AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 Jeg har nettopp fått et nytt kamera, Olympus M-10. Jeg er en hobbyfotograf og har lite erfaring egentlig. Jeg har tidligere eid en Nikon d3000 og kunne ta den med ut i minusgrader, uten noen særlige problemer, men jeg tørr ikke å gjøre det samme med Olympus m-10. Jeg har lest at man kan legge kameraet i en plastpose og la den bli vant til temperaturen inne, før du tar den ut. I dag så er det ikke så kaldt, ca. -2, men jeg har veldig lyst til å prøve ut kameraet ute. Det er jo så fint med snøen! Jeg har ikke forsikring på den så det er derfor jeg er litt forsiktig. Har dere noen erfaringer med at selvom dere har fulgt rådene til andre ang. tilvenning til temperatur, så har kameraet ditt fått dugg i seg? Anonymkode: 16e39...dc1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #2 Skrevet 15. desember 2017 Jeg har hørt at det er omvendt, fra kulde til innetemperatur. Jeg pleier å ta ut minnekortet før jeg går inn hvis jeg vil se på bildene med en gang, og la kameraet ligge i bærevesken til det er romtemperert (noen timer). Har ikke hatt noen problemer med dugg i kameraet ved å gjøre det ihvertfall. Anonymkode: 2acd7...58c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå