Gå til innhold

Hva er kvinners fordeler?

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Trolltunge skrev:

Venner! :hjerte: Den største fordelen ved å være kvinne er våre nære vennskap, hvor vi deler alt, støtter hverandre gjennom sorger og deler gleder. Latter og tårer med venninner er det jeg vil tenke tilbake på når jeg blir gammel, og selv tårene vil jeg huske med glede. Svært få menn, selv med svært gode nære venner, deler sitt følelsesliv på samme måte som kvinner gjør. Dvs en del homofile menn gjør jo det. En av mine beste "venninner" er en homofil mann, men generelt... det er de nære venninner som gir livet mest, og menn går glipp av mye der!

Artig tanke. Tror det kanskje er vanskelig for de av dere som trenger å kommunisere mest mulig direkte hvordan andre kommuniserer på noe mer subtile plan. Det er tross alt veldig lettvint å si pene ting til hverandre, men den kommunikasjonen man utøver når man gir hverandre anerkjennelse ved å stole på hverandre eller viser reell forståelse betyr nok for mange av oss veldig mye mer. 

Det ble for en stund siden sagt at kvinners ros er rubler, mens menns ros er dollar. Det er selvfølgelig en litt flåsete, og generaliserende, vinkling, men faktum er nok likevel at kvinner og menn i mange sammenhenger ser forskjellig på ros og samtalene. Er ros, anerkjennelse og forståelse noe du øser ut ved enhver anledning, selv når den ikke nødvendigvis er ektefølt, så blir den ofte verdsatt deretter. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinnehater oppdaget

Anonymkode: b3d14...f09

tosk det er en kvinne som har skrevet dette 

Skrevet
Akkurat nå, donkey skrev:

tosk det er en kvinne som har skrevet dette 

Tviler.

Anonymkode: a5868...b8f

• Liker 1
Skrevet

Ingen fordeler, men så er jeg oppvokst med voldtekt og hat fordi jeg er kvinne. Så jeg har bare sett alle ulempene med å være kvinne. 

Anonymkode: 5f7fe...fe9

Skrevet (endret)
9 timer siden, herzeleid skrev:

Artig tanke. Tror det kanskje er vanskelig for de av dere som trenger å kommunisere mest mulig direkte hvordan andre kommuniserer på noe mer subtile plan. Det er tross alt veldig lettvint å si pene ting til hverandre, men den kommunikasjonen man utøver når man gir hverandre anerkjennelse ved å stole på hverandre eller viser reell forståelse betyr nok for mange av oss veldig mye mer. 

Det ble for en stund siden sagt at kvinners ros er rubler, mens menns ros er dollar. Det er selvfølgelig en litt flåsete, og generaliserende, vinkling, men faktum er nok likevel at kvinner og menn i mange sammenhenger ser forskjellig på ros og samtalene. Er ros, anerkjennelse og forståelse noe du øser ut ved enhver anledning, selv når den ikke nødvendigvis er ektefølt, så blir den ofte verdsatt deretter. 

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i dette. Å si pene ting til hverandre, og å gi ros, er selvfølgelig noe man bare gjør når det er ektefølt, mellom venner. Konstruktiv kritikk er det ofte mer av, og det er mer nyttig. Ofte ser man seg blind på andre sider enn sin egen, og da er gode venner gode å ha, og får deg til å tenke i større perspektiv. Forståelsen man får fra gode venner er ganske ofte "Jeg står ved din side hva enn det er, og om du enn trår feil, men nå min kjære bør du kanskje tenke deg litt om, for... ." Kun deler av dette blir uttalt, for mye er subtilt, som du sier. Når tilliten er oppnådd, så er den der, og man trenger ikke å påpeke den.

Men ja, vi er nok noe flinkere enn mange menn til å gi komplimenter og oppmuntring, fordi vi kjenner hverandres sterke sider like godt som de svake, men å slenge det ut som syntetisk godteri, nei det skjer ikke. Når det deles ut er det ekte vare, rett fra hjertet, og komplimentet er ofte indirekte et spark bak. (Kom igjen, du klarer dette! Slutt og nøle over tull, for du er bedre enn som så!)

Mens menns komplimenter til kvinner ofte er for å oppnå noe, så er komplimenter mellom kvinner (som er gode venner) ofte mer for å bygge deg opp, en dytt der du trenger en dytt. Komplimenter mellom kvinner som ikke er nære venner er ofte ikke mye verdt nei, men de verdsettes også lavere. 

Endret av Trolltunge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...