmessig. Og skulle vi gå inn til de, da de holder på, så går vi veldig stille ut igjen. Og jeg føler meg da overhodet ikke støtt av det. Nå er jeg vernepleier, og der lærer man en del om behovet for sex til de utviklingshemmede. Så det er jo ikke noe vi synes er rart.

Anonymkode: 93219...909

• Liker 7
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg jobbet i bolig for psykisk utviklingshemmede, og de har og sine behov, og de som klarer selv onanerer jo regelmessig. Og skulle vi gå inn til de, da de holder på, så går vi veldig stille ut igjen. Og jeg føler meg da overhodet ikke støtt av det. Nå er jeg vernepleier, og der lærer man en del om behovet for sex til de utviklingshemmede. Så det er jo ikke noe vi synes er rart.

Anonymkode: 93219...909

Det samme tenker jeg , det er et sterkt behov som de fleste mennesker har og det vil være urimelig å frata noen muligheten til og dekke dette behovet i ro og mak i sin egen seng i sitt eget rom på en psykiatrisk institusjon eller omsorgsbolig som du viser til. 

Det blir jo sagt den første dagen når man blir lagt inn at "dette rommet er ditt private hjem under varigheten av oppholdet og her skal du få føle deg trygg", men hvor trygg føler man seg egentlig når en nattevakt kan komme inn å bevitne noe veldig privat undrer jeg meg over. 

Bare det at det kommer inn et fremmed menneske å titter på deg mens du sover er jo merkelig nok i seg selv, de går ikke før de hører du puster eller beveger deg heller. 

Det er jo forståelig for det er institusjonen som er ansvarlig for helsen til pasienten når hen er innlagt. 

• Liker 4
Skrevet

Problemet er jo at mange som jobber på psyk avd har en holdning om at psykiatriske pasienter ikke har et sexliv. I alle fall ikke et sunt et. Men jeg tror og håper de fleste bare ville liste seg stille ut igjen om noen onanerte. 

Anonymkode: ab467...e8b

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg opplevd mange ganger, og dette er ikke et problem. Man blander seg selvsagt ikke i pasienters private stunder, og i de fleste tilfeller blir man ikke sett. Man lister seg raskt ut igjen, da man jo har konstatert at pasienten lever.

Hvorfor skal man lage problemer ut av noe som ikke ER et problem?

Anonymkode: 67cf1...af9

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg opplevd mange ganger, og dette er ikke et problem. Man blander seg selvsagt ikke i pasienters private stunder, og i de fleste tilfeller blir man ikke sett. Man lister seg raskt ut igjen, da man jo har konstatert at pasienten lever.

Hvorfor skal man lage problemer ut av noe som ikke ER et problem?

Anonymkode: 67cf1...af9

De fleste syntes vel det er problematisk at ei fremmed står å titter på at de onanerer uten at man vet det selv?

Skrevet

For meg en litt rar ting å tenke over, da jeg har vært fullstendig avseksuell når jeg har vært innlagt. Har vel hendt et par ganger at jeg har tilfredsstilt meg selv, men det har i grunn kun vært fordi jeg ikke har fått sove, hatt mye tankekjør og dermed gjort det i et forsøk på å roe ned kroppen litt. Har aldri blitt "fersket" da. :P 

Sånn ellers så våknet jeg alltid da de kom og kikket den første tiden, men så ble jeg vant til det og jeg sov meg gjennom det. Hvis jeg var våken gadd jeg ikke gi tegn til at jeg var våken, så de trodde alltid jeg sov om natten. Uansett om jeg hadde vært våken i timesvis eller ikke. 

Skrevet

Jeg var innlagt på lukket. Og der måtte jeg sove med halvåpen dør, hvor en ansatt satt utenfor og overvåket meg. Ikke mye sjans for onani da nei. Men så var vel ikke dette noe jeg hadde i mine tanker..

Anonymkode: a9208...09d

Skrevet

Jeg pleide å onanere på psykiatrisk og så komme på veggen rett vedsiden av senga. Natt etter natt. 

Anonymkode: a56a4...f46

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i somatikken, men har opplevd dette. Hovedsakelig med pasienter med en psykisk lidelse. Har det vært på enerom har jeg ikke gjort eller sagt noe om det, har det vært dobbeltrom har jeg enten signalisert at det ikke var ok hvis medpasienten sov, var medpasienten våken sier jeg klart i fra. De gangene det har skjedd med pasienter som har ligget på korridor har jeg sagt klart i fra at de må slutte med dette.

Skrevet

Man går såklart inn på badet, noe annet er litt nasty. Man er der fordi man er ustabil og trenger hjelp, da kan du gå et par meter og komme i doen hvis det er krise.

Anonymkode: 00340...b26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...