MorTil2 Skrevet 15. desember 2017 #1 Del Skrevet 15. desember 2017 Jeg skal velge kjøkken. I utgangspunktet er det en skuffeseksjon på 40 cm. Har derfor byttet ut et skap på 40 cm med skuffer. Men når jeg ser på prisdifferansen, så er mellomlegget for å få større skuff lite. Så nå tenker jeg på om jeg skal ha 60, 70, 80 eller til og med 90 cm skuff. Tror jeg lander på 80 cm, men noen som har erfaringer å dele ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikeliten Skrevet 16. desember 2017 #2 Del Skrevet 16. desember 2017 Spørs hva du skal ha i dem? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #3 Del Skrevet 16. desember 2017 Jeg anbefaler ikke 40 cm. Hadde det på mitt tidligere kjøkken, og det ble etterhvert et stort nok irritasjonsmoment til at jeg byttet hele kjøkkenet. Hvis du trenger skuffeseksjonen for å bruke til f.eks bestill så er 40 cm for smalt, fikk nesten ikke plass til bestikket mitt nedi der, og jeg er en person. Hadde det vært til en familie på fem hadde det vært håpløst. Skal du bare ha den til servietter, lys og bakapapir så er det sikkert greit, men anbefaler 60 cm på det sterkeste. Anonymkode: ec3c4...056 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #4 Del Skrevet 16. desember 2017 Vi har 90, og elsker de. Min søster har 40, og må ha bestikk i flere skuffer. Men jeg får plass til alt av bestikk, kniver, ostehøvler i en skuff. Vi har og 60, men er mest glad i de på 90. De på 60 har jeg matvarer i. Anonymkode: 9c66b...875 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #5 Del Skrevet 16. desember 2017 Jeg har stort sett 60 på mine, syns det funker bra. Blir ikke for stort og tungt. Jeg ville forøvrig aldri byttet ut skuffer med skap. Skuffer er rett og slett mye mer praktisk. Jeg flyttet fra en leilighet med bare skuffer på kjøkkenet til et med masse skap. Endte opp med at jeg skiftet fronter og innmat for å få tilbake skuffene mine Anonymkode: a30e0...4fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 16. desember 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 16. desember 2017 Går mest sannsynlig for 80 cm bredde. I dag har jeg 40 og 60 cm, og det blir mye rot. Ser frem til mer oversikt. Har også planlagt to hjørneskap med sånne uttrekk som trekkes hele veien ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 18. desember 2017 #7 Del Skrevet 18. desember 2017 Jeg har en skuff på 40, og den blir bare brukt til krydder, kluter, handlenett og ... plasthansker liksom. Og kun fordi jeg ikke fikk plass til en 60 cm til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #8 Del Skrevet 18. desember 2017 Jeg synes det kommer an på benkeplass. Hvis skuffen er under arbeidsområdet og man ofte er to stykker, synes jeg stor skuff er upraktisk fordi man hele tiden må flytte seg hvis noen skal hente noe. Så tenkt nøye gjennom arbeidsflyt! Anonymkode: ac748...762 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #9 Del Skrevet 18. desember 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det kommer an på benkeplass. Hvis skuffen er under arbeidsområdet og man ofte er to stykker, synes jeg stor skuff er upraktisk fordi man hele tiden må flytte seg hvis noen skal hente noe. Så tenkt nøye gjennom arbeidsflyt! Anonymkode: ac748...762 Takk for innspill. Kjøkkenet er U-formet, og begge innerste hjørner blir hjørneskap med LeMans uttrekk. Ser egentlig for meg at dette vil ta noe gulvplass når de er i bruk, men at det vil gjøre det mer oversiktlig og enklere å komme til det som er helt innerst. Dette er et typisk "prosjektkjøkken", så jeg må gjøre det beste ut av den plassen som er tilgjengelig. Det ene "beinet" består av hjørneskap og kjøleskap. På det andre "beinet" er det en 40 cm skuffeseksjon (ikke noe å gjøre med), stekeovn og deretter kommer da muligheten min til å forlenge kjøkkenbenken og skape mer skuffe plass. Her tenker jeg da å utvide fra dagens 40 cm til f eks 80 cm. Alternativet er enten 70 eller 60 cm skuff, og avslutte med en åpen hylle som vender utover og som kan romme kokebøker, flettekurver osv. Det er ikke lett å finne beste løsning for et rom jeg aldri har sett, så alle innspill taes imot med takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #10 Del Skrevet 19. desember 2017 Skal du ha innbygget stekovn er det plass til en 60 cm skuff over og under stekeovnen. Har du platetoppen et annet sted kan du spare plass. F.eks. ha flere skuffer under platetoppen. Anonymkode: e7dd5...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #11 Del Skrevet 19. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal du ha innbygget stekovn er det plass til en 60 cm skuff over og under stekeovnen. Har du platetoppen et annet sted kan du spare plass. F.eks. ha flere skuffer under platetoppen. Anonymkode: e7dd5...6de Platetopp og stekeovn blir samme sted,men jeg skal ha ekstra dyp skuff under stekeovnen. Har også lagt inn 3 sokkelskuffer. Den ene kommer da under der den ekstra brede skuffeseksjonen blir. Jeg prøver å tenke igjennom hvor jeg plasserer ting i dag, men med frister på tilvalg og endringer rett rundt omkring jul, blir jeg helt tullete i hodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #12 Del Skrevet 19. desember 2017 På 18.12.2017 den 17.04, MorTil2 skrev: Takk for innspill. Kjøkkenet er U-formet, og begge innerste hjørner blir hjørneskap med LeMans uttrekk. Ser egentlig for meg at dette vil ta noe gulvplass når de er i bruk, men at det vil gjøre det mer oversiktlig og enklere å komme til det som er helt innerst. Dette er et typisk "prosjektkjøkken", så jeg må gjøre det beste ut av den plassen som er tilgjengelig. Det ene "beinet" består av hjørneskap og kjøleskap. På det andre "beinet" er det en 40 cm skuffeseksjon (ikke noe å gjøre med), stekeovn og deretter kommer da muligheten min til å forlenge kjøkkenbenken og skape mer skuffe plass. Her tenker jeg da å utvide fra dagens 40 cm til f eks 80 cm. Alternativet er enten 70 eller 60 cm skuff, og avslutte med en åpen hylle som vender utover og som kan romme kokebøker, flettekurver osv. Det er ikke lett å finne beste løsning for et rom jeg aldri har sett, så alle innspill taes imot med takk Le mans er kjempefint til kjeler og sånt, liker det veldig godt. Hvis det er overskap hele veien ville jeg vurdert noen åpne hyller til bøker. Hvis ikke, ville jeg tenkt om det var hyggelig med hylle over benken. Selv har jeg valgt å ha "korte" skapdører på overskapene for å ha den nederste hyllen åpen. Det fungerer kjempefint. Har alle bruksting som glass, tallerkener og kokebøker der, og elsker å nesten aldri behøve å åpne skapdører. Forholder meg til hyllene, skuffene og le mansen i hverdagen. Sokkelskuffer er også genialt, så bra du har tenkt det. Elsker virkelig mine! Har pusset opp to kjøkken og var 100% sikker på at det var prioritert også andre runde med oppussing. Anbefaler også underlimt vask hvis det ikke er standard. Er utrolig delikat. Vi valgte en litt større enkeltkum i stedet for en delt andre gang vi pusset opp, og det fungerer mye bedre enn en liten ved siden av. Jeg elsker å pusse opp kjøkken. Haha Anonymkode: ac748...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 20. desember 2017 Forfatter #13 Del Skrevet 20. desember 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Le mans er kjempefint til kjeler og sånt, liker det veldig godt. Hvis det er overskap hele veien ville jeg vurdert noen åpne hyller til bøker. Hvis ikke, ville jeg tenkt om det var hyggelig med hylle over benken. Selv har jeg valgt å ha "korte" skapdører på overskapene for å ha den nederste hyllen åpen. Det fungerer kjempefint. Har alle bruksting som glass, tallerkener og kokebøker der, og elsker å nesten aldri behøve å åpne skapdører. Forholder meg til hyllene, skuffene og le mansen i hverdagen. Sokkelskuffer er også genialt, så bra du har tenkt det. Elsker virkelig mine! Har pusset opp to kjøkken og var 100% sikker på at det var prioritert også andre runde med oppussing. Anbefaler også underlimt vask hvis det ikke er standard. Er utrolig delikat. Vi valgte en litt større enkeltkum i stedet for en delt andre gang vi pusset opp, og det fungerer mye bedre enn en liten ved siden av. Jeg elsker å pusse opp kjøkken. Haha Anonymkode: ac748...762 Jeg lurte litt på det med åpne hyller over kjøkkenbenken. Men når jeg åpner skapene mine, er det bare rot... Jeg hadde håpet på en åpen løsning over ventilatoren (til krydder osv), men det var ikke i sortimentet. Det hadde min mor, og jeg syns det var veldig ok. Men det med korte skapdører var ikke så dumt, det er absolutt et alternativ til helt åpent opp til taket. Men kommer ikke håndtakene veldig høyt oppe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #14 Del Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, MorTil2 skrev: Jeg lurte litt på det med åpne hyller over kjøkkenbenken. Men når jeg åpner skapene mine, er det bare rot... Jeg hadde håpet på en åpen løsning over ventilatoren (til krydder osv), men det var ikke i sortimentet. Det hadde min mor, og jeg syns det var veldig ok. Men det med korte skapdører var ikke så dumt, det er absolutt et alternativ til helt åpent opp til taket. Men kommer ikke håndtakene veldig høyt oppe ? Jeg har håndtakløse. Bare trykker inn døra så åpner den seg (hth). Det blir natur ryddig i de åpne skapene fordi det bare er tallerkener, glass og skåler som matcher stående. Og så er det mulig å henge på lengre skapdører hvis man skulle gå lei Anonymkode: ac748...