Gå til innhold

Spørsmål til kvinner ang dating:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på sukker og har snakket en del med en hyggelig mann der. Vært på en date som gikk bra. Jeg foreslo å treffes igjen, men da kunne han ikke, måtte jobbe. Han foreslo ikke noen ny dag å treffes.

Og da lurer jeg: Hva gjør man da? Bare trekker man seg unna? 

Er det sånn at dere kvinner tar initiativ, eller lar dere mannen gjøre det? Og hvor raskt etter en date tar dere kontakt?

(kjenner jeg er veldig usikker på dette...)

Anonymkode: 26297...6dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig hadde han kommet med et alternativ hvis han er interessert. Men du kan jo bare spørre!

Anonymkode: ab8f7...d20

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville spurt igjen etter 4-5 dager, og om han avslo uten å  foreslå ny dag da heller så ville jeg latt resten være opp til han

Anonymkode: 270d2...af6

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville spurt igjen etter 4-5 dager, og om han avslo uten å  foreslå ny dag da heller så ville jeg latt resten være opp til han

4-5 dager er for lenge. Oppfølgingen skal skje der og da eller i veldig nær fremtid. Hvis ikke er man ikke interessert nok.

Anonymkode: dc70c...5df

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4-5 dager er for lenge. Oppfølgingen skal skje der og da eller i veldig nær fremtid. Hvis ikke er man ikke interessert nok.

Anonymkode: dc70c...5df

Men er det ikke litt masete å spørre igjen med en gang når han har sagt at han er opptatt? Jeg har litt lyst til å gi litt rom og la han tenke seg om litt... Men vet ikke hvordan dette "spillet" fungerer.

ts

Skrevet

Den som ikke er tilgjengelig, må foreslå ny dato. Gjør han ikke det, hadde jeg ansett ham som lite interessert.

Er jeg veldig keen, og mistenker at hun muligens bare er litt treg, så følger jeg bare raskt opp med "Ok! Da legger jeg ballen hos deg, hvis du vil treffes igjen :)"

Er han interessert, så hører du raskt fra ham.

Anonymkode: 5b192...e68

• Liker 9
Skrevet

Jeg tenker at viss du har lyst til å spørre, så må du gjerne gjøre det. Kan han ikke da heller så har du svaret ditt der.

Jeg hadde nok selv latt ham være og bare glemt ham, men jeg liker at menn har initiativ-genet, er handlekraftig og at de er trygg nok på selv til å vise interesse når de er interessert. Så uavhengig om han faktisk var interessert eller ei så hadde jeg mistet interessen viss det manglet. 

Skrevet
1 minutt siden, Mass skrev:

Jeg tenker at viss du har lyst til å spørre, så må du gjerne gjøre det. Kan han ikke da heller så har du svaret ditt der.

Jeg hadde nok selv latt ham være og bare glemt ham, men jeg liker at menn har initiativ-genet, er handlekraftig og at de er trygg nok på selv til å vise interesse når de er interessert. Så uavhengig om han faktisk var interessert eller ei så hadde jeg mistet interessen viss det manglet. 

Sånn tenker jeg også, men så er han alltid hyggelig og svarer på meldinger. Og det var et fint første møte med han. Jeg tror på at han må jobbe og ikke kan den dagen jeg spurte.

Kjenner at det beste er kanskje å vente noen dager i alle fall, gjøre meg litt mer utilgjengelig. Vil ikke virke helt desperat heller som spør og spør mens han er opptatt..

ts

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn tenker jeg også, men så er han alltid hyggelig og svarer på meldinger. Og det var et fint første møte med han. Jeg tror på at han må jobbe og ikke kan den dagen jeg spurte.

Kjenner at det beste er kanskje å vente noen dager i alle fall, gjøre meg litt mer utilgjengelig. Vil ikke virke helt desperat heller som spør og spør mens han er opptatt..

ts

Ja, men det er bedre å ha prøvd en ekstra gang enn å angre på den ekstra gangen man ikke prøvde viss du har en god interesse for ham. 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke litt masete å spørre igjen med en gang når han har sagt at han er opptatt? Jeg har litt lyst til å gi litt rom og la han tenke seg om litt... Men vet ikke hvordan dette "spillet" fungerer.

ts

Jo det er masete å spørre igjen med en gang (jeg får hvertfall fnatt av det) , det er lov og helt naturlig å være opptatt. Også naturlig og lov å ikke foreslå ny dag direkte der og da, for man vet ikke alltid hvordan uken blir.  Spør om 4-5 dager igjen, da har han fått tid til å savne deg, og tid til å gjøre det han var opptatt med og helt sikkert fått mer overblikk over de kommende dagene :) 

• Liker 6
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er masete å spørre igjen med en gang (jeg får hvertfall fnatt av det) , det er lov og helt naturlig å være opptatt. Også naturlig og lov å ikke foreslå ny dag direkte der og da, for man vet ikke alltid hvordan uken blir.  Spør om 4-5 dager igjen, da har han fått tid til å savne deg, og tid til å gjøre det han var opptatt med og helt sikkert fått mer overblikk over de kommende dagene :) 

Takk for dette svaret! Ble litt optimistisk av å lese det. Jeg tror liksom at det er helt absolutt nei når man ikke sier ja til en invitasjon. Men har lyst til å ikke bare la dette gli ut gjennom fingrene uten å ha forsøkt en ekstra gang.

ts

Skrevet
32 minutter siden, Mass skrev:

Ja, men det er bedre å ha prøvd en ekstra gang enn å angre på den ekstra gangen man ikke prøvde viss du har en god interesse for ham. 

Ja, jeg risikerer jo ikke annet enn at han sier mer tydelig nei takk.. Men hadde likt at han foreslo noe selv da, og at han var litt ivrig på å møtes.

ts

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg risikerer jo ikke annet enn at han sier mer tydelig nei takk.. Men hadde likt at han foreslo noe selv da, og at han var litt ivrig på å møtes.

ts

Nei sant, det tenker jeg også. Godt med alt som er avklart, synes jeg. Enig med deg, men det er samtidig det som er så fint med dating og treffe flere typer menn; man finner ut av hva man liker og vil ha mer av, og hva man ikke liker så godt og vil ha mindre av.

Jeg lærte meg etterhvert at jeg kan møte en mann og så ser jeg allerede på første blikk hvor det er potensiale for dyp kjærlighet eller ikke. 

Skrevet
5 minutter siden, Mass skrev:

Nei sant, det tenker jeg også. Godt med alt som er avklart, synes jeg. Enig med deg, men det er samtidig det som er så fint med dating og treffe flere typer menn; man finner ut av hva man liker og vil ha mer av, og hva man ikke liker så godt og vil ha mindre av.

Jeg lærte meg etterhvert at jeg kan møte en mann og så ser jeg allerede på første blikk hvor det er potensiale for dyp kjærlighet eller ikke. 

Fra en som er litt uerfaren på dette: Hvor ofte dater man da? Er redd for at man må date nye hele tiden og at det blir både slitsomt og litt nedbrytende...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fra en som er litt uerfaren på dette: Hvor ofte dater man da? Er redd for at man må date nye hele tiden og at det blir både slitsomt og litt nedbrytende...

Jeg traff som regel bare menn via venner og bekjente, og tok det derfra. 

For min del var jeg i forhold siste del av tenårene. Jeg husker med ham at jeg tok mye kontakt (:fnise:). Jeg var veldig sjenert faktisk, men jeg bare ringte ham og sa hei og så overtok han samtalen slik at det fikk en flyt. Når vi hadde vært sammen en lang stund og blitt helt trygge, så sa han faktisk at han ikke likte meg i starten. Men jeg tok jo så mye kontakt, og han traff meg, at det utviklet seg til kjærlighet. For jeg ble en helt annen når jeg bare ble trygg og komfortabel. Jeg traff like etter bruddet med ham en mann hvor jeg fikk utrolig sterke følelser. Så for min del har jeg alltid vært veldig bevisst på mine følelser pga disse to mennene og tilbakemeldingene jeg fikk både indirekte og direkte. Med mann nr 1 var jeg først sjenert og anstrengt pga at jeg fikk følelser først, men når jeg slappet av så fikk kjærligheten blomstre. Med mann nr 2 var jeg avslappet med en gang fordi at jeg ikke hadde følelser sånn umiddelbart, og da falt han for meg først. Men jeg husker det første møtet med ham så godt og selv om jeg ikke umiddelbart følte noe, så var det noe som 'var der'. Og det har jeg kjent igjen i de to andre mennene jeg har fått følelser for de 10 årene som fulgte etter dette. Den siste var min store kjærligheten, men det gikk faktisk 2 år fra jeg traff ham første gangen til det kom til overflaten. Jeg måtte bare ta en dybderens for følelsene jeg fikk for mannen for 10 år siden før det kunne skje. 

Kjærlighet kjenner du når du føler den. Og for min del så fløt jeg bare med livet. Jeg var aktiv i livet og med venner, og har egentlig hatt the time of my life og kom i kontakt med menn på den måten. 

Men en obs er jo at vi kan oppdage kjærligheten på forskjellig tidspunkt med tanke med mannen man føler den for. 

Skrevet
8 minutter siden, Mass skrev:

Men en obs er jo at vi kan oppdage kjærligheten på forskjellig tidspunkt med tanke med mannen man føler den for. 

Ja, jeg er redd det er noe sånt i mitt tilfelle. Han har sagt noe om at han har opplevd skuffelser og derfor holder tilbake. 

Uff at dette skal være så vanskelig! Skulle ikke vært det, så mange er jo alene og kunne hatt glede av hverandre.

Skrevet

Jeg sitter fremdeles igjen med følelsen av å mase.. Har ikke hørt noe mer og heller ikke tatt kontakt. Tenkte jeg kunne gi det en ukes tid. Men da vil jo kanskje jeg også oppfattes som lite interessert...

ts

Skrevet

Jeg ville personlig avventet det hele og om han ikke kom med en invitasjon etter en uke eller to latt det være med det og gått videre.

Gjest Frøkenskog
Skrevet (endret)

Hei Han du dater er ikke interessert, dessverre 😖🤔

Men et tips til en annen gang. Han jeg dater nå, han er så interessert at det lyser, uten at han er klengete eller masete. Og det er jo fordi vi liker hverandre likeverdig. Er en mann interessert så VEIT du det! Han kan ha ulike framstøt, men det er ingen tvil. Det er da viktig å holde seg litt "verdifull", men gi han bittelitt bekreftelse mer og mer. Og når det ikke er noe tvil så kan du fortelle han hva du føler. 😊 😍

Endret av Frøkenskog
Gjest Frøkenskog
Skrevet
På 12/15/2017 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er redd det er noe sånt i mitt tilfelle. Han har sagt noe om at han har opplevd skuffelser og derfor holder tilbake. 

Uff at dette skal være så vanskelig! Skulle ikke vært det, så mange er jo alene og kunne hatt glede av hverandre.

Det sier mange menn som ikke er interessert 😕... Värt borti det før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...