Gå til innhold

Svimmel etter spinning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hver gang jeg har vært på spinning 60 min, så må jeg bruke litt tid på å gå av sykkelen fordi jeg blir litt ør og svimmel. Går litt rundt som om jeg var full i kanskje 8 min før jeg er tilbake til meg selv. Andre som har det på samme måte? Eller er dere helt skarpe og normale igjen umiddelbart etter økten?

Mvh ellers frisk kvinne 28

Anonymkode: b3c24...25f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke bevege meg brått ved noen trening, spesielt ikke på slutten.

Jeg trodde bare det var meg :P

Jeg løser det verste ved å spise litt rett før trening, og ha mat tilgjengelig rett etterpå(type banan e.l). Og går/reiser meg sakte.

Anonymkode: 87c1d...2d5

Skrevet

Sykler du ned? For mange kutter for kjapt etter timen, det er ikke bra for hjertet. Du trenger nok lengre nedsykling. 

Anonymkode: fd4f2...5cf

Skrevet

Ja, sykler ned. Blir ikke like ille, men må fortsatt konsentrere meg når jeg går ned trappene og vasker sykkelen. Er det normalt?

Skrevet

Jeg klarer ikke å hoppe rett av sykkelen etter timen, sitter og tråkker til pulsen er kommet ned til et akseptabelt nivå (rundt 130 for meg). Hvis ikke blir jeg, som du, svimmel. 

Anonymkode: 08059...975

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Hver gang jeg har vært på spinning 60 min, så må jeg bruke litt tid på å gå av sykkelen fordi jeg blir litt ør og svimmel. Går litt rundt som om jeg var full i kanskje 8 min før jeg er tilbake til meg selv. Andre som har det på samme måte? Eller er dere helt skarpe og normale igjen umiddelbart etter økten?

Mvh ellers frisk kvinne 28

Anonymkode: b3c24...25f

Enten taper du for mye væske under treningen eller så trener du for hardt. 

Prøve å spise en banan en liten stund før treningen, drikk rikelig og brems tempoet ditt  noe og se hvordan det da går.

Anonymkode: 2de43...e7c

Skrevet

Jeg har det på samme måte, og instruktøren har faktisk nevnt dette som en normal effekt av hard kondisjonstrening. Det har med at blodtrykket stuper når pulsen går ned og man er dehydrert, og med lavt blodtrykk blir man svimmel. Få i deg masse væske! Drikk mer enn du pleier. 

Anonymkode: b11b5...7e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...