AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #1 Skrevet 16. desember 2017 Min samboer og jeg skal ha julefest for vennene våre andre juledag. Det er den dagen som passer best for oss, og uansett når vi legger det i romjulen så er det noen som det ikke passer for. Nå mener hun ene venninnen min det er dårlig gjort fordi hun skal i familiebesøk samme dag. Er det virkelig dårlig gjort av oss? Anonymkode: 4de2c...6ed
Gjest Mass Skrevet 16. desember 2017 #2 Skrevet 16. desember 2017 Kan hun ikke komme etter besøket da?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 Ja selvsagt. Eller hva med om du tenker litt selv og ikke løper rett på KG for å samle litt oppmerksomhet for å få deg til å føle deg bedre over valget ditt? Det første svaret mitt var forresten en løgn. Det er klart at sånt skjer og venninnen din er ikke senteret av universet.. Anonymkode: 37fdb...250 2
The Kitten Skrevet 16. desember 2017 #4 Skrevet 16. desember 2017 Dere må jo nesten få lov til å ta det den dagen som passer best for dere. 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 Er venninnen din veldig selvopptatt? Anonymkode: 3776d...464 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 16 minutter siden, Mass skrev: Kan hun ikke komme etter besøket da? Nei, for foreldrene hennes forventer at hun er der under hele familiebesøket. Vi er 29 år og ikke 15 som man skulle tro. Anonymkode: 4de2c...6ed
Gjest Mass Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, for foreldrene hennes forventer at hun er der under hele familiebesøket. Vi er 29 år og ikke 15 som man skulle tro. Anonymkode: 4de2c...6ed Hvor lenge varer julefesten deres da? Dere må jo ha det den dagen som passer best for dere. Og 2.juledag er jo en typisk festdag her jeg bor. Passer perfekt.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #8 Skrevet 16. desember 2017 4 minutter siden, Mass skrev: Hvor lenge varer julefesten deres da? Dere må jo ha det den dagen som passer best for dere. Og 2.juledag er jo en typisk festdag her jeg bor. Passer perfekt. Vår julefest? Til folk er lei, vi har ikke naboer å ta hensyn til så det er ikke noe tidsbegrensing. Anonymkode: 4de2c...6ed
Perle Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 Herregud, har dere ikke større problemer i livene deres?
Gjest Mass Skrevet 16. desember 2017 #10 Skrevet 16. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vår julefest? Til folk er lei, vi har ikke naboer å ta hensyn til så det er ikke noe tidsbegrensing. Anonymkode: 4de2c...6ed Ja, tenker at et familiebesøk ikke varer til langt ut på kvelden at hun kunne nådd julefesten deres viss den er livlig langt utpå kvelden. Men det er vel kanskje avstand å ta hensyn til her...? Jeg tenker bare løsninger for henne, jeg nå. Er vant med slike dobbeltbookinger.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #11 Skrevet 16. desember 2017 1 minutt siden, Perle skrev: Herregud, har dere ikke større problemer i livene deres? Nei, heldigvis. Hva er ditt største problem? Anonymkode: 4de2c...6ed 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #12 Skrevet 16. desember 2017 1 minutt siden, Mass skrev: Ja, tenker at et familiebesøk ikke varer til langt ut på kvelden at hun kunne nådd julefesten deres viss den er livlig langt utpå kvelden. Men det er vel kanskje avstand å ta hensyn til her...? Jeg tenker bare løsninger for henne, jeg nå. Er vant med slike dobbeltbookinger. Det tar cirka 20 minutter for henne å gå fra familiebesøk og til festen vår. Problem før alle gjestene i familiebesøket har gått og det kan bli veldig sent. Anonymkode: 4de2c...6ed
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #13 Skrevet 16. desember 2017 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det tar cirka 20 minutter for henne å gå fra familiebesøk og til festen vår. Problem før alle gjestene i familiebesøket har gått og det kan bli veldig sent. Anonymkode: 4de2c...6ed Hun er jo da 29 hun og, og da kan hun vel selv bestemme å evt. gå tidligere fra et familiebesøk om hun har lyst å bli med på en vennefest om hun vil, hun er ikke et barn lenger og kan gjøre hva hun vil -tipper til og med de fleste gjestene i familien vil forstå at en "ungdom" vil på fest med venner i stedet for å sitte med "gamlingene" til langt på naty. Er hun litt overstyrt av foreldrene? (Skulle ønske jeg skrev dette til meg selv for ti år siden..) Anonymkode: 9fe2d...075 6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #14 Skrevet 16. desember 2017 Beklager dårlig språk, så på teksten og så på klokka -og der var det god sammenheng gitt! Anonymkode: 9fe2d...075
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #15 Skrevet 16. desember 2017 Hun er nok ganske overstyrt av foreldrene ja. En gang hun, jeg og en annen venninne skulle spise middag ute for så å gå på kino så kom hun til restauranten og sa hun ikke skulle ha middag fordi faren hadde laget middag hjemme så da måtte hun spise der.... Anonymkode: 4de2c...6ed
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #16 Skrevet 16. desember 2017 Sikkert at hun er FORNÆRMET? Ikke bare skuffet? Jeg kunne godt skrevet en mld som f eks "åååå nei, den dagen kan ikke jeg! Skikkelig dårlig gjort å ha det når jeg ikke kan" med et trist fjes-emotikon til en god venninne. Og jeg vet at hun ville ta det i beste mening, at jeg uttrykte at jeg gjerne skulle vært med, ikke at jeg virkelig synes det var dårlig gjort i bokstavelig forstand. Anonymkode: b82f0...d49
ViljaH Skrevet 16. desember 2017 #17 Skrevet 16. desember 2017 Du må bare si ærlig at dagen ble valgt ut ifra hva som passet for dere to. Så inviterer dere alle vennene, og de som kan kommer. Dere forventer at det ikke passer for alle, det er umulig å finne dag i jula som passer for alle. Så da får hun velge hvordan hun gjør det, hun er hjertelig velkommen til dere iallefall. Om hun velger å være hele kvelden på familieselskap, eller om hun velger å gå tidlig derfra for å få med seg litt av begge er opp til henne. Du kan jo legge til at som voksen trenger hun ikke tillatelse fra sine foreldre, hun trenger bare å gi beskjed... Evt smette ut derfra utpå kvelden om hun ikke vil ha maset. 4
Rosa Sitron Skrevet 16. desember 2017 #18 Skrevet 16. desember 2017 10 hours ago, Mass said: Ja, tenker at et familiebesøk ikke varer til langt ut på kvelden at hun kunne nådd julefesten deres viss den er livlig langt utpå kvelden. Men det er vel kanskje avstand å ta hensyn til her...? Jeg tenker bare løsninger for henne, jeg nå. Er vant med slike dobbeltbookinger. Da har du andre erfaringer med juleselskaper enn meg, annendagsselskapet i familien min varer fort til 2-3 om natten. De første som drar skal enten på jobb eller skal rekke siste ferge hjem.
Gjest Mass Skrevet 16. desember 2017 #19 Skrevet 16. desember 2017 8 timer siden, VinterSnø skrev: Da har du andre erfaringer med juleselskaper enn meg, annendagsselskapet i familien min varer fort til 2-3 om natten. De første som drar skal enten på jobb eller skal rekke siste ferge hjem. Oi! Så forskjellige erfaringer vi har. Vi drar hjem senest kl 21, og da er vi sene. Ellers er det 19-tiden som er normalt her.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #20 Skrevet 18. desember 2017 On Saturday, December 16, 2017 at 4:05 AM, AnonymBruker said: Hun er nok ganske overstyrt av foreldrene ja. En gang hun, jeg og en annen venninne skulle spise middag ute for så å gå på kino så kom hun til restauranten og sa hun ikke skulle ha middag fordi faren hadde laget middag hjemme så da måtte hun spise der.... Anonymkode: 4de2c...6ed Vel, da har dere sjangs til å snakke litt med henne før denne festen om løsrivelse og voksenverden. Det er flott å ha god kontakt med foreldrene sine, men det er ikke ok om det er/føles som tvang. En video til inspirasjon: Anonymkode: 9fe2d...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå