Gå til innhold

Størrelse på hunden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kunne velge hvilken størrelse hunden din skulle ha vært? Hvor stor da? 

Anonymkode: caf9b...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten kosehund. Rundt 5-8 kg :). Tenker type Shih Tzu, Boston terrier, Whippet, Affenpincher eller en blanding av disse.

Hvis samboeren absolutt må ha en stor hund så kunne jeg tenke meg noe digert og lurvete. Ala Irsk Ulvehund eller Borzoi.

• Liker 2
Skrevet

Hvor store eller små hunder ville dere andre hatt?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store eller små hunder ville dere andre hatt?

Jeg har en liten rase og er veldig fornøyd. Veier rundt 5 kg. Hendig størrelse:)

Anonymkode: c21e4...b56

Skrevet

Jeg syns min på 4 kg er en fin størrelse. Hun kunne godt vært bittelitt større, men jeg syns det er kjekt med liten og lett hund

Anonymkode: e3e8c...d29

Skrevet

Bor i forholdsvis liten leilighet, så ville hatt hund i toy-størrelse, som pomeranian, dvergpuddel eller chihuahua. Hadde mannen fått bestemme, hadde vi hatt en diger strihåret vorsteh-hannhund. 

Anonymkode: 89d24...90a

Skrevet

jeg synes det er størst fordel og ha liten hund, det er lettere og finne noen som vil passe hunden da. Store hunder kan ha lett for og spise opp tingene dine. Selv har jeg en liten bichon havanais. Den er veldig lettlært, og bra hund til de som ikke har hatt hund før.

Skrevet

Små hunder er praktiske og lettere å få noen til å passe (?). Men jeg synes de fleste små hunder jeg treffer bråker veldig mye. Hysterisk bjeffing og generell uoppdragen oppførsel. Så jeg lurer på om de er vanskeligere å oppdra? Eller har nesten alle små hunder udugelige eiere? Gidder de ikke å gå på kurs, eller sette seg inn i hva det vil si å ha hund, fordi hunden er liten og uansett ikke gjør stor skade? Hvis min hund hadde oppført seg slik hadde den blitt sett på som et monster som burde avlives.

Anonymkode: 41afb...47f

Skrevet (endret)

Veldig fornøyd med størrelsen på vår, Dansk Svensk Gårdshund, ca 7kg og 35 cm høy. 

Endret av Krokanis
Skrevet

Har hatt ulike størrelser fra 72+ i mankehøyde/ 50kg til 40 høy/10 kg, og syns en mellomting er ideelt. Eurasieren min er 60 høy og 30 kg og det er nok størrelsen jeg foretrekker. Stor nok til å trekke bra på ski, men jeg kan også løfte han opp i bilen når det er nødvendig.

Små hunder er og blir små hunder, det er litt mer stress over dem liksom. Bare hvordan de beveger de små beina sine når de går og løper, tripp tripp tripp, stress. Det blir bare noe helt annet enn en hund med orntlig størrelse på. Har fortsatt liten hund også, dyktig brukshund og kjempesjarmis, men hadde seriøst ikke taklet han i stor utgave.:plystre:

Skrevet

Har 40 kilo sta labradorhann på 10 år her. Tror det blir noe litt mindre neste gang, kanskje Toller eller Flat.

Skrevet

Jeg liker store hunder men syns for stort er litt upraktisk. Har nå en blanding av leonberger, vizsla og schæfer som er 35 kg og på størrelse med en stor schæfer. Men denne størrelsen er ikke spesielt praktisk, da det er vanskelig å løfte henne, hun tar halve sofaen og hele baksetet på bilen etc. En gang gikk hun opp en trapp men klarte ikke gå ned igjen fordi det var bratt og glatte trinn, så vi måtte være to for å bære henne ned :fnise:

Den ideelle størrelsen rent praktisk ville vært en hund som passer i forsetet på en bil, omtrent som en samojed. Ville ikke hatt en veldig liten hund da jeg liker å gå tur i skog og mark uten å måtte bære hunden over et hogstfelt f.ex. Liker heller ikke tanken på at den kan bli angrepet av større hunder, og vil også ha en hund som kan forsvare meg om nødvendig, og trekke på ski.

Anonymkode: 0d613...0de

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep

- Safiye, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...