Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #1 Skrevet 1. februar 2005 Hvor lenge bør jeg lade batteriet, og kan jeg bruke laptopen mens den lades? Laptopen er ny. Vet jeg kan lese en bruksanvisning, men pleier ikke lese bruksanvisninger, og stoler ikke fullt og helt på dem... vega
Gjest Xavia Skrevet 1. februar 2005 #2 Skrevet 1. februar 2005 Vet jeg kan lese en bruksanvisning, men pleier ikke lese bruksanvisninger, og stoler ikke fullt og helt på dem... vega Men å stole på svar du kan få fra hvemsomhelst her inne er tryggere? Jeg ville brukt laptopen selv om du lader. Tror ikke det gjør noe. Om du bør stole fult og helt på rådet mitt er vel heller usikkert...
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #3 Skrevet 1. februar 2005 Ja, du sier noe... stole mer på hva "hvem som helst" råder meg til her... hm. Kanskje jeg er naiv... (neppe) Men da kan jeg jo skylde på andre enn meg selv i alle fall, og klage til moderator...eller noe sånt... vega
Gjest Xavia Skrevet 1. februar 2005 #4 Skrevet 1. februar 2005 Men da kan jeg jo skylde på andre enn meg selv i alle fall, og klage til moderator...eller noe sånt... vega
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #6 Skrevet 2. februar 2005 Følger du rådet mitt da? Jada, selvfølgelig.
Gjest gjest1 Skrevet 2. februar 2005 #7 Skrevet 2. februar 2005 Bruksanvisningen er laget av produsenten av maskinen. hvorfor tror du ikke de vil fortelle deg hvordan du skal bruke maskinen din? Kanskje det til og med er en klausul i garantien på maskinen at man ikke skal bruke den mens den lades? Ikke at jeg tror du ikke kan det, for jeg har gjort det på laptopen jeg eide en kort periode i mitt liv.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #8 Skrevet 2. februar 2005 Med 99% sansynlighet kan maskinen brukes mens den lades. Bare la den stå tilkoblet et døgn. Der er nok det eneste som er litt viktig. Selv om man gjør feil kan batterier ofte til en viss grad "nulles ut" igjen slik at man lærer de på nytt hvor mye støm de skal ta inn. Men bare bruk den.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #9 Skrevet 2. februar 2005 Den har ikke stått tilkoblet ett døgn, men cirka 15 timer... Så nå får jeg bare la batteriet flate ut, og la den stå i ett døgn da? Det er vel verre å sette den på lading på nytt, før batteriet er flatt? Grunnen til at jeg antok jeg kunne bruke den mens den lader for første gang, er fordi man kan dette med mobiler, og da tenkte jeg at det samme prinsippet gjelder for laptoper også.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #10 Skrevet 2. februar 2005 Har du koblet den fra nå da? Du må gjøre enten eller. Begge deler tar tid.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #11 Skrevet 2. februar 2005 Har du koblet den fra nå da? Du må gjøre enten eller. Begge deler tar tid. Den ble koblet fra etter femten timer ca, og lader ikke nå, men er skrudd på slik at batteriet skal tømmes. (jeg sitter ikke på laptopen nå, men på en stasjonær pc) Jeg tenkte la batteriet flate ut, og så sette den på lading igjen og la den stå i ett døgn. Det får bare ta tid. Jeg får likevel ikke gjort stort med den i dag, grunnet folk som jobber overtid, programvare jeg ikke har tilgang til ennå osv.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #12 Skrevet 2. februar 2005 Du trenger ikke mer en operativsystemet for å komme på nett. Windows XP altså.
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #13 Skrevet 2. februar 2005 Du trenger ikke mer en operativsystemet for å komme på nett. Windows XP altså. Det vet jeg. Men jeg trenger andre programmer også, og dessuten vil jeg ha avklart med eieren av denne stasjonære pcen om vi skal være i nettverk, eller hvordan...
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #14 Skrevet 2. februar 2005 94 prosent batterikapasitet gjenstår... :o Jeg som håpet det snart var tømt... eller betyr 94 tallet, at det kun er 6 prosent kapasitet igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå