Gå til innhold

Har du kuttet ut familemedlemmer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor og hvordan?

Anonymkode: 9a7d6...25a

Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ja, min far fordi han er en jævla psykopat som har ødelagt mye av livet mitt. 

Skrevet

Min mor, fordi hun aldri burde fått barn. Var ikke verre enn at jeg gav beskjed om at jeg ikke orket mer så lot jeg bare være å ta telefoner, åpne brev osv. Til slutt etter langt om lenge fikk jeg fred. Synd lojaliteten min lå så dypt, hadde hatt det mye bedre hvis jeg hadde fått kuttet henne helt ut når jeg var barn.

Anonymkode: 23f35...b11

• Liker 6
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Har brutt med min søster nå. Hun går inn for å ødelegge mine andre sosial relasjoner. Pga henne har jeg ikke kontakt med besteforeldrene mine eller tantene mine. Hun satt i sofaen min senest for to måneder siden og prøvde å legge opp til temaer å snakke om. Hun liker å ta opptak av samtaler for å dele med alle andre senere. Utenom det vrir hun på alt mulig og sprer rykter for å få trøst. Hun har spredd rykter om de fleste i familien, flere begynner å få opp øynene for henne. Men for meg har hun holdt på i 10 år. Det er nok nå.

Anonymkode: c4e0d...2a2

• Liker 4
Skrevet

Inngifte personer i familien har bydd litt på problemer. Jeg har ikke kuttet noen ut, men har heller ikke det forholdet som jeg skulle ønske jeg hadde til familiemedlemmer av den grunn. Andre familiemedlemmer holder oss samlet, men jeg er sikker på at dette kommer til å endre seg en gang i fremtiden. Da flagger jeg nok mest sannsynlig ut av hele familien.

Skrevet
4 minutter siden, Mass skrev:

Inngifte personer i familien har bydd litt på problemer. Jeg har ikke kuttet noen ut, men har heller ikke det forholdet som jeg skulle ønske jeg hadde til familiemedlemmer av den grunn. Andre familiemedlemmer holder oss samlet, men jeg er sikker på at dette kommer til å endre seg en gang i fremtiden. Da flagger jeg nok mest sannsynlig ut av hele familien.

JEG er en "inngiftet" person. Det var jeg som kuttet ut samboers familie. Jeg var singel og alenemor. De satt å kritiserte alenemødre når jeg var på besøk. Var grusomme ting. Skilte var horer. Ingen viste hvorfor jeg var alenemor. Om far var død, eller andre grunner. Jeg ville ikke utsettes for dette. Mitt barn ble heller ikke inkludert. Eks til jul var jeg helt uteglemt.  Helt greit, for det har ikke villet smakt noe godt. Siden har jeg holdt meg helt vekke,  i mange år. Min samboer er enig. Han holder selv avstand.  Ikke mer kontakt, enn hva han må. Vi har det godt. Etter år ble de bitt i halen selv, med skilsmisser og div. Topp topp

Anonymkode: f9e7f...3cd

• Liker 3
Skrevet

Min søster. Hun er som et sort hull som bare suger alt i fra de rundt henne, og er en evig, lat egoist som sutrer om hvor synd det er i henne og hvor mye galt alle andre gjør. Hun er også manipulerende og har utnyttet familie for mye penger. Ønsker ingenting med henne å gjøre. 

Anonymkode: e5e42...4cc

Skrevet

Nei, ikke egentlig. Har ikke kjempe god kontakt med alle i familien, og kommer ikke overens med alle, men kutter dem ikke ut. Bare ignorerer dem litt :fnise: Men nå i juletider så møter jeg på hele familien, så får bite tenna sammen og tåle visse personer. 

Anonymkode: 285c2...017

Skrevet

Min onkel og dama hans. De viste ingen interesse for graviditeten min, men forventet å bli oppdatert på at jeg har født og i tillegg at VI skulle dra på besøk til dem med baby rett etter fødsel. Ikke hørt noe fra onkel, bare dama hans som er teit. Hadet. 

Anonymkode: 68847...951

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JEG er en "inngiftet" person. Det var jeg som kuttet ut samboers familie. Jeg var singel og alenemor. De satt å kritiserte alenemødre når jeg var på besøk. Var grusomme ting. Skilte var horer. Ingen viste hvorfor jeg var alenemor. Om far var død, eller andre grunner. Jeg ville ikke utsettes for dette. Mitt barn ble heller ikke inkludert. Eks til jul var jeg helt uteglemt.  Helt greit, for det har ikke villet smakt noe godt. Siden har jeg holdt meg helt vekke,  i mange år. Min samboer er enig. Han holder selv avstand.  Ikke mer kontakt, enn hva han må. Vi har det godt. Etter år ble de bitt i halen selv, med skilsmisser og div. Topp topp

Anonymkode: f9e7f...3cd

En slik familie med slike holdninger hadde nok jeg etter sigende sikkert også kuttet ut. 

"Min inngiftede person" er jo en manipulerende person som ekskluderer, grupperer, moraliserer og stikker nesen sin i alt som den ikke hører hjemme i. Familien min er ikke lengre den samme etter at denne personen entret den, føler jeg, men det kan godt bare være at det er jeg som ikke er den samme i familien etter en haug med runder med denne personen. Men men, det er no heldigvis ikke jeg som er gift med dette.

Anonymkode: 6cfa0...265

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En slik familie med slike holdninger hadde nok jeg etter sigende sikkert også kuttet ut. 

"Min inngiftede person" er jo en manipulerende person som ekskluderer, grupperer, moraliserer og stikker nesen sin i alt som den ikke hører hjemme i. Familien min er ikke lengre den samme etter at denne personen entret den, føler jeg, men det kan godt bare være at det er jeg som ikke er den samme i familien etter en haug med runder med denne personen. Men men, det er no heldigvis ikke jeg som er gift med dette.

Anonymkode: 6cfa0...265

Kom borti anonym-knappen. 

Skrevet

Jeg har ikke kuttet ut familiemedlemmer, men selv blitt kuttet ut at ei søster. Denne søsteren har alltid vært litt merkelig. Jeg husker i hennes datters bursdag, da kom ei venninde av min søster, og søsteren min ville ikke ha henne der (søster var visst sur på henne), og søster sa ikke ett kløyva ord til denne venninden. Vi andre som var der syntes det var en pinlig episode. 

Søster liker å være midtpunktet, og alltid i sammenkomster osv, så har man stemmen og latteren hennes i ørene. Hun slipper ikke andre til å snakke, og avbryter hvis en annen er så heldig å komme til ordet. 

Hun kuttet ut vår bestemor for mange år siden da bestemor spurte om hun hadde lagt på seg. Er enig i at bestemor kunne spart seg for det, men hun hadde lagt på seg. Etter dette så sluttet hun å gi bestemor gaver til jul og bursdag, men tok selvsagt imot de hun fikk av bestemor. 

Jeg blei vel kutta ut av henne da jeg sa min mening og gikk imot henne. Det er ikke akseptabelt at noen gjør det. Hun har full kontroll på barna sine - selv om de nå er voksne. De tør ikke si henne imot eller gjøre ting de vet at hun ikke liker. 

Jeg føler ingen tap for at jeg er kuttet ut :) 

Anonymkode: 16013...767

• Liker 1
Skrevet

Jeg har kuttet mormoren min pga av trakkasering etter at vi kjøpte huset hennes. Kom med krav om hva vi skulle/ikke skulle gjøre med huset, hentet ting uten at vi var hjemme. Kom inn og kjeftet på mannen min fordi han hadde gitt bort noe i huset hun mente var hennes. Sendte brev etter brev der hun beskrev hvordan hun tenkte vi skulle oppføre oss og ting hun skulle ha. Til slutt orket jeg ikke mer og kutter henne ut. Hun er ikke dement, så hun har ingen unnskyldning for oppførselen sin.

Anonymkode: 0cac2...0b7

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Min søster. Hun er som et sort hull som bare suger alt i fra de rundt henne, og er en evig, lat egoist som sutrer om hvor synd det er i henne og hvor mye galt alle andre gjør. Hun er også manipulerende og har utnyttet familie for mye penger. Ønsker ingenting med henne å gjøre. 

Anonymkode: e5e42...4cc

Er det spesielle ting hun gjør som du har "bevist" at er manipulasjon? 

Lurer på min egen familie, har opplevd mye å bli snakket rundt eller fått høre at mine minner/ting jeg husker, ikke er sanne -til og med ting som skjedde så nært som dager før har plutselig aldri skjedd. Har latt meg overkjøre så til de grader på mange områder, og blitt seksualisert/mobbet/utpsyket, men i det stille på mange vis -og fordi det var familien min, som på mange måter ellers oppfører seg som en "vanlig" familie (hva nå det er) så har jeg ikke før lenge etterpå "oppdaget" det kanskje ikke alltid bare er meg det var noe galt med all denne tiden. De legger skylda på meg så jeg er den som fremstår som den kjip i familie og familiens venner, min mor har knapt bedt om unnskyldning for noe som helst utenom overfladiske ting. Mine foreldre har "brukt" mye penger på meg, til tross for at jeg har sagt nei og ikke ville ha fordi jeg ikke ville føle at jeg stod i gjeld. Hun sa bare "jeg setter inn likt til broren din" og bryr/brød seg ikke om min nekt, gang på gang på gang på gang. ... Begger har snakket meg ut av mine ønsker for livet, eller fra å glede meg over noe nytt/bra som har skjedd. Selvtillit i tusen biter fra ung alder av, og det har vært forvirrende å vokse opp.

Anonymkode: 1c43a...4f5

• Liker 2
Skrevet

Morfaren min.  Han har et forferdelig temperament og er en skikkelig psykopat som manipulerer alt og alle.  Han er flink til å virke veldig sosial og hyggelig utad, men mot de nærmeste er han ofte helt grusom.  Han har mishandlet meg både fysisk og psykisk tidligere.

Anonymkode: 8a878...182

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gjort et veldig dramatisk kutt, både mor å far side. 
Er vel egentlig kun kontakt med bestemor og søskene mine. Og moren min. 
Blir sannsynligvis å kutte søsteren min fullstendig. :/

Hva jeg gjorde, er det samme som å si "jeg har ikke familie". 
Hvorfor, er at de er alle arrogante blærer som baksnakker alt og alle. Ingen bryr seg om familie. De lyver. Sårer... orker ikke de grådige blærene.
Bedre uten familie fremfor å utsette meg for deres menneskesyn. 

Endret av Drakan
  • Liker 2
Skrevet

Jeg vurderer å kutte ut min far, han er brautende og aksepterer ikke at andre har andre meninger enn han selv. Han kjøpte nylig leilighet med sin kone, ringte meg og fortalte dette og at de skulle sitte i uskifte. Jeg sa helt rolig over telefonen at det kan dere ikke bestemme uten videre, hvorpå han brølte i røret til meg at da fikk jeg for faen signere det jævla papiret. Jeg gjorde det etter at han truet meg og min søster med minimumsarv hvis jeg ikke signerte. To uker etterpå fikk vi en Mail hvor det stod at han hadde opprettet testamente. Jeg stusser over hele oppførselen, det er da en merkelig måte å ordne ting på? Vi bor i samme by, han kunne da kommet innom på en kaffe og fortalt alt dette. Når jeg nettopp hadde bursdag ble han rasende når jeg sa jeg ikke skulle feire noe, han liker å fremstå svært vellykket og det passer han ikke at datteren ikke inviterer til feiring. For to år siden skulle jeg på besøk til han julaften, så sa jeg at jeg kjører hjem på kvelden, men da fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å komme hvis jeg bare skulle snu i døra etter middagen. Jeg forsøkte stille og rolig si at jeg ble der sikkert i seks timer, men det var ikke godt nok. Så jeg dro ikke... jeg har dusinvis av historier hvor han blir helt apekatt når ting ikke går som han har sett for seg og jeg er så sliten av det at jeg vurderer å kutte all kontakt, samboer og jeg reiser bort i jula for å slippe unna. 

Skrevet

Jeg har kuttet kontakten med min far for flere år siden, angrer ikke et eneste sekund på det! En gang i året sees vi og da er det pga tanteungene som har bursdag, men da er det bare et hils og hei og eventuelt høflig prat om nødvendig siden barna er tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...