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 20. desember 2017 #15 Del Skrevet 20. desember 2017 Kommer an på hva du skal ha der. 60 cm er i mine øyne ''standard'' for bestikk, kjøkkenredskap osv. 80 cm skuffene er mer praktisk til bakevarer og elektronisk utstyr. En 80 cm bestikkskuff blir for stor syns jeg, det blir bare rot oppi der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 20. desember 2017 Forfatter #16 Del Skrevet 20. desember 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har håndtakløse. Bare trykker inn døra så åpner den seg (hth). Det blir natur ryddig i de åpne skapene fordi det bare er tallerkener, glass og skåler som matcher stående. Og så er det mulig å henge på lengre skapdører hvis man skulle gå lei Anonymkode: ac748...762 Har nå sendt en mail til HTH og etterspurt dette. Men betalte du ekstra for denne løsningen ? Tenker at det blir ikke standardiserte dører til gjeldende skapstamme ? Men om dørene åpner oppover, så går vel ikke skapene helt opp i taket ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 20. desember 2017 Forfatter #17 Del Skrevet 20. desember 2017 50 minutter siden, boblevann skrev: Kommer an på hva du skal ha der. 60 cm er i mine øyne ''standard'' for bestikk, kjøkkenredskap osv. 80 cm skuffene er mer praktisk til bakevarer og elektronisk utstyr. En 80 cm bestikkskuff blir for stor syns jeg, det blir bare rot oppi der En av grunnene til at jeg tenker opp i 80 cm, er for å utvide benkeplassen fra dagens 40 cm. Ser for meg at det blir veldig smalt med 40 cm rett ved siden av platetoppen. Helst ville jeg hatt mer benkeplass i den aktuelle retningen, men tror det vil se rart ut, ettersom denne kommer "utenfor" resten av kjøkkenet, og det er åpen løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 20. desember 2017 #18 Del Skrevet 20. desember 2017 12 minutter siden, MorTil2 skrev: En av grunnene til at jeg tenker opp i 80 cm, er for å utvide benkeplassen fra dagens 40 cm. Ser for meg at det blir veldig smalt med 40 cm rett ved siden av platetoppen. Helst ville jeg hatt mer benkeplass i den aktuelle retningen, men tror det vil se rart ut, ettersom denne kommer "utenfor" resten av kjøkkenet, og det er åpen løsning. Tror jeg skjønner. Det er jo mulig å ha et 60 skap med skuffer i, og et 20 skap ved siden av til stekeplater, rister, kjøkkenhåndkler osv! Men 80 funker jo det også, så lenge du fyller det med store ting (blir veldig uoversiktlig med småting) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 20. desember 2017 #19 Del Skrevet 20. desember 2017 (endret) Jeg har en 60 skuff og resten er 50 og 40. 60 går til gryter i bunn, tallerken og suppeskåler +middag og ett sett plastboller i midtskuffa og bestikk øverst. Veldig praktisk størrelse men den på 50 er ikke så gal den heller. Hvis du kun har 80 hm å gå på ville jeg ellers valgt en med 50 og en med 30 skuff enn 60 og 20. Endret 20. desember 2017 av Duff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #20 Del Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, MorTil2 skrev: Har nå sendt en mail til HTH og etterspurt dette. Men betalte du ekstra for denne løsningen ? Tenker at det blir ikke standardiserte dører til gjeldende skapstamme ? Men om dørene åpner oppover, så går vel ikke skapene helt opp i taket ? Det er standard dører som åpner på vanlig måte. Ser nå at det er to skap. Et lite med to hyller og ett med en hylle nederst. Litt sånn som dette, men større skap over og ikke dør nederst https://www.google.no/search?client=ms-android-samsung&biw=360&bih=311&tbm=isch&sa=1&ei=OLg6WsWDGs6vkwWtsrXIBA&q=Overskap+&oq=Overskap+&gs_l=mobile-gws-img.12..0i67k1j0l4.35091.38550.0.39070.11.9.1.1.1.0.490.2206.0j1j5j1j1.8.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-img..1.10.2246.3..35i39k1.1049.ktm4ATbBdfM#imgrc=iszIxrTCMTzG9M: Har bare en liten trykknapp innenfor døra. Vet helt ærlig ikke om jeg betalte ekstra, men tviler på at det er dyrere enn håndtak Anonymkode: ac748...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå