Caramba Skrevet 2. februar 2005 #21 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg så også den silikondokumentaren på mandag, og en ting jeg lurer på er: hvorfor er ikke silikon blitt forbudt i norge og england, når de har forbudt det i USA? Hva er grunnlaget for å fortsette å bruke silikon i Europa, når amerikanerne har kommet frem til at det er så skadelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belba Skrevet 2. februar 2005 #22 Del Skrevet 2. februar 2005 jeg er et eksempel på en jordnær nordmann (kvinne) med et snev av janteloven kanskje (som mange av oss har). Jeg er skeptisk til falske pupper og kroppsfikseringen nå for tiden. ALLE har vi ting vi ikke er fornøyde med! Når da noen tyr til den "lettvinte" løsningen å operere brystene slik at de blir større / fastere / finere reagerer jeg øyeblikelig negativt. Det samme med skjønnhetsoperasjoner etc. Når andre jenter opererer seg for å bli penere er de med på å forskyve grensene for hva som er "normalt", hva som er "pent" og hva som er "stygt". En vanlig jente i dag vil bli kalt stygg hvis de andre rundt henne tar skjønnhetsoperasjon. Så ja, jeg vil si at ekte pupper er mer "verd" enn silikonpupper og plastikk, fordi det er en naturlig del av kroppen. Det er det samme for meg hva folk gjør med kroppen sin, jeg hindrer ingen i å gjøre det de vil. Men ikke be meg om å like det! Jeg må bare få lov til å skrive under her - veldig godt skrevet, og jeg er enig i absolutt alt. Jeg respekterer dem som har valgt å ta silikon (med mindre de var altfor unge), jeg har venninner som har gjort det av ymse grunner, og jeg har ingen problemer med det. Men prinsipielt er jeg helt enig med nyibyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 2. februar 2005 #23 Del Skrevet 2. februar 2005 Man kan la kroppen sin forfalle, ha innlegg i puppene, trene og bli kjempefin, eller bare være stor og rund. Uannsett vil vi mennesker se på og bli sett på av andre. Vi lever i et veldig kroppsfiksert samfunn, vi er veldig kroppsfikserte selv, bare se på innlegget som trådstarter skrev, og alle de andre innleggene her på Kvinneguiden...... Denne kroppsfikseringen er ikke til å unngå, men vi alle kan velge hvilket forhold man har til sin egen og andres kropp. Godta at ikke alle er enig i valget ditt, du er sikkert ikke enig i alle andres valg heller...... Dersom du får mye pes for de falske puppene dine, så er det ikke deg det er noe i veien med. Men igjen, uannsett hvordan du ser ut vil du alltid bli komentert. Sånn er det bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #24 Del Skrevet 2. februar 2005 Hei, jeg er et eksempel på en jordnær nordmann (kvinne) med et snev av janteloven kanskje (som mange av oss har). Jeg er skeptisk til falske pupper og kroppsfikseringen nå for tiden. ALLE har vi ting vi ikke er fornøyde med! Når da noen tyr til den "lettvinte" løsningen å operere brystene slik at de blir større / fastere / finere reagerer jeg øyeblikelig negativt. Det samme med skjønnhetsoperasjoner etc. Når andre jenter opererer seg for å bli penere er de med på å forskyve grensene for hva som er "normalt", hva som er "pent" og hva som er "stygt". En vanlig jente i dag vil bli kalt stygg hvis de andre rundt henne tar skjønnhetsoperasjon. Så ja, jeg vil si at ekte pupper er mer "verd" enn silikonpupper og plastikk, fordi det er en naturlig del av kroppen. Det er det samme for meg hva folk gjør med kroppen sin, jeg hindrer ingen i å gjøre det de vil. Men ikke be meg om å like det! Så du mener altså at fordi jeg hadde små pupper skal jeg lide resten av livet, og det for å stå på barrikadene for alle kvinner? Aldri i livet. Om noen skal gjøre det får det bli deres valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linselus Skrevet 2. februar 2005 #25 Del Skrevet 2. februar 2005 Så du mener altså at fordi jeg hadde små pupper skal jeg lide resten av livet, og det for å stå på barrikadene for alle kvinner? Aldri i livet. Om noen skal gjøre det får det bli deres valg. Hvis du tar deg tid til å lese innlegget til "ny i byen" enda en gang så tror jeg faktisk ikke det er det hun mener. Min oppfatning av "nyibyen" sitt innlegg: Du kan få gjøre som du vil. Men å si at alle skal være enig med deg på det grunnlaget du har gjort ditt valg er faktisk ikke en rettighet for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå