AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #41 Skrevet 15. desember 2017 Jeg bruker sminke fordi jeg synes at det er gøy og kreativt, ikke fordi jeg føler at jeg trenger det. Jeg er pen både med og uten sminke, men foretrekker likevel et sminket ansikt. Elsker å skille meg ut og prøve nye sminkeprodukter, nye leppestifter, eksperimentere med hårfarger, extensions i forskjellige lengder, vipper; både naturlige og super lange unaturlige vipper, osv. Synes sminke er flott!! Anonymkode: 3d696...eb8 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #42 Skrevet 15. desember 2017 2 timer siden, exictence skrev: Men hvorfor skal sminke gjøre at vi føler oss mer vel? Mange liker ikke at gutter sminker seg. Hvorfor synes man ikke nødvendigvis at gutter ser mer velstelte ut med sminke? Fordi jeg blir penere av det, jeg liker å føle meg pen. Og så lenge det ikke tipper over til at jeg ikke klarer å gå uten sminke eller blir helt opphengt i utseende mitt ser jeg ikke problemet. Kan jo like gjerne stille spørsmål ved hvorfor det ikke er akseptabelt å gå med joggedress hver dag? Hvorfor anses ikke det som fint? Usikker på hvorfor menn ikke ser velstelte ut med sminke. Kanskje det ligger i biologien og hva vi tiltrekkes av? Samme med sminke, jevn hud og litt farge på leppene er vel tegn på sunnhet eller noe i den duren. Anonymkode: 68dfb...092
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #43 Skrevet 15. desember 2017 Jeg sminker meg lett hver dag, vanesak mer enn noe annet, har litt ujevn hudfarge, men den helsparklede trenden jeg ser nå, med tatoverte bryn, vippeextentions, filler i leppene, fire lag make up og overstylet hår på toppen ser bare jævlig ut. Selv på byen blir det rett og slett for mye. Jeg har to jenter og håper det verste har blåst over innen de blir store. Jeg var på Aker brygge nettopp og satt rett ved et vennejulebord av noe slag. Samtlige damer så ut som de var 30+, men ut i fra guttas utseende var de vel heller litt over 20. Jentene var pimpet og stylet etter alle kunstens regler, og enkelte var i tillegg klemt inn i kjoler som i beste fall var et nummer for små. Da var det helt greit å være 40+, i komfortable sko (armyboots), behagelige klær og med en sexy date (også 40+) på motsatt side av bordet 😄 Anonymkode: 0017a...f31
exictence Skrevet 16. desember 2017 Forfatter #44 Skrevet 16. desember 2017 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg blir penere av det, jeg liker å føle meg pen. Ja, vi liker å føle oss pene. Alle må selvsagt gjøre det de føler for, men jeg tenker at det er synd det er om å gjøre å være så pen. Jeg tror alle liker å føle seg vakker, men man kan pynte seg uten sminke. Sitat Sitat Kan jo like gjerne stille spørsmål ved hvorfor det ikke er akseptabelt å gå med joggedress hver dag? Hvorfor anses ikke det som fint? Jeg synes ikke det kan sammenlignes. Jeg synes det er fint at folk pynter seg, at de viser at de bryr seg f.eks når de skal i besøk, være sammen med andre. Jeg synes rett og slett det er respektløst å komme i jeans eller joggebukse i bryllup. Man viser at man bryr seg ved å pynte seg. Men man kan godt gå i selskap hvor vi er rene og tatt på en kjole, men uten sminke. Man er ikke en "grå mus" ved å ikke sminke seg. Tvert i mot. Sitat Usikker på hvorfor menn ikke ser velstelte ut med sminke. Kanskje det ligger i biologien og hva vi tiltrekkes av? Samme med sminke, jevn hud og litt farge på leppene er vel tegn på sunnhet eller noe i den duren. Anonymkode: 68dfb...092 Jeg tror ikke egentlig det ligger i biologien. Jeg tror det er noe som er skapt frem av synet på at kvinner skal være en skjønnhet for mennene, og så har det blitt tilhørt det feminine etter hvert. Det var feminint pent en kvinne skulle se ut. Menn før i tiden har også sminket seg f.eks indianere. Men da gjorde de det vel mer som en markering av noe, eller en betydning, tittel av seg selv. Det var ikke for skjønnhetens skyld. Endret 16. desember 2017 av exictence
