Gå til innhold

Barn med udugelig far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal prøve å fatte meg i korthet her, så får dere heller bare spørre hvis det er noe dere lurer på eller dersom noe er uklart.

Jeg har en sønn på 10 måneder sammen med min ekskjæreste. Det ble helt over for rundt en måned siden, men var mye frem og tilbake før det. Forholdet endte vondt med utroskap fra min side, og han innledet et forhold mot slutten som er «offentlig» nå. Det er forøvrig helt i orden, da følelsene mine for han ikke har vært tilstede på en stund.

Det jeg har store problemer med nå er oppførselen hans. For det første er han helt ekstrem til å manipulere. Han fremstår som meget troverdig og oppegående. Jeg kan stå med bevis sort på hvitt, og fortsatt kan han nesten overbevise meg om at jeg innbiller meg ting. Han overholder ingen avtaler angående samvær. Hvis han i det hele tatt kommer for å hente så er det minst en time forsinket. Han skylder både meg og familien min masse penger, og vi hadde egentlig en avtale for nedbetaling av dette. Nå nekter han å betale verken dette eller barnebidrag. Sistnevnte kommer jeg til å ta via nav. 

På daglig basis er der oppkalling (jævla fitte f.eks), også mens barnet er til stede. Han har ADHD, og jeg mistenker flere diagnoser. Han er lystløgner og juger seg unna det meste. Fått sparken fra to jobber på 6 mnd, så nå går han på nav og ellers driver dank og drikker seg full. 

Jeg sitter med en enorm klump i magen over hvordan dette skal gå. Jeg trenger ingen leksjon om at jeg ikke skulle fått barn med denne «mannen», men sånn er det bare nå. Jeg vil selvfølgelig at han og sønnen skal ha samvær, men jeg kjenner det tærer sånn på meg at han bare kommer og går som det passer han. Det er mange ganger jeg vet han juger fordi han f.eks skal drikke eller være med den nye kjæresten. Og jeg kjenner jeg blir så forbanna på gutten sine vegne. Han fortjener så mye bedre enn han som far. Jeg blir helt uvel og vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Foreldrene hans lukker heller øynene. Jeg tror ikke det vil hjelpe med fvk da han bare juger og som sagt fremstår så troverdig og er såpass manipulerende at jeg nesten tror jeg er gal selv. 

Jeg har vært snill, jeg har vært tålmodig og har prøvd å legge tilrette tross uakseptabel oppførsel fra hans side. Han slipper meg heller ikke inn i leiligheten så jeg får hentet tingene mine. Jeg takler han ikke mer og kjenner en slags sorg for at dette faktisk er mann jeg må forholde meg til og samarbeide med. Han snakker så nedverdigende og stygt til meg, og regelrett ydmyker meg. 

Fra dag en har han vært en udugelig pappa og oppført seg helt sinnsykt mot både meg og barnet vårt. Prioritert alkohol, spilling og andre damer. Han har nesten ikke vært hjemme eller hjulpet meg med noe som helst. Barnet vårt har også hatt en tøff start på livet med noen veldig krevende måneder der jeg har stått helt alene. 

Og bare så det er sagt så vet jeg godt at jeg ikke er perfekt selv, og at det klart er en del vonde følelser knyttet til mitt utroskap. Men at han oppfører seg sånn takler jeg bare ikke. Han har elendig dømmekraft og jeg knuses av at han kan ha såpass mye makt og påvirkning på sønnen vår. 

Jeg har forresten begynt å skrive det ned hver gang det blir noe tull. Har jeg noen som helst rettigheter her?

Dette ble langt, men jeg trenger sårt noen råd og svar. Jeg er så langt nede nå.. som sagt, det er bare å spørre. 

Hilsen fortvilet mamma 

Anonymkode: 4e0ba...77b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klemmer:

Anonymkode: 94835...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...