AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 Min baby er nesten nyfødt, men etter hvert bør han begynne å ligge mer på magen sånn at han får trenet nakken. Hvor gammel var din baby da du bevisst la han på magen for å trene nakken? Jeg lurer på hva han bør ligge på. Er det bra nok at han ligger på et teppe på gulvet? Eller bør jeg kjøpe en gummimatte til dette? Hvor tykk og hvor stor bør den være? Er det nok med 120 cm i diameter og 1,4 cm tykk, slik som denne? https://www.jollyroom.no/leker/babyleker/leketepper/cloudberry-castle-lekematte-rund-lilla Bør jeg i tillegg ha babygym? Fra når begynte du med babygym for din baby? Takk for svar Anonymkode: 1ba42...9c9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #2 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min baby er nesten nyfødt, men etter hvert bør han begynne å ligge mer på magen sånn at han får trenet nakken. Hvor gammel var din baby da du bevisst la han på magen for å trene nakken? Jeg lurer på hva han bør ligge på. Er det bra nok at han ligger på et teppe på gulvet? Eller bør jeg kjøpe en gummimatte til dette? Hvor tykk og hvor stor bør den være? Er det nok med 120 cm i diameter og 1,4 cm tykk, slik som denne? https://www.jollyroom.no/leker/babyleker/leketepper/cloudberry-castle-lekematte-rund-lilla Bør jeg i tillegg ha babygym? Fra når begynte du med babygym for din baby? Takk for svar Anonymkode: 1ba42...9c9 Altså babygym som i å ligge under en lekegreie hvor han kan strekke seg etter lekene. Anonymkode: 1ba42...9c9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #3 Skrevet 15. desember 2017 Begynte med babygym da småen var 1 mnd. Det var gull, så fikk jeg spist frokost i ro. En gummimatte trengs for at baby skal få mest mulig grep på underlaget og øve seg på å krabbe. Et teppe vil bare bli frustrerende, tror jeg. Vi brukte en smal treningsmatte. Men en litt bredere matte hadde gjort seg bedre så man slipper å passe på at baby ikke ruller ut hele tiden. Anonymkode: 8ab25...516
Gjest Annypanny Skrevet 15. desember 2017 #4 Skrevet 15. desember 2017 Et teppe på gulvet funker sikkert, men jeg ser for meg at det er så tynt at det blir hardt å ligge der, plus at det ligger ikke stilt når babyen beveger seg. Da vil det krølle seg sammen. Tror derfor en lekematte vil være bedre, ala den du linket til Vi hadde Sebra lekematte, som ligner litt på den du linker til. Der lå hun godt, og etterhvert som hun ble større ble det en lekematte. Tok den ikke bort før hun var 3 år https://www.princessbutikken.no/display.aspx?menuid=49&prodid=17054&gclid=EAIaIQobChMI0ILtuJGN2AIVi6wYCh2RXgOOEAQYASABEgLAofD_BwE&isUrlRewritten=true&mobil=ja De første månedene var ikke jenta vår interessert i babygym, men når hun bikket 4 måneder likte hun godt å ligge der og slå etter ting og gripe ting. Hun fikk god stimuli av den
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 I starten lå hun på magen på stellebordet, var ikke lenge om gangen og vi gjorde det som en kosestund (øyekontakt, babymassasje osv). Når hun ble sterkere i nakken la jeg henne på et teppe i sofaen, og jeg satt meg på gulvet foran henne. Det likte hun veldig godt, siden vi kom i samme høyde Når hun begynte å rulle rundt brukte jeg ett tykt leketeppe på gulvet eller babygymen. Og når hun begynte å prøve på å krabbe begynte jeg med gummimatte. Den blir fortsatt brukt nå når vi leker med duplo osv Jeg husker ikke helt hvor gammel hun var når vi begynte med å trene nakken, litt over 1 uke kanskje? Husker også jeg brukte å ligge på ryggen i sofaen med henne opp på meg, da trente hun nakken slik. Babygymmen brukte vi lite i starten, ikke før hun var rundt 3 mnd hun likte den. Men dette må du nesten bare prøve og sjekke selv Anonymkode: 0c2b0...358 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 Han var kasnkej 2 uker når vi begynte å trene bevisst. Anonymkode: ce519...685
Minlillelykke Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 Vi hadde ett ekstra gulvteppe. Eldste her krabbet fint på det når han startet med det selv i 6 mnders alder.
Puny Skrevet 16. desember 2017 #8 Skrevet 16. desember 2017 en litt tykk matte er fint, da babyen smeller hodet ganske bra i gulvet når de øver på å holde hodet oppe og ikke greier det....
Kajal Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 Babygym er gull slik at babyen kan leke med ting litt mer uavbrutt en stund, når de er små mister de gjerne lekene fort ut av hendene. Vi har plassert babygymmen på en ganske stor treningsmatte. Det er godt for oss voksne å ha noe å ligge på når vi er på gulvet hos henne, og det isolerer godt mot gulvet (vi har ikke gulvvarme, merker stor forskjell på matten og rett på gulvet).
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #10 Skrevet 16. desember 2017 Spørs på plassen dere har, men vi kjøpte baby/treningsmatte på XXL: https://www.xxl.se/x-erfit-babymatta-traningsmatta/p/1075398_2_style Anonymkode: 90e0c...208 1
våren14 Skrevet 16. desember 2017 #11 Skrevet 16. desember 2017 De små kan jo ligge på magen litt helt fra starten. Ofte nok å la de lete etter brystet liggende mage mot mage, helt automatisk og naturlig nakketrening. Skal jo bare ha noen sekunder av gangen i starten uansett. Jeg hadde leketeppe med stort hell, krøllet seg da ikke.. fra ikea. Babygymen likte hun å titte på fra ca to mnd gammel, men den ble kjedelig så fort hun kunne rulle seg over ved ca 4 Mnd. Fra da av var det egentlig bare sprell og turning og vidre øvelse på å komme seg opp som gjaldt omtrent til hun kunne gå like over året.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #12 Skrevet 16. desember 2017 Jeg har prøvd alt, både leketepper (to ulike), tepper (når vi har vørt på besøk) og matter i ulike tykkelser. Babyen sin favoritt er en tykk yogamatte. Der jkarer hun å holde seg oppe lenge. Den er myk (men ikke for myk) og varm og stor nok til at hun kan rulle etterhvert. Lekemattene har enten vært for tynne eller så har de beveget seg. Anonymkode: de9ec...c9e
Ruccula Skrevet 16. desember 2017 #13 Skrevet 16. desember 2017 Babien min er 11 uke i dag Vi begynte å legge henne på magen temmelig fort. Ca da hun var 1.5-2 uker. Hun ligger da på magen i sofaen. Hun er kjempe sterk i nakken nå Hun ønsker seg babygym og treningsmatte til jul så det har vi ikke testet enda.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #14 Skrevet 17. desember 2017 Vi syntes sånn gulvmatte puslespill var gull. God å trene seg på og enkel å rykke bort og ta med seg. Kjøpte vår på Nille Anonymkode: 883c7...89a
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #15 Skrevet 17. desember 2017 15 timer siden, Ruccula skrev: Babien min er 11 uke i dag Vi begynte å legge henne på magen temmelig fort. Ca da hun var 1.5-2 uker. Hun ligger da på magen i sofaen. Hun er kjempe sterk i nakken nå Hun ønsker seg babygym og treningsmatte til jul så det har vi ikke testet enda. For en kravstor baby 🤣 ytrer julegaveønsker i en alder av 11 uker. Anonymkode: 65606...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #16 Skrevet 17. desember 2017 Babygym er forresten helt fantstisk! Det er det eneste stedet babyen godtar å ligge aleine når hun er våken. Ønsker å tipse om at det er mange brukte både på finn og Facebook. De trenger ikke å være dyre. Jeg har fått en til å snekre en til meg som jeg har oppå yogamatten. Anonymkode: de9ec...c9e
Gjest GoldenLioness Skrevet 17. desember 2017 #17 Skrevet 17. desember 2017 Brukte babygym og treningmatte. Disse er gull. Brukes på rommet hans enda da de er faste, men myke og gode. Han sitter mye på gulvet så da blir det ikke hardt og kaldt. https://www.ellos.no/frontier/interlock-matte-ffg110/1016737?extcmp=01_NO_SEM_G4&LGWCODE=1016737;87173;4797&gclid=EAIaIQobChMIwczug6eR2AIVRucbCh0ergSAEAQYByABEgLPL_D_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CL7TyoenkdgCFZVLGQodT0UONQ
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #18 Skrevet 17. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For en kravstor baby 🤣 ytrer julegaveønsker i en alder av 11 uker. Anonymkode: 65606...7a7 I min familie har de fleste spurt etter ønskelisten til min datter på 3 mnd. Regner med at de skjønner at det er jeg som har skrevet den... Anonymkode: de9ec...c9e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #19 Skrevet 17. desember 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: I min familie har de fleste spurt etter ønskelisten til min datter på 3 mnd. Regner med at de skjønner at det er jeg som har skrevet den... Anonymkode: de9ec...c9e Joda. Se det komiske i det da 😀👍 Anonymkode: 65606...7a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå