Naken Skrevet 1. februar 2005 #1 Skrevet 1. februar 2005 ..., at det bare er viktig for større raser, ,siden de kan få magedreining. Noen som vet om det stemmer? Sekken han ga oss het "Olivers- adult and large breeds" Vår hund er jo 3,5 mnd, altså bare valpen, og av en liten rase, (Cairn terrier), så jeg synes det var litt rart... Jeg spurte om dette var riktig,- men han sa at det var helt fint for vår hund. :klø: De har vel for for mindre raser også skulle man tro, og et spesielt for til valper?,- (de trenger vel en litt annen sammensettning enn voksne hunder..), så hvorfor fikk vi ikke det? Etter "olivers mannen" gikk, så jeg at foringsveiledningen var for hunder fra 15-25 kg, og 25 kg+. Det var også en kolonne for valp da, men av mye større raser. Vår Idefix blir jo ikke mer enn 6-7 kg som voksen, så det stemmer liksom ikke helt. Hva synes dere? Skal jeg bare gi ham det foret han har fått, eller?
Gjest Xavia Skrevet 1. februar 2005 #2 Skrevet 1. februar 2005 :o Kjøpte dere det foret når dere har en valp?? Hvorfor? Eller, var det faktisk de fra Olivers som anbefalte det? *høres rart ut*
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2005 #3 Skrevet 1. februar 2005 Vi bløtte såvidt jeg husker ikke alltid opp foret til vår store hund heller, vi. Og det er store hunder (blant annet polarhunder) som er mest utsatt for magedreining, ja, oftest i kombinasjon med foring rett etter (evt rett før?) hard mosjon. Men hvis han heller vil ha foret bløtt opp går det vel bra det også? Selv om tørt for gir mer tyggemotstand og mindre tannstein, kanskje?
Gjest Lilleulv Skrevet 1. februar 2005 #4 Skrevet 1. februar 2005 ..., at det bare er viktig for større raser, ,siden de kan få magedreining. Noen som vet om det stemmer? Sekken han ga oss het "Olivers- adult and large breeds" Vår hund er jo 3,5 mnd, altså bare valpen, og av en liten rase, (Cairn terrier), så jeg synes det var litt rart... Jeg spurte om dette var riktig,- men han sa at det var helt fint for vår hund. :klø: De har vel for for mindre raser også skulle man tro, og et spesielt for til valper?,- (de trenger vel en litt annen sammensettning enn voksne hunder..), så hvorfor fikk vi ikke det? Etter "olivers mannen" gikk, så jeg at foringsveiledningen var for hunder fra 15-25 kg, og 25 kg+. Det var også en kolonne for valp da, men av mye større raser. Vår Idefix blir jo ikke mer enn 6-7 kg som voksen, så det stemmer liksom ikke helt. Hva synes dere? Skal jeg bare gi ham det foret han har fått, eller? nei, bytte til oliver's start og bøte opp foret hadde jeg gjort...
Englepus Skrevet 1. februar 2005 #5 Skrevet 1. februar 2005 Dere skulle nok hatt Oliver`s start heller. Om det står det at hunder som blir 1-15 kg som voksen fores med det til de er 1 år. Deretter kan man bruke det foret du har kjøpt.
Naken Skrevet 1. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 1. februar 2005 :o Kjøpte dere det foret når dere har en valp?? Hvorfor? Eller, var det faktisk de fra Olivers som anbefalte det? *høres rart ut* Vi bestilte ikke akkurat den typen for han kom med. Samboeren min kjenner en fyr som driver med "Olivers", så han var innom ham og avtalte at han skulle komme med en sekk på døra. Han hadde med seg Idefix opp til ham, så han visste hva slags hund det dreide seg om,- dermed regnet jeg med at han hadde kompetanse til å velge ut riktig for til ham. Som sagt var jeg tvilende da han kom med sekken, men vi tok den, siden han sa at det gikk helt greit. Men så begynte jeg å tvile enda mer når jeg fikk tenkt litt på det, det kan jo virke som om han ikke har peiling eller at han ikke tar det så nøye... :-? Tror nok jeg skal høre med noen andre i "Olivers", og gå over til "Start" foret, ja. (forresten,- hvordan får man strek over o'en i ordet for?) :klø:
Gjest Lilleulv Skrevet 1. februar 2005 #7 Skrevet 1. februar 2005 Vi bestilte ikke akkurat den typen for han kom med. Samboeren min kjenner en fyr som driver med "Olivers", så han var innom ham og avtalte at han skulle komme med en sekk på døra. Han hadde med seg Idefix opp til ham, så han visste hva slags hund det dreide seg om,- dermed regnet jeg med at han hadde kompetanse til å velge ut riktig for til ham. Som sagt var jeg tvilende da han kom med sekken, men vi tok den, siden han sa at det gikk helt greit. Men så begynte jeg å tvile enda mer når jeg fikk tenkt litt på det, det kan jo virke som om han ikke har peiling eller at han ikke tar det så nøye... :-? Tror nok jeg skal høre med noen andre i "Olivers", og gå over til "Start" foret, ja. (forresten,- hvordan får man strek over o'en i ordet for?) shift + den knappen med de rare tegnene ved siden av enter og så o.... fôr
Leviin Skrevet 2. februar 2005 #10 Skrevet 2. februar 2005 Min erfaring med tørt kontra oppbløtt er at hunden min blir sår i tannkjøttet etter lengre tid med bare tørt, og dermed ikke vil spise. Har hørt noen si noe om at det er mineraler el.l. i fôret som sliper på tannkjøttet når det gis tørt. Ikke alle hunder får dette problemet, antar jeg, men min hund fikk altså det. Hun får derfor til vanlig oppbløtt, en gang i blant tørt, ellers får hun tyggebein o.l. med tanke på tannsten. Hun har forresten kjempefine tenner foreløpig, så det ser jo ut til å fungere bra.
Gjest Ninakanin Skrevet 4. februar 2005 #11 Skrevet 4. februar 2005 Du har jo bytterett uansett, ring dem og forklar at du fikk feil type för enn det du bestillte. Når det er sagt så kan du godt bløte opp maten hvis du vil, men det er strengt tatt ikke behov for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå