AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 https://www.dagbladet.no/kjendis/tjener-777-kroner-i-minuttet-pa-foredrag/69151820 Ønsker du deg et foredrag med prinsesse Märtha Louise, blir du nødt til å punge ut en svimlende sum. Prinsesse Märtha Louise (46) har de siste årene fått mye oppmerksomhet for sitt selvutviklingskonsept, Soulspring - bedre kjent som Engleskolen - som ble startet opp i 2007. I september skrev tidsskriftet Kapital at selskapet bak Soulspring, Astarte Inspiration, omsatte for over 3,7 millioner i fjor. Soulspring, som har omsatt for svimlende 22 millioner siden oppstarten for ti år siden, gikk i overskudd for tredje året på rad. I den nyeste utgaven av A-Magasinet blir det kjent at prinsessen tjener hele 777 kroner i minuttet når hun holder foredrag. Dersom man ønsker å booke prinsessen og hennes partner Elisabeth Nordeng for et 45 minutter langt foredrag, er man nødt til å punge ut hele 35 000 kroner, skriver fredagsmagasinet til Aftenposten. *** Er det verdt å betale 35.000 for et 45 minutters foredrag om engler og lysfontener? Anonymkode: 89904...92c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #3 Skrevet 15. desember 2017 Hvis jeg var skikkelig rik, så hadde jeg kanskje hyret dem til et julebord. Tenker det hadde fått opp stemningen. Anonymkode: c1f1e...cad 1
Gjest ti10 Skrevet 15. desember 2017 #4 Skrevet 15. desember 2017 De som er interessert i det synes sikkert det er verdt det. Personlig hadde jeg ikke kjøpt billett for noe sånt, men de tar vel det de ser de kan ta. Det er ikke dyrt sammenlignet med alle mulige kjendiser som driver med foredrag og opptredener av diverse slag. Alt fra motivasjon og coaching til vinsmaking og beat for beat-konkurranse og gudene vet hva. Men det er klart pressen vinkler det som en skandale siden hun har den familien hun har og driver i den bransjen hun gjør.
Sheherasade Skrevet 16. desember 2017 #5 Skrevet 16. desember 2017 Hadde det vært en mann hadde ikke dette vært en sak. Kjente navn som holder foredrag tar faktisk denne prisen. Bra for henne at hun vet å ta seg betalt for jobben hun gjør. Dette oppslaget lukter jantelov. At foredragsholdere er overbetalt er en annen sak. Men hun ligger faktisk ikke høyt i forhold til andre. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #6 Skrevet 16. desember 2017 2 minutter siden, Sheherasade skrev: Hadde det vært en mann hadde ikke dette vært en sak. Kjente navn som holder foredrag tar faktisk denne prisen. Bra for henne at hun vet å ta seg betalt for jobben hun gjør. Dette oppslaget lukter jantelov. At foredragsholdere er overbetalt er en annen sak. Men hun ligger faktisk ikke høyt i forhold til andre. Det er vel ikke prisen i seg selv folk reagerer på, men innholdet. Anonymkode: 89904...92c
Sheherasade Skrevet 16. desember 2017 #7 Skrevet 16. desember 2017 (endret) Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke prisen i seg selv folk reagerer på, men innholdet. Anonymkode: 89904...92c Det virker da ikke sånn på overskriften og hovedinnlegget. Hva hun snakker om vet da alle, og om noen er interessert i det er det vel deres sak. Endret 16. desember 2017 av Sheherasade
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #8 Skrevet 16. desember 2017 Akkurat nå, Sheherasade skrev: Det virker da ikke sånn på overskriften og hovedinnlegget. 35`000 for et foredrag om engler, lysfontener og hvordan snakke med trær? Anonymkode: 89904...92c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 Jeg ser ikke problemet. Det finnes værre og dyrere foredrag rundt om. Anonymkode: e0dbb...cde
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #10 Skrevet 16. desember 2017 Alt for mye for et kvinnfolk. Hvem betaler dette? Anonymkode: 1ee2f...9e9
stan Skrevet 16. desember 2017 #11 Skrevet 16. desember 2017 (endret) Det er jo en ganske normal pris for å få kjendiser av et visst format til å holde foredrag, konsert eller opptre på en annen måte. Man betaler jo også for den tiden de ikke opptrer. Dagbladet vet dette. Men vinkler det slik for å selge. Endret 16. desember 2017 av stan
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #12 Skrevet 16. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis jeg var skikkelig rik, så hadde jeg kanskje hyret dem til et julebord. Bare for å ha skakkledd av henne Anonymkode: fc168...374
Katten.2.0 Skrevet 16. desember 2017 #13 Skrevet 16. desember 2017 22 millioner på ti år? "Svimlende"? Det er jo en relativt rolig omsetning. Er vel heller ikke vits i å vektlegge at de har klart seg med overskudd hele tre år på rad.
Gjest Priyanka Skrevet 16. desember 2017 #14 Skrevet 16. desember 2017 Holder foredrag selv, og ja, prisen kan virke høy, men husk at forberedelser og reisetid er inkludert. Da blir minuttprisen langt lavere enn 770,-. Selv jeg som overhodet ikke er kjent, tar 17.500 for 45 minutter. At Märtha som har mulighet til å kreve det dobbelte, skjønner jeg. Prisen settes med utgangspunkt i forespørsel.
Gjest Priyanka Skrevet 16. desember 2017 #15 Skrevet 16. desember 2017 15 hours ago, Katten.2.0 said: 22 millioner på ti år? "Svimlende"? Det er jo en relativt rolig omsetning. Er vel heller ikke vits i å vektlegge at de har klart seg med overskudd hele tre år på rad. Enig, det er 2,2 millioner i året i gjennomsnitt, og de er vel to stk som driver firmaet, så jeg synes ikke det er spesielt høyt.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #16 Skrevet 16. desember 2017 18 hours ago, AnonymBruker said: Er det verdt å betale 35.000 for et 45 minutters foredrag om engler og lysfontener? Anonymkode: 89904...92c Hvis du hadde satt deg inn i hva de holder foredrag om og hva Astarte er, hadde du visst at det handler ikke om engler og lysfontener. Kanskje det kunne være interessant å høre hva de faktisk driver med, ikke det som pressen mener de driver med: Anonymkode: 8c642...0c6
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #17 Skrevet 16. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du hadde satt deg inn i hva de holder foredrag om og hva Astarte er, hadde du visst at det handler ikke om engler og lysfontener. Kanskje det kunne være interessant å høre hva de faktisk driver med, ikke det som pressen mener de driver med: Anonymkode: 8c642...0c6 Den offisielle reklamen er mer å stole på mener du? Dette er bare humbug! Anonymkode: 89904...92c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #18 Skrevet 16. desember 2017 Vel, jeg kunne gjøre som Märtha og Petter Pilgaard og tjene fett på å stå og snakke bare svada. Jeg er likevel fornøyd med å ha en ok inntekt hvor jeg er nødt til å holde meg vitenskapelig for å hjelpe folk. Anonymkode: 9984d...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå