AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 Kjenner jeg er iferd med å gå lei av bonusbarna mine. Det er flotte jenter på 4, 12 og 13, men det er alltid så mye støy rundt dem. Kjenner jeg har lyst til å sette de skikkelig på plass enkelte ganger, me faren er veldig hårsår for kritikk når det gjelder de. Ett par eksempler: Hun på 4 og et halvt eier ikke bodrskikk. Liker ingenting, sitter å synger ved bordet og veiver med føtter og hender. Kjenner jeg har lyst til å ta henne på fanget eller rett og slett sende henne fra bordet enkelte ganger. Faren sier sjelden ifra før det har blitt mye gris å uro. De på 12 og 13 er et mareritt å ha med på butikk. Ikke fordi de maser, men fordi de løper rundt og leker. Jeg har sagt ifra mange ganger, og av og til hører de etter. Slik er de hjemme også. De småkjekler og gnåler på hverandre. I tillegg er de kronisk sjalu og passer på at den ene ikke får mer enn den andre. Er det bare jeg som er streng når jeg mener at så store unger skal kunne oppføre seg på butikk, og at hun på 4 skal kunne sitte rolig og være litt mer dempet ved matbordet? Mine unger har aldri fått synge ved matbordet. Da snakker vi ordentlig. Å løpe rundt på butikk å leke har de heller aldri gjort, men kanskje er det fordi det er 6 mellom og er gutt og jente. Kjenner iallefall at jeg orker ikke å ha det slik. Dette er bare to eksempler, jeg kunne ha ramset opp mange flere! Anonymkode: 23e43...4d0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #2 Skrevet 15. desember 2017 Dette var for lite til å gjøre seg opp en mening. Kom med flere eksempler. Anonymkode: 859a5...bfd
HalldirV2 Skrevet 15. desember 2017 #3 Skrevet 15. desember 2017 Så lenge de også er under ditt tak har du like stor rett til å sette de på plass med hensyn til støy og bråk. Det ville i hvert fall jeg ment om jeg var mannen din og får til barna. Alt som også angår deg har du noe med. 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. desember 2017 #4 Skrevet 15. desember 2017 Hva er et bonusbarn er det det samme som stebarn?
HalldirV2 Skrevet 15. desember 2017 #5 Skrevet 15. desember 2017 5 minutter siden, Calandria skrev: Hva er et bonusbarn er det det samme som stebarn? Jepp 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 15. desember 2017 #6 Skrevet 15. desember 2017 4 minutter siden, HalldirV2 skrev: Jepp Hvorfor ikke bare si stebarn da
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #7 Skrevet 15. desember 2017 jeg mener at hvis du har med de i gjøre har du din fulle rett å siifra, om du bor i huset er det også ditt hus, og dine regler som gjelder. ferdig med det. Sier du ikke fra om det kommer noen på besøk som gjør ting som ikke er helt greit? Jeg snakker ofte til mine barn. men også de vennene som blir med hjem, hos oss er det feks ikke love å hoppe i sofaen, da forteller jeg de det. JEg mener du har din fulle rett til å sette de på plass. Anonymkode: 322e6...a4e
HalldirV2 Skrevet 15. desember 2017 #8 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, Calandria skrev: Hvorfor ikke bare si stebarn da Vet ikke? Aldri hørt begrepet bonusbarn før jeg forvillet meg inn på kg selv, men antar vel at ordet er litt mer positivt lada? 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #9 Skrevet 15. desember 2017 1 minutt siden, Calandria skrev: Hvorfor ikke bare si stebarn da høres penere ut med bonusbarn Anonymkode: 322e6...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #10 Skrevet 15. desember 2017 Ditt hjem, dine regler. Slik oppførsel har du selvsagt lov til å irettesette. Men begynn smått siden du ikke har sagt noe tidligere. Anonymkode: b0d46...53e
Gjest NotNaomi Skrevet 15. desember 2017 #11 Skrevet 15. desember 2017 (endret) Hun synger ved bordet? Det er jo bare søtt da :-) mener jeg. At de to større bør oppføre seg sånn noenlunde siviliserte i butikken er jeg jo enig i. Men du forklarer litt lite her da. Og den ene skal jo ikke ha mer enn den andre. Barn er ekstremt vare for urettferdighet. Endret 15. desember 2017 av NotNaomi
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #12 Skrevet 15. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg er iferd med å gå lei av bonusbarna mine. Det er flotte jenter på 4, 12 og 13, men det er alltid så mye støy rundt dem. Kjenner jeg har lyst til å sette de skikkelig på plass enkelte ganger, me faren er veldig hårsår for kritikk når det gjelder de. Ett par eksempler: Hun på 4 og et halvt eier ikke bodrskikk. Liker ingenting, sitter å synger ved bordet og veiver med føtter og hender. Kjenner jeg har lyst til å ta henne på fanget eller rett og slett sende henne fra bordet enkelte ganger. Faren sier sjelden ifra før det har blitt mye gris å uro. De på 12 og 13 er et mareritt å ha med på butikk. Ikke fordi de maser, men fordi de løper rundt og leker. Jeg har sagt ifra mange ganger, og av og til hører de etter. Slik er de hjemme også. De småkjekler og gnåler på hverandre. I tillegg er de kronisk sjalu og passer på at den ene ikke får mer enn den andre. Er det bare jeg som er streng når jeg mener at så store unger skal kunne oppføre seg på butikk, og at hun på 4 skal kunne sitte rolig og være litt mer dempet ved matbordet? Mine unger har aldri fått synge ved matbordet. Da snakker vi ordentlig. Å løpe rundt på butikk å leke har de heller aldri gjort, men kanskje er det fordi det er 6 mellom og er gutt og jente. Kjenner iallefall at jeg orker ikke å ha det slik. Dette er bare to eksempler, jeg kunne ha ramset opp mange flere! Anonymkode: 23e43...4d0 Det er normalt at et barn på 4 synger ved matbordet. Så lenge det ikke blir gris og at barnet velter glass hele tiden eller med vilje så ville jeg ikke brydd meg heller. Du kan ikke forvente at en 4 åring skal sitte stille og være stille til et hvert måltid. Søsken så nær i alder som 12 og 13 høres helt vanlige ut. Har du ikke krangla med søsken du eller? Eneste er at 12 og 13 åringer bør ikke løpe rundt i en butikk, da er det helt ok at de er hjemme. Men ellers ingenting å reagere på. Syns faktisk du høres ganske ekstrem ut. Hadde barna dine virkelig aldri fått synge ved matbordet?? Barn lager lyd. Sånn er det. Anonymkode: 86943...f88
xinnia Skrevet 15. desember 2017 #13 Skrevet 15. desember 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ditt hjem, dine regler. Slik oppførsel har du selvsagt lov til å irettesette. Men begynn smått siden du ikke har sagt noe tidligere. Anonymkode: b0d46...53e Det er vel ikke bare hennes hjem og hennes regler som gjelder? Jenter skriker- skråler og sutrer.. så ja det kan være mye støy rundt jenter, og de 2 eldste er jo på vei inn i tenårene... Hva sier far da?
solmåneogstjerner Skrevet 15. desember 2017 #14 Skrevet 15. desember 2017 Jeg synes egentlig at de høres ut som normale unger. Men hvis 12 og 13 åring ikke kan oppføre seg på butikken kan de vente i bilen eller hjemme. Hvis du har dem med ut er det helt ok å fortelle dem at oppførselen ikke er akseptabel. En fireåring som synger ved bordet er vel helt normalt, sånn er det med barn som er trygge og avslappet. 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #15 Skrevet 16. desember 2017 På 15.12.2017 den 16.22, Calandria skrev: Hvorfor ikke bare si stebarn da Fordi bonusbarn er en mye hyggeligere betegnelse. Anonymkode: 6e5e5...245
SesameStreet Skrevet 16. desember 2017 #16 Skrevet 16. desember 2017 4-åringen. Vel, du har en 4-åring i hus. Sånn er det. De synger, de skravler og det er normalt. 12 og 13-åringen burde oppføre seg på butikken. Det er ikke et sted som man bruker som en lekeplass. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #17 Skrevet 16. desember 2017 Høres helt normalt ut Anonymkode: efb99...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå