AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 Hei. Hvordan funker egentlig forbrukslån? Jeg må låne penger til ny bil og jeg går på arbeidsavklaringspenger og har snakket med 2 babler og ingen av de vil gi meg lån så lenge jeg går på arbeidsavklaringspenger. Banken tipset meg om forbrukslån på internett. Lånebeløp er maks 65.000kr. Så hvordan funker forbrukslån? Hilsen en litt fortvilet jebte 21år. Ha en fin dag :-). Anonymkode: 8701d...687
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #2 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei. Hvordan funker egentlig forbrukslån? Jeg må låne penger til ny bil og jeg går på arbeidsavklaringspenger og har snakket med 2 babler og ingen av de vil gi meg lån så lenge jeg går på arbeidsavklaringspenger. Banken tipset meg om forbrukslån på internett. Lånebeløp er maks 65.000kr. Så hvordan funker forbrukslån? Hilsen en litt fortvilet jebte 21år. Ha en fin dag :-). Anonymkode: 8701d...687 Banker ikke babler. Anonymkode: 8701d...687
T-Rex Skrevet 15. desember 2017 #3 Skrevet 15. desember 2017 Forbrukslån fungerer slik at du betaler uhorvelig mye for å kjøpe noe du ikke har råd til. 17
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #4 Skrevet 15. desember 2017 Et forbrukslån er akkurat som et hvilket som helst annet lån, men med helt vill høy rente. Man tar ikke opp forbrukslån med mindre man helt absolutt MÅ. Renten på boliglån ligger på i overkant av 2%. Forbrukslån kan ha renter på godt over 30%. Altså er det helt fryktelig dyrt å ta opp slike lån. Hvorfor trenger du denne bilen? Er den helt livsviktig for deg? Om ikke, ville jeg aldri tatt opp lån for den. Anonymkode: 75d85...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #5 Skrevet 15. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et forbrukslån er akkurat som et hvilket som helst annet lån, men med helt vill høy rente. Man tar ikke opp forbrukslån med mindre man helt absolutt MÅ. Renten på boliglån ligger på i overkant av 2%. Forbrukslån kan ha renter på godt over 30%. Altså er det helt fryktelig dyrt å ta opp slike lån. Hvorfor trenger du denne bilen? Er den helt livsviktig for deg? Om ikke, ville jeg aldri tatt opp lån for den. Anonymkode: 75d85...3a1 Jeg må ha denne bilen. Bor på landet og er avhengig av bil. Bilen min gikk til helvete i går. Og må ha bil nå. Jeg får bare ringe flere banker. For lån må jeg ha dessverre. Anonymkode: 8701d...687
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #6 Skrevet 15. desember 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Hvordan funker egentlig forbrukslån? Jeg må låne penger til ny bil og jeg går på arbeidsavklaringspenger og har snakket med 2 babler og ingen av de vil gi meg lån så lenge jeg går på arbeidsavklaringspenger. Banken tipset meg om forbrukslån på internett. Lånebeløp er maks 65.000kr. Så hvordan funker forbrukslån? Hilsen en litt fortvilet jebte 21år. Ha en fin dag :-). Anonymkode: 8701d...687 Det frarådes du på det sterkeste å gjøre med mindre du har økonomi til å håndtere forbrukslån med høy rente. Er du under behandling så snakker du heller med Nav om tilskudd til kjøp av bil. Anonymkode: 00083...2e7 5
T-Rex Skrevet 15. desember 2017 #7 Skrevet 15. desember 2017 (endret) 55 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg må ha denne bilen. Bor på landet og er avhengig av bil. Bilen min gikk til helvete i går. Og må ha bil nå. Jeg får bare ringe flere banker. For lån må jeg ha dessverre. Anonymkode: 8701d...687 Tenk deg veldig, veldig godt om, før du tar et forbrukslån for å kjøpe bil. Da bør du være temmelig sikker på at du har en jobb rett rundt hjørnet. Bil er en utgiftspost de luxe - i din alder har du vel dyr forsikring også. Jeg mener bare å være hjelpsom, altså. Jeg har selv vært i den situasjonen at jeg ikke åpnet brevene med regninger, som den gang kom i posten. Endret 15. desember 2017 av T-Rex 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #8 Skrevet 15. desember 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må ha denne bilen. Bor på landet og er avhengig av bil. Bilen min gikk til helvete i går. Og må ha bil nå. Jeg får bare ringe flere banker. For lån må jeg ha dessverre. Anonymkode: 8701d...687 Hvor ofte har du bruk for denne bilen? Jeg forstår det slik at du ikke har jobb? Så det er til fritidsting du trenger den? Husk at du kan ta en del taxi for prisen av en bil, spesielt om du har kjøpt den via forbrukslån. Så om du klarer begrense handleturene, finner frem sykkelen, sitter på med folk så mye du kan, og tar taxi de gangene du absolutt må, ville jeg prøvd det framfor å ta opp et slikt lån. (ja, jeg er klar over at taxi på bøgda kan være litt trøblete det også..). Anonymkode: 75d85...3a1 2
Tvist Skrevet 15. desember 2017 #9 Skrevet 15. desember 2017 Ville hørt med bilforhandleren om lån, de kan gi billån til en grei rente, selv for bruktbil.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #10 Skrevet 15. desember 2017 Jeg som er i full jobb hadde aldri tatt opp forbrukslån til bil. Jeg er uten bil og hadde virkelig trengt det pga helse som gir meg utfordringer daglig. Du er på aap noe som er en høyst usikker inntekt. Anonymkode: a0965...fb9 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #11 Skrevet 15. desember 2017 La deg ikke skremme med alt snakket her inne. Typisk KG som skyter fra hofta. Her har du et litt mer konstruktivt svar. Forbrukslån er som tidligere nevnt, som et hvilke som helst lån men med høy rente. Varierer i fra 10% ish og godt opp mot 30% rente. Bruk Lendo.no f.eks så får du tilbud fra forskjellige så kan du sammenligne renter. Husk at det er den effektive renten du må forholde deg til, ikke den nominelle. Selv har jeg forbruks lån hos Ikano bank som var billigst den gang jeg lånte. Da fikk jeg 9.9% effektiv rente over 10 år på 300.000kr. Anonymkode: b6ab1...d85
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #12 Skrevet 15. desember 2017 Da bør du iallefall ikke kjøpe en bil til over 5.000 kroner. Anonymkode: b2745...efe
Måbarefåsiat... Skrevet 15. desember 2017 #13 Skrevet 15. desember 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Banken tipset meg om forbrukslån på internett. Lånebeløp er maks 65.000kr. Så hvordan funker forbrukslån? Anonymkode: 8701d...687 På grensen til uetisk at en bank tipser om dette. 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #14 Skrevet 15. desember 2017 En ting som er ganske vesentlig, er hvor mye du faktisk har råd til å betale pr måned. Har du råd til å betale 1500-2000 for lån pr mnd? Anonymkode: b20d3...33b 1
Ambador Skrevet 16. desember 2017 #15 Skrevet 16. desember 2017 Hvor mye klarer du å betale per mnd med AAP? Ikke så mye tror jeg.. vil du klare å håndtere beløpet? (Betale avdrag, ikke bare rente). Er det en praksisplass du skal ha? Dvs uten lønn? Eller er det lønnet arbeid? Jeg ville vurdert å flytte nærmere jobben hvis du klarte å finne noe billig rundt der.
LISJ Skrevet 17. desember 2017 #16 Skrevet 17. desember 2017 Det er sykt urettferdig men rentene er sykt høye- prøv å låne av privatperson om du kan først. Du kan risikere å komme på gjeldsordning i 5 år. Med laveste satser. Som på sosialen.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #17 Skrevet 17. desember 2017 Sjekk ut leasing. Finnes en del ulike avtaler og det vil være bedre for deg en forbrukslån. Min venninne leaser en liten Toyota for ca 1000kr mnd. Anonymkode: a7488...669 1
Pengebingen Skrevet 18. desember 2017 #18 Skrevet 18. desember 2017 On 15.12.2017 at 11:53 AM, AnonymBruker said: Hei. Hvordan funker egentlig forbrukslån? Jeg må låne penger til ny bil og jeg går på arbeidsavklaringspenger og har snakket med 2 babler og ingen av de vil gi meg lån så lenge jeg går på arbeidsavklaringspenger. Banken tipset meg om forbrukslån på internett. Lånebeløp er maks 65.000kr. Så hvordan funker forbrukslån? Hilsen en litt fortvilet jebte 21år. Ha en fin dag :-). Anonymkode: 8701d...687 Nei, det MÅ du ikke.... vent til du får spart opp nok til å kjøpe deg bil uten lån.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå