Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor er det ganske dyre leiligheter, og det er ca 150 eller 250 leiligheter, så da jeg kjøpte leilighet her regnet jeg med privatliv og fred og ro og orden. Det er kodelåser og heiser etc ; og det ligger i en stille del av byen.

Men det skulle vise seg at flere av naboene er ganske så kokko i hodene sine.

Jeg har fått 2 skriftlige klager på helt teite ting. En gang pga musikk. Dette kunne jeg prøvd å forstå om jeg hadde reist fra stereo min på fullt volum og vært bortreist en 3 uker - eller om naboer hadde sagt ifra til meg direkte eller de gangene jeg har spurt dem.

Istedet sladrer de bak ryggen på folk og lager helvete med å være 6 stk i blokka som bare går rundt og skal bestemme over alt og alle og tilfeldigvis også sitter i borettslagets styre. 

En annen skriftlig klage gjaldt at jeg ryddet ut gammelt rask i mitt flyttelass og det stod da mens jeg holdt på ute i gangen i 5 timer. Ja - det tar faktisk så lang tid å rydde i et stort flyttelass. 

Dette ødelegger virkelig opplevelsen av å føle at jeg har i det hele tatt borettigheter...dette er i tillegg de aller dummeste såkalte mennesker jeg noensinne har sett eller hørt om ever noensinne...

Hva gjør man med en sånn situasjon?

Jeg er mye høyere utdannet, mye høyere iq og mye yngre enn disse « folkene» også, kan jo nevne det....

Har forsøkt å henvende meg til forretningsfører for leilighetene også, men det verste med situasjonen er at de er såpass åndelig og mental slum at jeg føler for å flytte selv!!!! Selvom selve leiligheten er super og fin....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja i tillegg så hadde de tatt bilder av tingene mine i gangen...på en søndag. (!!) 

I et brev stod det at jeg i juni hadde bommet røyk av barna i nabolaget- det er jo alle foreldrene her som røyker til vanlig hver eneste dag og aldri meg. 

Dette er jo folk som er på nivå med psykisk utviklingshemmede så man prøver jo å ignorere dem mest mulig- men hvilken rettslig skritt kan man ta mot sånt? 

Skrevet

Jeg kunne hatt sympati med deg, men når du presiserer din høye iq og at andre er på nivå med psykisk utviklingshemmede, så tenker jeg egentlig at det er du som er et rævhol. (jepp, det bergenske uttrykket kommer til sin rett)

Anonymkode: c907f...3a7

• Liker 26
Skrevet

Du skriver at du regnet med «privatliv og fred og ro og orden». Det gjorde naboene dine også. Dersom du spiller høy musikk som er til sjenanse for naboene dine begrenser du deres mulighet til å få det som du selv vil ha. De har antagelig rett til å sende klage. Les husordensreglene, disse og vedtektene godtar du når du kjøper leilighet i borettslaget. Forretningsfører har ingen myndighet her, det er det styret og generalforsamlingen i borettslaget som har. Ut fra situasjonen du beskriver kan du ikke ta noen andre rettslige skritt utover å selge din egen leilighet og flytte et annet sted.

Anonymkode: 0c42e...b5f

• Liker 6
Skrevet
6 timer siden, LISJ skrev:

Ja i tillegg så hadde de tatt bilder av tingene mine i gangen...på en søndag. (!!) 

I et brev stod det at jeg i juni hadde bommet røyk av barna i nabolaget- det er jo alle foreldrene her som røyker til vanlig hver eneste dag og aldri meg. 

Dette er jo folk som er på nivå med psykisk utviklingshemmede så man prøver jo å ignorere dem mest mulig- men hvilken rettslig skritt kan man ta mot sånt? 

Her i borettslaget er det ikke lov til slike støyende aktiviteter på søndager (JA det blir sjenerende støy for naboer (spesielt plagstomt for naboer som bor i samme etg og etg under)  når man dunker ting mot gulv +drar ting bortover gulv).

Anonymkode: 19c6f...868

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, LISJ skrev:

Her jeg bor er det ganske dyre leiligheter, og det er ca 150 eller 250 leiligheter, så da jeg kjøpte leilighet her regnet jeg med privatliv og fred og ro og orden. Det er kodelåser og heiser etc ; og det ligger i en stille del av byen.

Jeg har fått 2 skriftlige klager på helt teite ting. En gang pga musikk. Dette kunne jeg prøvd å forstå om jeg hadde reist fra stereo min på fullt volum og vært bortreist en 3 uker - eller om naboer hadde sagt ifra til meg direkte eller de gangene jeg har spurt dem.

Istedet sladrer de bak ryggen på folk og lager helvete med å være 6 stk i blokka som bare går rundt og skal bestemme over alt og alle og tilfeldigvis også sitter i borettslagets styre. 

En annen skriftlig klage gjaldt at jeg ryddet ut gammelt rask i mitt flyttelass og det stod da mens jeg holdt på ute i gangen i 5 timer. Ja - det tar faktisk så lang tid å rydde i et stort flyttelass. 

Dette ødelegger virkelig opplevelsen av å føle at jeg har i det hele tatt borettigheter...dette er i tillegg de aller dummeste såkalte mennesker jeg noensinne har sett eller hørt om ever noensinne...

Jeg er mye høyere utdannet, mye høyere iq og mye yngre enn disse « folkene» også, kan jo nevne det....

Har forsøkt å henvende meg til forretningsfører for leilighetene også, men det verste med situasjonen er at de er såpass åndelig og mental slum at jeg føler for å flytte selv!!!! Selvom selve leiligheten er super og fin....

Det var dette du gjorde på en søndag? Beklager om jeg misforsto i mitt forrige innlegg.

Anonymkode: 19c6f...868

Skrevet

Høres ut som det er TS som er den "vrange" naboen i det nye nabolaget :)

Anonymkode: 4420b...b58

• Liker 6
Gjest NotNaomi
Skrevet

Hm. Enig i at de kunne sagt fra istedenfor skriftlig klage. Men musikk trenger ikke spilles høyt i tre uker før det er grunn til å klage da. Det med at du skulle ha kommet røyk av barna hørtes bare helt merkelig ut ?!

Men du virker ikke så enkel å ha med å gjøre Ts. Du virker veldig ovenfra og ned og snakker ikke særlig pent om naboene dine for å si det mildt. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne hatt sympati med deg, men når du presiserer din høye iq og at andre er på nivå med psykisk utviklingshemmede, så tenker jeg egentlig at det er du som er et rævhol. (jepp, det bergenske uttrykket kommer til sin rett)

Anonymkode: c907f...3a7

Enig. Tenkte det samme. 

Anonymkode: 9e6bc...df7

Skrevet

Synes ikke synd på deg. Bor en i blokk, må en ta hensyn til andre rundt seg. Det kan være farlig å plassere mange ting i fellesgangen, pga rømmingsveier ved brann og musikken din må du holde for deg selv og ikke dele den med naboene dine.

Du er pliktig til å ta hensyn til andre mennesker, spesielt når du bor så tett på dem.

Når du  har fått så mye som 6 klager, er det kanskje på tide at du går i deg selv.

Anonymkode: 278ab...a6f

• Liker 2
Skrevet

Virker som det er deg og ikke naboene det er noe galt med. 

Anonymkode: 86835...dfc

• Liker 1
Skrevet

Ok - alle som ikke digger after ski se og hør barclay menthol påskekrim og hotell cæsar må utvises fra landet asså...helo!!!!

Skrevet
På 16.12.2017 den 2.00, LISJ skrev:

På 16.12.2017 den 2.03, LISJ skrev:

Seriøst? Det som her er at det du beskylder andre for å være er det du selv er. 

Å bo i sammen med andre mennesker krever at man evner å tilpasse seg, ikke lider av eneboligsyndromet, og forstår husordensreglene, vedtektene og borettslagsloven. I tillegg bør man og forstå hva forretningsførerens jobb er, nemlig å hjelpe styret med driften av brl/sameiet og ikke å hjelpe enkelt beboere med tilpasningsproblemer. 

Når du er så velbemidlet og velutviklet evnemessig så bør du jo forstå at din vei videre er å kontakte en advokat, flytte eller tilpasse deg ordensregler, vedtekter og å vise at du forstår og evner å ta hensyn til at du faktisk bor i hus med mange andre. De andre har nemlig også flyttet til et nytt sted for å nyte livet i fred og ro i sitt eget nye hjem. 

Anonymkode: aee63...905

• Liker 3
Skrevet

Og en ting til, tre klager på brudd på husordensregler på kort tid, så er det vanlig med salgspålegg eller oppsigelse avhengig av om dette er sameie eller brl. Så du bør skjerpe deg om du vil fortsette å bo der. 

Anonymkode: aee63...905

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...