Gå til innhold

Små edderkopper inne - hvordan bli kvitt dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget et par små edderkopper inne for noen dager siden. Ble kvitt dem og tenkte ikke så mye mer over det. I dag oppdaget jeg at det er mange flere. Har ikke helt oversikt fordi føler hver gang jeg tar vekk de jeg ser kommer det flere!! De fleste er på soverommet og virker kanskje som de kommer fra rundt vinduet. Har ikke hatt vinduet åpent på noen uker siden det har vært så kaldt, så det kan ikke forklare hvorfor de har kommet inn.  Har aldri sett sånne edderkopper inne. Og selv om jeg skjønner de ikke er farlige syns jeg det er veldig ubehagelig.

Noen tips? Har dere sett disse/hatt samme problem? Prøver legge ved bilde av en de jeg tok bilde av. Setter pris på alle tips! 

FDC70072-FD31-452E-8061-9536769B9E16.jpeg

Anonymkode: 6d4c5...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hjemme fungere det best å ha insektsnetting på vinduer og ventiler og spraye med permetrin der de befinner seg og kan komme inn.

Anonymkode: c9765...856

Skrevet

Permetrin er tingen ja, tar alt.:)

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hjemme fungere det best å ha insektsnetting på vinduer og ventiler og spraye med permetrin der de befinner seg og kan komme inn.

Anonymkode: c9765...856

Når vinduet ikke har vært åpent på ukesvis så kommer de ikke inn den veien og insektnett er dermed ikke til hinder for kryp som ikke kommer inn via vinduet. 

Insektspray i lufteventiler og på et soverom er direkte helseskadelig å ligge å sove og dermed puste i seg. 

Hvor trives edderkopper? Jo, der det er mørkt og fuktig. Begynn med å trekke fra gardinene for vinduene og å fjerne fukt. Da gjør du det utrivelig for eddekroppene å oppsøke ditt soverom. Se og etter gliper eller andre utettheter og få dem tettet. Edderkoppene kan og komme inn døra (uten å banke på eller spørre om lov først). Så tenk over om du har ytterdør der de piler inn og finner soverommet mest atrakktivt? Er dette en kjellerleilighet/hus på bakkenivå? 

Anonymkode: e50b2...e68

Skrevet

Små edderkopper betyr lykke. Eller at de finner noe de kan spise i heimen din; da betyr de dobbel lykke, fordi de spiser noe du ikke ønsker å ha i heimen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...