Gå til innhold

Herpes i underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk det for femten år siden av en partner med munnherpes. Det var grusomt vondt husker jeg og når du leser på nett så tenker du jo at sexlivet er over. Men det har gått fint med meg, hadde vel tre-fire  utbrudd senere i tyveårene men de var mye mye mindre plagsomme og nå har jeg ikke hatt det på kanskje ti år. 

Når du har kommet over sjokket og smertene er borte er jo neste utfordring at du må ta ansvar for å ikke bringe det videre (Slik din smittekilde burde gjort!) Det er en belastning å opplyse ny partner om det, jeg har erfart at folk vet lite og blir engstelig/skeptisk i starten. Og man kan føle seg så løssluppen og skitten som har pådratt seg noe så fælt som en livsvarig kjønnssykdom. Men når den samtalen er tatt og spørsmål oppklart så tenker man ikke mer over det. Mine partnere har valgt å ta sjansen på å ikke bruke kondom (langvarige forhold) og jeg sier fra så fort jeg kjenner noe uvanlig der nede, da bruker vi kondom.   Jeg har ikke smittet noen enda. 

Lykke til, det kommer til å gå fint

Anonymkode: 05031...610

Skrevet

Jeg fikk det i 2009, via munnherpes. Tror ikke han som hadde det var klar over det. Jeg har *bank i bordet* bare hatt det første utbruddet, hvert fall som jeg vet om, men da var jeg så heldig å få både urinsveisinfeksjon OG soppinfeksjon, bare for å «toppe heile driden».. :bond: Jævligste jeg har vært med på bortsett fra nyresteinsanfall, eneste som lindret ved tissing var lunkent til kaldt vann..  :icon_frown: 

Verste ga seg innenfor 1-2 uker, men eventuelle sår brukte 3-4 på det lengste å gro. Unner ikke min verste fiende det helvete der :sukk:

Anonymkode: a1e85...662

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar og erfaringer! Ut fra det dere skriver så virker det jo ikke som verdens undergang selv om det føltes sånn i starten. Jeg har ingen smerter lenger, og i dag har jeg ikke trengt å smøre meg engang, så vil si jeg er heldig. Sårene ser ut til å være nesten helt grodd og jeg kan endelig bare «slippe» tisset ut uten å være redd for å få vondt. Veldig glad for det! Takk for at dere delte tips, håper dere som også har herpes ikke blir plaget igjen☺️ (Og at jeg ikke får flere utbrudd enn dette) 

Anonymkode: 07626...f5d

Skrevet

Jeg fikk påvist herpes type 2 etter oralsex i mai 2016 og har hatt utbrudd to ganger etter det. Det er virkelig ikke så ille som folk skal ha det til altså, absolutt ikke! Det som er nå er at jeg VET at det er et utbrudd som kommer, siden såra kommer på EKSAKT samme plass! Jeg fikk mitt første sår nesten rett på klitoris, så jeg kjenner det godt hvis det kommer noe der! Jeg forstod med en gang hva det var når jeg fikk det sist (ca en mnd siden) og begynte på piller dagen etter. Hele utbruddet var da bare et pittelite sår, ikke noe annet. Har også kjæreste, ventet å ha sex i 7 dager (da var selvsagt såret borte) og det gikk helt fint! Så slapp helt av, jeg også trodde livet mitt var over men det er det ikke! 

Anonymkode: 7d2e5...c70

Skrevet
On 12/16/2017 at 4:49 PM, fjærestein said:

Hei. Leste  om en med utbrudd som løste dette med smerten ved å tisse, ved å tisse i en balje med vann. Ja altså ved å ha underlivet under vann mens hun tisset. Vannet gjorde det nærmest smertefritt, skrev hun. Tenkte: oj, så smart. Verdt å prøve ? Kanskje det hjelper å tisse med en svak dusjstråle mot underlivet også. Du kan jo sjekke det ut.

:klem::klem:

Da jeg hadde mitt første utbrudd hadde jeg ikke sjangs å få dusjet eller hatt underlivet i vann, det svir like jævlig som å bare tisse. 

Anonymkode: 1974b...ca3

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for mange gode svar og erfaringer! Ut fra det dere skriver så virker det jo ikke som verdens undergang selv om det føltes sånn i starten. Jeg har ingen smerter lenger, og i dag har jeg ikke trengt å smøre meg engang, så vil si jeg er heldig. Sårene ser ut til å være nesten helt grodd og jeg kan endelig bare «slippe» tisset ut uten å være redd for å få vondt. Veldig glad for det! Takk for at dere delte tips, håper dere som også har herpes ikke blir plaget igjen☺️ (Og at jeg ikke får flere utbrudd enn dette) 

Anonymkode: 07626...f5d

Kjøp en tube med xylocain-krem på apoteket (reseptfritt) som du kan ha hjemme i tilfelle du får et nytt utbrudd. Da slipper du å ha vondt fram til du får nye tabletter hos legen.

Anonymkode: 1974b...ca3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...