Gå til innhold

Hva er pedofili, vet du det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her inne der folk hyler om pedofili når det ikke handler om det i HI (men derimot eldre menn som har kontakt med 15-åringer på nettet), tenkte jeg jeg fikk starte en tråd på det. Dette er pedofili:

"Begrepet pedofili brukes ofte feilaktig fordi det i dagligtalen gjerne omfatter alle som tiltrekkes av mennesker under den seksuelle lavalder. Pedofili refererer imidlertid til en voksen persons seksuelle preferanse for prepubertale barn, altså barn som ikke har kommet i puberteten enda."
https://www.overgrep.no/hva-er-pedofili/

Anonymkode: c7940...7da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, i teorien er det sånn. Men her i Norge ser jeg at mange bruker begrepet litt løsere. Tror nok mange hyler pedofil, når det egentlig er snakk om hebefili. 

Dessuten er det mange som tror at pedofile er overgripere, uansett hva. Det stemmer jo ikke helt det heller.

Skrevet
4 timer siden, Suppetuppe skrev:

Ja, i teorien er det sånn. Men her i Norge ser jeg at mange bruker begrepet litt løsere. Tror nok mange hyler pedofil, når det egentlig er snakk om hebefili. 

Dessuten er det mange som tror at pedofile er overgripere, uansett hva. Det stemmer jo ikke helt det heller.

Eller om det er snakk om barns seksualitet på et vis. Da er man også pedofil med en gang, iallefall her inne :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...