AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #21 Skrevet 15. desember 2017 20 minutter siden, Persephone skrev: Jeg syns ofte det virker som at de som er veldig imot sminke vanligvis tegner et bilde av de som bruker sminke som at det er "full pakke" med vipper til skyene, sparklet ansikt hvor man ikke i det hele tatt kan se huden gjennom og kinnbein som er konturert slik at de kan kutte modne tomater. Sminke kan virkelig være så mangt; litt maskara på vippene og leppomade; bare litt concealer for å dekke mørke ringer under øynene; litt farge i kinnene; litt påtegnede fregner; en sterk leppestift og absolutt ingenting annet. Det trenger ikke å være et tegn på usikkerhet eller for å tiltrekke mannfolk. Det er ikke nødvendigvis for å skjule hvordan man egentlig ser ut. Det trenger ikke være noe trist eller tragisk over det i det hele tatt. Sminke bør være en måte å uttrykke seg selv, uansett hvordan det er. Det jeg derimot syns er trist er hvordan en del ser ned på andre som bruker sminke. Så enig med deg! Jeg har lyse vipper og bryn så jeg markerer bryn og bruker mascara. Tar concealer under øyne og litt rouge i kinnene. Er naturlig sminket. Jeg sminker meg for å føle meg vel og fresh. Synes også selv at jeg blir mye penere med sminke, selv om jeg ikke egentlig bruker så mye På fest kjører jeg på med litt mer sminke, men jeg ser fortsatt ut som meg selv bare litt mer stylet Hadde jeg hatt penger kunne jeg sikkert ha brukt vippeextensions og permanent make-up, men da kun for å slippe å sminke meg der Anonymkode: a980e...6a6 2
MrBart Skrevet 15. desember 2017 #22 Skrevet 15. desember 2017 27 minutter siden, Persephone said: Jeg syns ofte det virker som at de som er veldig imot sminke vanligvis tegner et bilde av de som bruker sminke som at det er "full pakke" med vipper til skyene, sparklet ansikt hvor man ikke i det hele tatt kan se huden gjennom og kinnbein som er konturert slik at de kan kutte modne tomater. Sminke kan virkelig være så mangt; litt maskara på vippene og leppomade; bare litt concealer for å dekke mørke ringer under øynene; litt farge i kinnene; litt påtegnede fregner; en sterk leppestift og absolutt ingenting annet. Det trenger ikke å være et tegn på usikkerhet eller for å tiltrekke mannfolk. Det er ikke nødvendigvis for å skjule hvordan man egentlig ser ut. Det trenger ikke være noe trist eller tragisk over det i det hele tatt. Sminke bør være en måte å uttrykke seg selv, uansett hvordan det er. Det jeg derimot syns er trist er hvordan en del ser ned på andre som bruker sminke. Om man bruker litt maskare eller concealer så skjuler man vel hvordan man ser ut? Jeg ser ikke hvordan det å sminke uttrykker seg selv noe særlig, med mindre man vil uttrykke at man er en normal, kjedelig person som følger trender eller om man er goth
Cuntzilla Skrevet 15. desember 2017 #23 Skrevet 15. desember 2017 (endret) Jeg er glad i sminke Det er gøy å sminke seg, jeg ser bedre ut og føler meg bedre. Alle ser bedre ut med sminke. Man kan ha det gøy med det og prøve forskjellige stiler og looker, matche det til humøret eller dagen eller antrekket, drite i det noen dager og smelle til andre. Det handler ikke mest om å skjule noe for meg, men om å fremheve noe. Jeg er fornøyd med utseende og vil gjerne forsterke det og bare ha det moro med hvordan jeg ser ut rett og slett. Du må jo synes det er like nitrist at folk finner på å dra på seg plagg de føler seg vel i eller synes de ser bra ut i eller som uttrykker hvem de er. Trist at ikke alle bare kan dasse rundt i en striesekk, eller? Og hvor tragisk er det ikke å klippe håret? Vær deg selv, aldri gå til frisøren liksom.. Endret 15. desember 2017 av Cuntzilla 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #24 Skrevet 15. desember 2017 2 minutter siden, MrBart skrev: Om man bruker litt maskare eller concealer så skjuler man vel hvordan man ser ut? Jeg ser ikke hvordan det å sminke uttrykker seg selv noe særlig, med mindre man vil uttrykke at man er en normal, kjedelig person som følger trender eller om man er goth Hva med å bare respektere og akseptere at sånn er det bare? Kvinner sminker seg. Noen legger naturlig sminke mens andre foretrekker litt mer. Det er ikke noe galt med noen av delene, bare forskjellige personlige preferanser. Hvis du vil gjøre noe aktivt kan du slutte å si til kvinner som en dag ikke bruker sminke om de er syke. Gjerne spre ordet til dine venner. Anonymkode: a980e...6a6 2
Persephone Skrevet 15. desember 2017 #25 Skrevet 15. desember 2017 1 minutt siden, MrBart skrev: Om man bruker litt maskare eller concealer så skjuler man vel hvordan man ser ut? Jeg ser ikke hvordan det å sminke uttrykker seg selv noe særlig, med mindre man vil uttrykke at man er en normal, kjedelig person som følger trender eller om man er goth Nå nevnte jeg da andre alternativer enn bare å bare skjule det som ikke er "perfekt" og å sminke seg kun i sort. Mener du at man ikke kan ha noen produkter i det hele tatt i ansiktet for å ikke skjule hvordan jeg ser ut? Skjuler jeg hvordan jeg ser ut og fremhever den kjedelige personen jeg er når jeg kun har på meg en sterk leppestift og litt highlighter? 1
Gjest Regn Skrevet 15. desember 2017 #26 Skrevet 15. desember 2017 1 time siden, MrBart skrev: Mye variasjoner og preferanser der ute. Selv føler jeg at mennesker ser mer "ekte" ut usminket. Jeg får en følelse av robot eller dukke når noen er veldig sminket. Det er mulig jeg har et annet syn på utseende og skjønnhet enn en del andre, da. Hører ofte at noen jenter mener de ser syke ut uten sminke, men jeg har kjent og kjenner kvinner uten sminke og har aldri tenkt det. Kanskje fordi jeg ikke ser på et sminket ansikt som standard for hvordan en person skal se ut til vanlig? Dette var godt å lese. Takk!
Gjest Allis Skrevet 15. desember 2017 #27 Skrevet 15. desember 2017 Jeg bruker litt av sikkert en dillion produkter(OK, ikke et dillion, men jeg elsker sminkeprodukter) uten at du hadde klart å se at jeg bruker det antallet. Jeg ser bare ut som jeg har helt vanlig hverdagssminke, og det er jo fargemessig akkurat det det er. Og så hjelper det vel at jeg ikke bruker falske vipper. Jeg synes glitter og farger er gøy, og jeg synes det er fint med pent lagt øyensminke - eller en fin farge på leppene. Det er ikke sånn at vi som liker å dolle oss litt i hverdagen sitter med knust selvbilde, eller ser helt jævlige ut uten sminke. Vi prøver heller ikke dekke over noe fælt. Sminke er gøy, og jeg liker å ha et visst nivå av selvpleie. Akkurat som jeg liker å trene jevnlig, eller ikke hiver i meg ferdigpizza 5 ganger i uka. Det handler jo om at jeg liker å se OK ut, og bruker litt av tiden min på det. For min del er det nok også det at jeg aller helst vil gi sminkeløse jenter bittelitt makeover, fordi jeg synes de fleste kvinner kler litt sminke eller litt stelt hår om de først skal på noe spesielt. Akkurat som jeg foretrekker at menn tar litt vare på skjegg, hår og klær. Ingenting trist med det. Men nei, jeg synes ikke det er pent med den klassiske sminkedokka med brunkrem og tykke falske vipper. Heldigvis finnes det mange måter å sminke seg på.
MrBart Skrevet 15. desember 2017 #28 Skrevet 15. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med å bare respektere og akseptere at sånn er det bare? Kvinner sminker seg. Noen legger naturlig sminke mens andre foretrekker litt mer. Det er ikke noe galt med noen av delene, bare forskjellige personlige preferanser. Hvis du vil gjøre noe aktivt kan du slutte å si til kvinner som en dag ikke bruker sminke om de er syke. Gjerne spre ordet til dine venner. Anonymkode: a980e...6a6 Hvor kommer respekt inn? Jeg kan mene at sminke er unødvendig uten at det sier noe om min respekt for kvinner med eller uten sminke. 3 minutter siden, Persephone said: Nå nevnte jeg da andre alternativer enn bare å bare skjule det som ikke er "perfekt" og å sminke seg kun i sort. Mener du at man ikke kan ha noen produkter i det hele tatt i ansiktet for å ikke skjule hvordan jeg ser ut? Skjuler jeg hvordan jeg ser ut og fremhever den kjedelige personen jeg er når jeg kun har på meg en sterk leppestift og litt highlighter? Du skjuler hvordan utseende ditt er om du bruker highlighter og leppestift. Det er fakta, ikke noe du burde bli fornærmet over. Om du vil være helt ærlig og deg selv går du stolt frem uten fasade. Men de aller færreste gjør eller ønsker det, de fleste ønsker å skjule seg selv
Persephone Skrevet 15. desember 2017 #29 Skrevet 15. desember 2017 7 minutter siden, MrBart skrev: Du skjuler hvordan utseende ditt er om du bruker highlighter og leppestift. Det er fakta, ikke noe du burde bli fornærmet over. Om du vil være helt ærlig og deg selv går du stolt frem uten fasade. Men de aller færreste gjør eller ønsker det, de fleste ønsker å skjule seg selv Hvis man ser det på den måten kan man jo også si at det å ha på seg klær er å skjule utseendet sitt. 2
MrBart Skrevet 15. desember 2017 #30 Skrevet 15. desember 2017 (endret) 1 minutt siden, Persephone said: Hvis man ser det på den måten kan man jo også si at det å ha på seg klær er å skjule utseendet sitt. Men da leter du etter unnskyldninger, du er ikke interessert i å forstå andre mennesker sine meninger Endret 15. desember 2017 av MrBart
Persephone Skrevet 15. desember 2017 #31 Skrevet 15. desember 2017 1 minutt siden, MrBart skrev: Men da leter du etter unnskyldninger, du er ikke interessert i å forstå andre mennesker sine meninger Det virker det da heller ikke som at du er. 1
MrBart Skrevet 15. desember 2017 #32 Skrevet 15. desember 2017 4 minutter siden, Persephone said: Det virker det da heller ikke som at du er. Nå bare gjentar du meg
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #33 Skrevet 15. desember 2017 2 hours ago, Persephone said: Jeg syns ofte det virker som at de som er veldig imot sminke vanligvis tegner et bilde av de som bruker sminke som at det er "full pakke" med vipper til skyene, sparklet ansikt hvor man ikke i det hele tatt kan se huden gjennom og kinnbein som er konturert slik at de kan kutte modne tomater. Sminke kan virkelig være så mangt; litt maskara på vippene og leppomade; bare litt concealer for å dekke mørke ringer under øynene; litt farge i kinnene; litt påtegnede fregner; en sterk leppestift og absolutt ingenting annet. Det trenger ikke å være et tegn på usikkerhet eller for å tiltrekke mannfolk. Det er ikke nødvendigvis for å skjule hvordan man egentlig ser ut. Det trenger ikke være noe trist eller tragisk over det i det hele tatt. Sminke bør være en måte å uttrykke seg selv, uansett hvordan det er. Det jeg derimot syns er trist er hvordan en del ser ned på andre som bruker sminke. Så enig. Jeg bruker sminke for å skjule genetisk mørke ringer under øynene, skjule en hel haug kvisearr, kviser og må tegne på brynhår som jeg mangler. Etter dette er gjort må jeg ha blush og mascara for å ikke se helt ensformig ut i ansiktet av all dekkingen. Helt siden jeg var 15, og nå er jeg 28, har jeg fått kommentarer opp og ned i mente om hvorfor jeg sminker meg i hverdagen, og jeg er sikkert finere uten bla bla bla. Nå som jeg nærmer meg 30 syns jeg det er på tide at folk holder kjeft om mitt personlige sminkebruk, men får enda kommentarer jeg ikke har bedt om at jeg sikkert er finere uten. Så ironien da. Var hos lege uten sminke i forbindelse med noe helt annet enn dårlig helse og var i god form, og første han sa var at jeg så syk ut... hørt det før også, og det er selvsagt skavankene som gjør at jeg ser syk og mindre pen ut. De samme skavankene som folk tydeligvis mener jeg ikke skal sminke vekk 🙄 Anonymkode: 33332...79c
exictence Skrevet 15. desember 2017 Forfatter #34 Skrevet 15. desember 2017 2 timer siden, Cuntzilla skrev: Jeg er glad i sminke Det er gøy å sminke seg, jeg ser bedre ut og føler meg bedre. Da er det font at du sminker deg, tenker jeg. Når det får deg til å føle deg bedre og du synes det er gøy. Jeg har ikke sterkt imot de som sminker seg. Hvis de føler at det er det som gjør dem mest vel og har det godt med det, så er jo det bra. Men jeg føler at det er trist at det er om å gjøre å se så pen og sexy ut, og at da må det sminke til. Andre må gjøre det de vil, selvsagt. Synes bare det er trist at de ikke kan føle seg like fine ved å pynte seg ved å se ren og fin og naturlig ut. 2 timer siden, Cuntzilla skrev: Alle ser bedre ut med sminke. Det er mange som synes det, ja. Veldig sjelden jeg syes det. 2 timer siden, Cuntzilla skrev: Man kan ha det gøy med det og prøve forskjellige stiler og looker, matche det til humøret eller dagen eller antrekket, drite i det noen dager og smelle til andre. Det handler ikke mest om å skjule noe for meg, men om å fremheve noe. Jeg er fornøyd med utseende og vil gjerne forsterke det og bare ha det moro med hvordan jeg ser ut rett og slett. Det høres ut som en fin innstilling. 2 timer siden, Cuntzilla skrev: Du må jo synes det er like nitrist at folk finner på å dra på seg plagg de føler seg vel i eller synes de ser bra ut i eller som uttrykker hvem de er. Trist at ikke alle bare kan dasse rundt i en striesekk, eller? Og hvor tragisk er det ikke å klippe håret? Vær deg selv, aldri gå til frisøren liksom.. Jeg synes over hode ikke det, nei. Jeg synes man skal pynte seg ved å se ren og ordentlig ut. Den vakreste pynten er smilet, varmen og godheten man uttrykker.
exictence Skrevet 15. desember 2017 Forfatter #35 Skrevet 15. desember 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så enig. Jeg bruker sminke for å skjule genetisk mørke ringer under øynene, skjule en hel haug kvisearr, kviser og må tegne på brynhår som jeg mangler. Etter dette er gjort må jeg ha blush og mascara for å ikke se helt ensformig ut i ansiktet av all dekkingen. Helt siden jeg var 15, og nå er jeg 28, har jeg fått kommentarer opp og ned i mente om hvorfor jeg sminker meg i hverdagen, og jeg er sikkert finere uten bla bla bla. Nå som jeg nærmer meg 30 syns jeg det er på tide at folk holder kjeft om mitt personlige sminkebruk, men får enda kommentarer jeg ikke har bedt om at jeg sikkert er finere uten. Så ironien da. Var hos lege uten sminke i forbindelse med noe helt annet enn dårlig helse og var i god form, og første han sa var at jeg så syk ut... hørt det før også, og det er selvsagt skavankene som gjør at jeg ser syk og mindre pen ut. De samme skavankene som folk tydeligvis mener jeg ikke skal sminke vekk 🙄 Anonymkode: 33332...79c Jeg forstår deg. Synes det er synd at skjønnhetsbilde skal være så utseende fokusert.
exictence Skrevet 15. desember 2017 Forfatter #36 Skrevet 15. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk som aldri ordner seg, synes jeg ser ut som grå mus... Tror mennesker har det best med seg selv om de ordner seg. Men jeg synes det er mye flottere og er tiltalende med mennesker som ordner seg uten å bruke sminke. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes faktisk det ser fint ut med kunstige vipper også, om de ikke er for tette og lange. Om folk vil legge ut bilde av de trente,flate magene sine, gjør det meg ingenting. De har jobbet for det,og kan godt være stolte av det. Anonymkode: d67b6...588 Ja, det er i orden hvis det er det for dem. Synes de skal være stolte av seg selv. Men stolt over hvordan de er sminket? Det forstår jeg ikke, og tror kanskje mange egentlig har et kompleks.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #37 Skrevet 15. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker said: Så enig. Jeg bruker sminke for å skjule genetisk mørke ringer under øynene, skjule en hel haug kvisearr, kviser og må tegne på brynhår som jeg mangler. Etter dette er gjort må jeg ha blush og mascara for å ikke se helt ensformig ut i ansiktet av all dekkingen. Helt siden jeg var 15, og nå er jeg 28, har jeg fått kommentarer opp og ned i mente om hvorfor jeg sminker meg i hverdagen, og jeg er sikkert finere uten bla bla bla. Nå som jeg nærmer meg 30 syns jeg det er på tide at folk holder kjeft om mitt personlige sminkebruk, men får enda kommentarer jeg ikke har bedt om at jeg sikkert er finere uten. Så ironien da. Var hos lege uten sminke i forbindelse med noe helt annet enn dårlig helse og var i god form, og første han sa var at jeg så syk ut... hørt det før også, og det er selvsagt skavankene som gjør at jeg ser syk og mindre pen ut. De samme skavankene som folk tydeligvis mener jeg ikke skal sminke vekk 🙄 Anonymkode: 33332...79c Anonymkode: 3c953...eaf
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #38 Skrevet 15. desember 2017 Sminker meg hver dag. Gjør at jeg ser bedre ut og føler meg mer velstelt. Men føler meg ikke stygg uten sminke, så kan fint gå uten. Følte meg stygg uten tidligere da jeg slet med huden. Hadde ikke likt det om jeg følte jeg måtte sminke meg for å gå på butikken. Så føler egentlig jeg har et greit forhold til sminke. Enig med deg i at det er trist om man føler seg stygg uten sminke. Og har inntrykk av at grensen for hvor mye man skal pynte seg har steget endel de siste årene. Glad jeg ikke er ung i dag. Men det har man kanskje alltid sagt Anonymkode: 68dfb...092 1
Måbarefåsiat... Skrevet 15. desember 2017 #39 Skrevet 15. desember 2017 Sminker kun øynene når jeg skal på jobb eller ut noe sted og være sosial. Husker det var deilig da jeg ble så voksen at jeg klarte å dra i butikken og til og med på kino usminket. Jeg har også lyst på lange, tette vipper... men det er så mange som ser ut som om de har døde mus på øynene. Det ser bare rart ut.
exictence Skrevet 15. desember 2017 Forfatter #40 Skrevet 15. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sminker meg hver dag. Gjør at jeg ser bedre ut og føler meg mer velstelt. Men føler meg ikke stygg uten sminke, så kan fint gå uten. Følte meg stygg uten tidligere da jeg slet med huden. Hadde ikke likt det om jeg følte jeg måtte sminke meg for å gå på butikken. Så føler egentlig jeg har et greit forhold til sminke. Enig med deg i at det er trist om man føler seg stygg uten sminke. Og har inntrykk av at grensen for hvor mye man skal pynte seg har steget endel de siste årene. Glad jeg ikke er ung i dag. Men det har man kanskje alltid sagt Anonymkode: 68dfb...092 Men hvorfor skal sminke gjøre at vi føler oss mer vel? Mange liker ikke at gutter sminker seg. Hvorfor synes man ikke nødvendigvis at gutter ser mer velstelte ut med sminke? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå