Jentenfra Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 (endret) Hei! Har en Jack russel på litt over to år som aldri har hatt problemer med å være alene. Den siste uken nekter han å gå innpå rommet, selv med masse godteri og hyle og bjeffer når vi går ut av leiligheten. Den ene dagen under pausen stod jeg i bakgården for å se om han fortsatt pep, men hørte ingenting. Har dere noe forslag til hva jeg kan gjøre?? Han har aldri hatt problemer med å være alene før, og har pleid å gå innpå rommet av seg selv når han skal forlates. Setter utrolig mye pris på tips! Ganske kjipt å forlate han når han reagerer som han gjør. Endret 15. desember 2017 av Jentenfra
Anonym2467 Skrevet 16. desember 2017 #3 Skrevet 16. desember 2017 På 15.12.2017 den 11.53, Jentenfra skrev: Hei! Har en Jack russel på litt over to år som aldri har hatt problemer med å være alene. Den siste uken nekter han å gå innpå rommet, selv med masse godteri og hyle og bjeffer når vi går ut av leiligheten. Den ene dagen under pausen stod jeg i bakgården for å se om han fortsatt pep, men hørte ingenting. Har dere noe forslag til hva jeg kan gjøre?? Han har aldri hatt problemer med å være alene før, og har pleid å gå innpå rommet av seg selv når han skal forlates. Setter utrolig mye pris på tips! Ganske kjipt å forlate han når han reagerer som han gjør. Har ikke noen tips annet enn å begynne med hjemme alene treningen helt på nytt. Min hund har også plutselig blitt redd for å være alene hjemme, var ingen problem tidligere, mistenker at noen naboer har bråket fælt med noe oppussing mens vi ikke har vært hjemme, typ borrhammer el. lignende.. Siden du bor i leilighet kanskje noe slikt har skjedd med din? Jeg vet jo ikke om det er det som har skjedd med verken din eller min hund, men noe har jo mest sannsynlig skremt de mens de var alene hjemme.. Så her hjemme har vi startet treningen fra scratch. Lykke til!
Jentenfra Skrevet 17. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 17. desember 2017 Ja, godt mulig han er blitt redd av ett eller annet. Begynte å trene helt fra skretch igår, og håper det kommer seg etterhvert. Imorgen må jeg må på jobb, og har dessverre ikke mulighet til å ta han med, eller bli hjemme.
Jentenfra Skrevet 17. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 17. desember 2017 14 timer siden, Anonym2467 skrev: Har ikke noen tips annet enn å begynne med hjemme alene treningen helt på nytt. Min hund har også plutselig blitt redd for å være alene hjemme, var ingen problem tidligere, mistenker at noen naboer har bråket fælt med noe oppussing mens vi ikke har vært hjemme, typ borrhammer el. lignende.. Siden du bor i leilighet kanskje noe slikt har skjedd med din? Jeg vet jo ikke om det er det som har skjedd med verken din eller min hund, men noe har jo mest sannsynlig skremt de mens de var alene hjemme.. Så her hjemme har vi startet treningen fra scratch. Lykke til! Tok det lang tid før hunden din klarte å være alene igjen?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #6 Skrevet 17. desember 2017 Dersom du har mulighet til det kan du prøve å koble opp en maskin med skype/facetime og ha en "samtale" med hunden mens du er borte. Blir den urolig så snakker du til den, ellers kan den berre stå i bakgrunnen. Kommer an på type jobb du har Anonymkode: 18507...a75
Jentenfra Skrevet 17. desember 2017 Forfatter #7 Skrevet 17. desember 2017 Har mulighet til det:) skal jeg snakke når han uler, eller rose han når han er rolig?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #8 Skrevet 17. desember 2017 4 timer siden, Jentenfra skrev: Har mulighet til det:) skal jeg snakke når han uler, eller rose han når han er rolig? Ville snakket ved uro/uling, snakket som du ville gjort dersom du var hjemme og hunden ble urolig. Må da lage en skype-konto for hunden hjemme, også ringe fra jobb. Må også få til noe sånn "automatisk svar"-greie i skype, har hørt det skal gå. Har ikke gjort dette selv men har hørt fra andre at det funker Anonymkode: 18507...a75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå