AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 Kvinner, Hva er det som suger med og være dame? Hva ønsker du at kvinner hadde som menn har eller hva ønsker du at kvinner skulle kunne gjøre som dem ikke kan i dag? Anonymkode: 54b7f...8df
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #2 Skrevet 15. desember 2017 Menstruasjon er jævlig. Å det ville vært veldig høvelig å kunne stå og pisse. Ellers er jeg veldig fornøyd som kvinne. Anonymkode: a52c7...008 7
Libertas Skrevet 15. desember 2017 #3 Skrevet 15. desember 2017 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Menstruasjon er jævlig. Å det ville vært veldig høvelig å kunne stå og pisse. Ellers er jeg veldig fornøyd som kvinne. Anonymkode: a52c7...008 Jeg som skrev, kom borti anonym knappen. Endret 15. desember 2017 av Libertas
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #4 Skrevet 15. desember 2017 For å svare på overskriften: Som kvinne suger det å lese alle de nedlatende og tildels hatefulle innleggene fra en del menn på KG. Anonymkode: b29db...a44 15
T-Rex Skrevet 15. desember 2017 #5 Skrevet 15. desember 2017 (endret) Mens og lønnsnivået. Ellers er det så topp at dere kan angre på at dere ikke ble født som kvinne. Endret 15. desember 2017 av T-Rex 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #6 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For å svare på overskriften: Som kvinne suger det å lese alle de nedlatende og tildels hatefulle innleggene fra en del menn på KG. Anonymkode: b29db...a44 Nedlatende og hatefulle innlegg fra menn? Jeg spurte om hva som er ulempene med og være kvinne, Fordi som vi alle vet så er det både fordeler og ulemper med og være mann eller kvinne. You see? Anonymkode: 54b7f...8df 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #7 Skrevet 15. desember 2017 Slippe menstruasjon. Har intense smerter, og når de endelig er over bruker jeg tiden til neste gang å grue meg. Humørsvingnigene er heller ikke kult. Å være fysisk svakere og tregere. Er interessert i trening, og at mannen min yter 10 ganger bedre på 10 ganger kortere tid med 10 ganger mindre anstrengelse, er mildt sagt demotiverende og urettferdig. Ikke være nervøs når jeg er ute å går i mørket. Hadde jeg vært mann tror jeg at jeg hadde følte meg tryggere på meg selv og ikke vært så mye redd. Slippe graviditet/fødsel. Fikk en fødselsskade som gjør at jeg ikke holder like godt på nr 2 som før. Hadde vært fantastisk å bare "få ungen rett i hånda" som menn gjør. Menn beholder den barnslige gleden fra barndommen. Kvinner mister mye av evnen til å få glede i barnslige ting etter puberteten. (dataspill feks) Jeg personlig ser ingen fordeler med å være kvinne. Jeg er ikke lesbisk, men mine interesser hadde gjort det bedre som mann. Anonymkode: 6dff9...ea7 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #8 Skrevet 15. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Nedlatende og hatefulle innlegg fra menn? Jeg spurte om hva som er ulempene med og være kvinne, Fordi som vi alle vet så er det både fordeler og ulemper med og være mann eller kvinne. You see? Anonymkode: 54b7f...8df Som du ser svarte jeg på overskriften. Anonymkode: b29db...a44 3
Potetjinta Skrevet 15. desember 2017 #9 Skrevet 15. desember 2017 Å ikke alltid kunne føle seg trygg ute alene på kvelden 3
Perelandra Skrevet 15. desember 2017 #10 Skrevet 15. desember 2017 Bryster som alltid er i veien, tungvint å tisse ute i naturen og mensen med sine humørsvingninger. Ellers er jeg godt fornøyd med det kjønnet naturen har gitt meg. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #11 Skrevet 15. desember 2017 En skjønner at kvinner har det godt i Norge, når det verste med å være kvinne er at de har mensen. Anonymkode: ff579...046 5
T-Rex Skrevet 15. desember 2017 #12 Skrevet 15. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: En skjønner at kvinner har det godt i Norge, når det verste med å være kvinne er at de har mensen. Anonymkode: ff579...046 Vi har det! 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #13 Skrevet 15. desember 2017 Just now, Potetjinta said: Å ikke alltid kunne føle seg trygg ute alene på kvelden Det kan jeg lov deg at ikke vi menn gjør heller, selv om vi stort sett ikke har fullt så mye å frykte. Anonymkode: ddf7a...27a 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #14 Skrevet 15. desember 2017 Menstruasjon. Ikke plaget med smerter, men derimot store blødninger. Graviditet/fødsel. Var mye plaget og har store plager nå årevis etter. Pupper. Har store pupper som er tunge og gir en del plager ettersom jeg aldri finner BH som passer helt. Vagina. Når man ser bort i fra alle plagene jeg har fått etter fødsel er jeg mye plaget med bakteriel vagiose og lukt. Anonymkode: f33c9...9e6 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #15 Skrevet 15. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slippe menstruasjon. Har intense smerter, og når de endelig er over bruker jeg tiden til neste gang å grue meg. Humørsvingnigene er heller ikke kult. Å være fysisk svakere og tregere. Er interessert i trening, og at mannen min yter 10 ganger bedre på 10 ganger kortere tid med 10 ganger mindre anstrengelse, er mildt sagt demotiverende og urettferdig. Ikke være nervøs når jeg er ute å går i mørket. Hadde jeg vært mann tror jeg at jeg hadde følte meg tryggere på meg selv og ikke vært så mye redd. Slippe graviditet/fødsel. Fikk en fødselsskade som gjør at jeg ikke holder like godt på nr 2 som før. Hadde vært fantastisk å bare "få ungen rett i hånda" som menn gjør. Menn beholder den barnslige gleden fra barndommen. Kvinner mister mye av evnen til å få glede i barnslige ting etter puberteten. (dataspill feks) Jeg personlig ser ingen fordeler med å være kvinne. Jeg er ikke lesbisk, men mine interesser hadde gjort det bedre som mann. Anonymkode: 6dff9...ea7 Ja, Det der med mensen virker lite hyggelig. Men har kvinner intense smerter når de har mensen? Menn har omlag 34% mer muskler fra naturens side, Har bedre utholdenhet og har tykkere og sterkere skjellet enn hva kvinner har. Men er ikke det et tegn på kvinners femininitet at dere er noe mindre og fysisk svakere? Hvorfor så ser ned på eget kjønn egentlig? Jeg er ganske så sikker på at 98% av alle kvinner har ingen grunn til og være nervøs når dere ferdes alene i mørket. Det er mer en myte enn hva det er realitet at det er utrygt for kvinner og gå alene i mørket osv. Men er ikke det og være gravid og føde deres egne barn det mest kvinnelige av alt? Kvinner modnes fortere enn hva gutter/menn gjør. Men det er jo ingen som tvinger kvinner til og ikke spille TV/data spill heller det har mer personlig interesse og gjøre. Du ser ingen fordeler med å være kvinne? Anonymkode: 54b7f...8df
bortebra Skrevet 15. desember 2017 #16 Skrevet 15. desember 2017 Det at mine ord oftest veier mindre enn en manns; #metoo satte først fart i Norge da en mannlig journalist kom med en utblåsning på twitter. Ellers er det jo de biologiske greiene som er kjipe, at vi har mer plager. Og er mer utsatt for overgrep jevnt over. Og at det er steder jeg ikke kan/burde reise alene, som kvinne. Det er ikke mye ufrihet, men det er noe og jeg kan blir sur og bitter innimellom når jeg skjønner at jeg ikke kan gjøre det samme som en mann. Det sagt; jeg er stort sett fornøyd, jeg. 9
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #17 Skrevet 15. desember 2017 Mensen - store blødninger, kramper, kvalmhet og oppkast og diare, fungerer dårlig på jobb i de første dagene. Fødsel/graviditet - Kroppslige endringer som ikke kan fikses uten plastisk kirurgi, arr, strekkmerker, hemorider, skader i vagina og tarm (sliter med å bærsje, og lekker ofte). Skulle ønske jeg bare fikk barnet i armen uten å risikere livet, slik som menn. Redd for å gå alene - voldtektsfare så og si overalt, skulle ønske jeg slapp det i lik grad med menn. Ekkelt å tenke "hva hvis livet mitt blir ødelagt for alltid ikveld på vei hjem, fordi jeg har en fitte" Hadde jeg bare risikert rundjulig hadde det vært en ting. Voldtekt - vi blir i størst grad voldtatt. Hadde noe skjedd (krig f.eks) så er det oss det går hardets utover, ville heller bli banket til det ugjennkjennelige og tvingt i krig. Kroppspresset og forventninger til utseende - de fleste kvinnelige kjendiser som menn ser på er i størst grad opperert. Mennene med lik status er som regel bare veldig trent. Store pupper gir ryggproblemer Hormonell prevensjon, - skulle ønske jeg slapp så forhøyet sjanse for blodpropp og kreft, gleder meg til det blir likt tilbud for menn. Hatefulle menn som tror at å få sædutløsning i vaginaen min er en menneskerett og noe de trenger - bitre hatefulle mennesker som ødelegger for andre +++ Anonymkode: 40b7c...de0 6
Gjest Lexie Grey Skrevet 15. desember 2017 #18 Skrevet 15. desember 2017 (endret) Mensen + kvalmen og smertene som medfølger. Frykten for at p-pillen/ prevensjonen ikke skal virke og bli gravid med et uhell. Jeg er livredd for å bli gravid og går med denne redselen hver måned, eller så må jeg avstå fra sex med kjæresten, noe som er lite aktuelt. Hormonell prevensjon hos kvinner.. Sterke humørsvingninger gjennom hele måneden er ikke mye greit. At man som kvinne ofte får bemerkninger om pupper og rumpe, egentlig kropp generelt, noe som menn slipper i stor grad. Det store kroppspresset vi er utsatt for. Vi skal helst ha perfekt hud uten strekkmerker, fin brunfarge, passe store pupper og spretten rumpe, flat mage og fin hud i ansiktet. Vi har "ansvaret" for å beskytte oss mot graviditet og som nevnt overfor, følger det ofte med en rekke bivirkninger. Dere menn kan ligge der å nyte alt dere får og slippe dere helt løs uten å bekymre dere for noe. Faen, som jeg hater å være kvinne noen ganger. Endret 15. desember 2017 av Moondance
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #19 Skrevet 15. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mensen - store blødninger, kramper, kvalmhet og oppkast og diare, fungerer dårlig på jobb i de første dagene. Fødsel/graviditet - Kroppslige endringer som ikke kan fikses uten plastisk kirurgi, arr, strekkmerker, hemorider, skader i vagina og tarm (sliter med å bærsje, og lekker ofte). Skulle ønske jeg bare fikk barnet i armen uten å risikere livet, slik som menn. Redd for å gå alene - voldtektsfare så og si overalt, skulle ønske jeg slapp det i lik grad med menn. Ekkelt å tenke "hva hvis livet mitt blir ødelagt for alltid ikveld på vei hjem, fordi jeg har en fitte" Hadde jeg bare risikert rundjulig hadde det vært en ting. Voldtekt - vi blir i størst grad voldtatt. Hadde noe skjedd (krig f.eks) så er det oss det går hardets utover, ville heller bli banket til det ugjennkjennelige og tvingt i krig. Kroppspresset og forventninger til utseende - de fleste kvinnelige kjendiser som menn ser på er i størst grad opperert. Mennene med lik status er som regel bare veldig trent. Store pupper gir ryggproblemer Hormonell prevensjon, - skulle ønske jeg slapp så forhøyet sjanse for blodpropp og kreft, gleder meg til det blir likt tilbud for menn. Hatefulle menn som tror at å få sædutløsning i vaginaen min er en menneskerett og noe de trenger - bitre hatefulle mennesker som ødelegger for andre +++ Anonymkode: 40b7c...de0 Hatefull eller ikke. Slutt å ha sex med typen og se hva som skjer. Det er et behov menn har som kvinner nekter å anerkjenne. Ellers tør jeg påstå du har de ganske godt når de eneste plagene du har som kvinne er relatert til kropp og sex. Anonymkode: ff579...046
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #20 Skrevet 15. desember 2017 -P-piller og annen hormonprevensjon med bivirkninger -Frykt for å bli gravid -Press fra samfunnet om å føde barn -Skader på kropp etter fødsel -Mensen med smerter og kvalme -At mine ord teller mindre enn en manns -Skjønnhetspress -Sminkepress -Frykt for voldtekt For å nevne noe... Skulle ønske jeg ble født mann. Jeg hater å være kvinne. Anonymkode: b418c...e64 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå