Gå til innhold

Kombinere kjøkken fra flere leverandører

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp kjøkkenet om noen måneder, og er nå i prossessen med å velge hvilket kjøkken vi skal gå for. Vi har fått tegning og tilbud fra flere leverandører, og de har alle fordeler og ulemper, for ikke å snakke om pris:P

Vi skal ha to ulike "deler" på kjøkkenet, i ulik farge/ulike fronter. Så da tenkte vi, hvorfor ikke kombinere - den "mest avanserte" delen, som vi ønsker i en veldig bestemt stil, fra en litt dyrere leverandør, og resten av kjøkkenet - som vi ser for oss i helt standard hvit - fra en billigere leverandør, som Ikea/Kvik. De vil bli stående vinkelrett på hverandre, men den ene rekken er høyskap og den andre kjøkkenbenk. Så det vil ikke by på problemer ifht avvik i dybde e.l.

Er det noen som kan se noen ulemper med dette? Jeg synes nemlig det er en glimrende idé, men mannen er litt engstelig for å gjøre det på denne måten, uten at han kan komme på noen faktisk grunn :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, likning said:

Vi skal pusse opp kjøkkenet om noen måneder, og er nå i prossessen med å velge hvilket kjøkken vi skal gå for. Vi har fått tegning og tilbud fra flere leverandører, og de har alle fordeler og ulemper, for ikke å snakke om pris:P

Vi skal ha to ulike "deler" på kjøkkenet, i ulik farge/ulike fronter. Så da tenkte vi, hvorfor ikke kombinere - den "mest avanserte" delen, som vi ønsker i en veldig bestemt stil, fra en litt dyrere leverandør, og resten av kjøkkenet - som vi ser for oss i helt standard hvit - fra en billigere leverandør, som Ikea/Kvik. De vil bli stående vinkelrett på hverandre, men den ene rekken er høyskap og den andre kjøkkenbenk. Så det vil ikke by på problemer ifht avvik i dybde e.l.

Er det noen som kan se noen ulemper med dette? Jeg synes nemlig det er en glimrende idé, men mannen er litt engstelig for å gjøre det på denne måten, uten at han kan komme på noen faktisk grunn :fnise:

Synes det høres ut som en spennende ide, men jeg synes utvalget på Ikea kunne vært større. Kjøkkenskreddern har også et ganske godt utvalg. http://www.kjokkenskreddern.no/

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan den avanserte delen skal se ut?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Den er ikke så veldig avansert, i og for seg. Det er snakk om høyskap, og vi ønsker blant annet muligheten til å ha oppvaskmaskinen i arbeidshøyde, opp fra gulvet. Vi ønsker også mørk farge, og derfor nanolaminat e.l. for å unngå fettflekker etc :)

Men resten av kjøkkenet skal være mer standard, derfor tenkte vi (jeg..) at vi kan spare penger på å velge denne delen av kjøkkenet fra en av de billigste leverandørene.

Endret av likning
  • Liker 1
Skrevet

Til info så ha Ikea en annan dybde på skrogene sine, så pass på det når dere måler til.

Anonymkode: 78077...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...