Gå til innhold

Erfaringer med ADHD medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

hjalp det barnet ditt?

Anonymkode: de947...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har hjulpet nevøen min enormt. Han begynte på det i fjor høst, da han var 6 år, to-tre mnd etter skolestart. 

Han slet både med å sitte i ro og konsentrere seg, i tillegg til at han slet sosialt (var for mye som skjedde oppe i hodet til at han klarte følge med på reaksjoner fra andre, få med seg reglene i leken, og ta imot signaler utenfra), og slet veldig med språket (igjen for mye som skjedde i hodet på en gang, så han klarte ikke få ut ord, ble masse stamming, og fikk ikke sagt det han skulle). 

Etter at han begynte på medisin, ble det markant bedre. Han klaget ikke lenger på at han måtte sitte i ro, og han begynte å glede seg til mandager for da fikk han treffe kameratene igjen på skolen (!). 

Han får en dose om morgenen, som slutter å virke rundt 16-tiden. Det min søster merker da, er at han sliter med leksene. Som da leksen var å øve seg på bokstaver, skrive dem på linjen, få dem like store, osv. Det var voldsom kvalitetsforskjell på hva han gjorde på skolen, og hva han klarte hjemme, selv da min mor som er lærer satt med ham mens han gjorde lekser. De prøvde å øke dosen, men det førte til at han ikke fikk sove om natten. Men han har ihvertfall godt utbytte av dem på skolen, og det er langt bedre enn ingenting. 

Anonymkode: ce02a...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...