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #45 Skrevet 16. desember 2017 6 timer siden, exictence skrev: Ja, vi liker å føle oss pene. Alle må selvsagt gjøre det de føler for, men jeg tenker at det er synd det er om å gjøre å være så pen. Jeg tror alle liker å føle seg vakker, men man kan pynte seg uten sminke. Jeg synes ikke det kan sammenlignes. Jeg synes det er fint at folk pynter seg, at de viser at de bryr seg f.eks når de skal i besøk, være sammen med andre. Jeg synes rett og slett det er respektløst å komme i jeans eller joggebukse i bryllup. Man viser at man bryr seg ved å pynte seg. Men man kan godt gå i selskap hvor vi er rene og tatt på en kjole, men uten sminke. Man er ikke en "grå mus" ved å ikke sminke seg. Tvert i mot. Jeg tror ikke egentlig det ligger i biologien. Jeg tror det er noe som er skapt frem av synet på at kvinner skal være en skjønnhet for mennene, og så har det blitt tilhørt det feminine etter hvert. Det var feminint pent en kvinne skulle se ut. Menn før i tiden har også sminket seg f.eks indianere. Men da gjorde de det vel mer som en markering av noe, eller en betydning, tittel av seg selv. Det var ikke for skjønnhetens skyld. Jeg tenker heller det er helt naturlig at man ønsker å holde seg så attraktiv man kan. Øker sjansen for å finne og holde på en partner, tror det ligger dypt forankret i oss. Men som sagt, helt enig i at det er synd når det tipper helt over. Utseende er ikke alt. Men hvorfor kan jeg ikke stille spørsmål ved hvorfor ikke joggebukse anses som pent når du stiller spørsmål ved hvorfor sminke anses som pent? Er det ikke de samme mekanismene som ligger bak? Og hvorfor er det OK å pynte seg med klær, men ikke med sminke? Skjønner ikke hvorfor det kun er sminke som trekkes frem. Om du pynter deg med klær og jeg pynter meg med sminke går vel det ut på det samme. Ja, det er det jeg mener med at det ligger i biologien. At det er attraktivt for menn, tegn på sunnhet. Men tenker du at det er annerledes for klær? Er det ikke et overlapp der mellom det som anses som pent og det menn finner attraktivt? Anonymkode: 68dfb...092 2
exictence Skrevet 16. desember 2017 Forfatter #46 Skrevet 16. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker heller det er helt naturlig at man ønsker å holde seg så attraktiv man kan. Øker sjansen for å finne og holde på en partner, tror det ligger dypt forankret i oss. Men som sagt, helt enig i at det er synd når det tipper helt over. Utseende er ikke alt. Ja, det er naturlig at man vil føle seg så attraktiv som mulig. Men jeg skulle ønske det attraktive og mest tiltrekkende var det vakre vi viste ved vår varme utstråling, omsorgsfulle smil, gode øyne osv 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor kan jeg ikke stille spørsmål ved hvorfor ikke joggebukse anses som pent når du stiller spørsmål ved hvorfor sminke anses som pent? Klart du kan. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke de samme mekanismene som ligger bak? Jeg ser ikke på det sånn. Å disse rundt i joggebukse forbinder jegnoen ganger med latskap og likegyldighet. Det er ok av og til, men ikke så tiltrekkende i mange situasjoner. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og hvorfor er det OK å pynte seg med klær, men ikke med sminke? Skjønner ikke hvorfor det kun er sminke som trekkes frem. Om du pynter deg med klær og jeg pynter meg med sminke går vel det ut på det samme. Jeg ser ikke på det sånn. Det er ok at du synes det, men jeg synes ikke det. Å pynte seg med klær gir uttrykk for at du har gjort deg omhu for den anledningen du skal til. Som menn tar på seg f.eks en fin dress og kvinnen tar på seg en fin dress til anledningen. Mannen sminker seg ikke, men er fin for det. Kvinnen føler hun må sminke seg for å være fin Hvorfor? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er det jeg mener med at det ligger i biologien. At det er attraktivt for menn, tegn på sunnhet. Men tenker du at det er annerledes for klær? Er det ikke et overlapp der mellom det som anses som pent og det menn finner attraktivt? Anonymkode: 68dfb...092 Jeg tenke at det ikke lå i biologien at sminke i seg selv skulle være et tegn på skjønnhet. Men du har gjerne rett. Sminke kan få frem uttrykk på sunnhet, og det er attraktivt. Det har dessverre tippet over med sminke for mange, sånn jeg ser det. Tror mange har et problem med det, selv om de kanskje ikke er det selv eler vil innse at det er det som er problemet. Ja, jeg tenker det er annerledes med klær. Man kan ha et naturlig utseende selv om man går med ulike klær, selv om man pynter seg med klær. Man kan sikkert si at man kan sminke seg naturlig og. Det er vel kanskje greit nok. Synes bare det er så lett for at skjønnhetsbilde blir nesten kunstig likevel. Man ser egentlig ikke sånn ut.
SesameStreet Skrevet 16. desember 2017 #47 Skrevet 16. desember 2017 Noen føler seg komfortabel med sminke, noen føler seg komfortabel uten sminke. Jeg klarer ikke helt å legge noe særlig vekt på hva andre gjør. Dog, så skal jeg innrømme at jeg hevet øyenbrynene en smule når jeg så en jente på bussen som hadde to brune, tykke striper (så ut som om det var tegnet på med tusj) der øyenbrynene skulle være.
momo Skrevet 16. desember 2017 #48 Skrevet 16. desember 2017 Jeg bruker ikke sminke grunnet allergi og eksem. Men jeg har svarte vipper og bryn, så det er ikke så forskjellig fra om jeg tar på meg mascara. Og jeg bruker alltid kjole, kåpe, skjerf, kler meg pent, og bryr meg om hvordan jeg ser ut. Må ikke bruke sminke for det.
Freesia97 Skrevet 16. desember 2017 #49 Skrevet 16. desember 2017 Jeg sminker meg nesten aldri. Jeg liker ikke å bruke (mye) sminke, synes det er best med et naturlig utseende uten altfor mye sminke. Dessuten er det ikke særlig bra for huden å bruke mye sminke hver dag.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #50 Skrevet 16. desember 2017 I dag har jeg på meg en god del sminke: foundation, pudder, concealer, øyebrynssminke, mascara, contour/highlight, og blush. Jeg tror faktisk ingen la merke til det en gang, det er ikke spesielt synlig. Det finnes mellomting. Jeg går uten sminke til daglig, og føler meg veldig komfortabel med det. Jeg synes likevel det er veldig gøy med sminke, hvordan det kan fremheve og skjule, skape bestemte uttrykk, og være en form for kunst. Når jeg bruker sminke, er det for å fremheve mine beste trekk, ikke for å forandre mitt eget utseende. Det jeg synes er trist, er når folk ikke en gang kan gå til butikken uten å sminke seg. Da er det på tide å ta et oppgjør med forholdet til eget utseende. Anonymkode: 3a78b...e84
Luguber Skrevet 17. desember 2017 #51 Skrevet 17. desember 2017 Bruker ikke så mye sminke til daglig, som regel bare litt pudder og mascara. Føler meg naken uten. Er mest opptatt av at det ser naturlig ut, og at jeg ikke bruker mer enn jeg trenger for å føle meg komfortabel i offentlighet. Sminke skal jo først og fremst fremheve ansiktstrekkene våre, ikke skjule de. Selvfølgelig er det jo stas å kunne pynte seg litt ekstra med øyevipper og leppestift og alt mulig annet av sminke av og til. Men hvis man legger stor innsats i å sminke seg hver eneste dag, så blir det jo ikke nødvendigvis så stor forvandling hvis man skal delta på en større begivenhet der man ønsker å se mer elegant ut enn vanlig, f.eks i bryllup eller andre selskap. Men, det er jo opp til hver enkelt hva som er for mye sminke og ikke.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #52 Skrevet 17. desember 2017 On 15.12.2017 at 9:11 PM, exictence said: Hvorfor synes man ikke nødvendigvis at gutter ser mer velstelte ut med sminke? Gutter trenger ikke så mye pleie i ansiktet som jenter da vi har naturlig bedre hud enn dere. Anonymkode: 03f05...451
exictence Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #53 Skrevet 18. desember 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Gutter trenger ikke så mye pleie i ansiktet som jenter da vi har naturlig bedre hud enn dere. Anonymkode: 03f05...451 Har du dokumentasjon på det? Etter min oppfatning har kvinner generelt finest hud. Men det varierer vel en del. Men kvinner har mer fettlag i tusen sin som gjør den mer glatt og smidig, beskytter mer, og tørrer ikke sånn ut. Mulig jeg tar feil, men har tenkt sånn.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #54 Skrevet 18. desember 2017 3 hours ago, exictence said: Har du dokumentasjon på det? https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/2012/08/30/158058/derfor-er-hans-hud-penere-enn-hennes Deres hud suger. Vi menn har en langt glattere hud og vi tørker langt i fra like fort ut som dere. Nok et eksempel på at det er best å være mann. Anonymkode: 03f05...451
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå