Gå til innhold

Er hypermobilitetssyndrom det samme som ehlers danlos syndrom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått diagnosen hypermobilitetssyndrom, men finner ikke denne diagnosen på nett. Når jeg søker kommer bare denne ehlers danlos syndromet opp. Er dette det samme?

Anonymkode: 23cf4...e63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. ED er en undergruppe/en av mange årsaker til hypermobilitetssyndrom, og langt fra alle som er hypermobile har ED. 

Anonymkode: 7847a...93e

Skrevet

Det er også veldig mange som har noen symptomer på hypermobilitet men som ikke oppfyller alle kriteriene. 

Anonymkode: 81164...03c

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også veldig mange som har noen symptomer på hypermobilitet men som ikke oppfyller alle kriteriene. 

Anonymkode: 81164...03c

Veldig mange som har hypermobilitet? Sikker?

Anonymkode: 9aa91...2a7

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 15.12.2017 den 11.21, Peanut skrev:

Det er da du leser her inne: http://www.eds-foreningen.no/eds

Link til typene: http://www.eds-foreningen.no/typer_av_eds/cms/13

Jeg har hypermobile ledd selv. 

Ja men det er forskjell på ¨ha hypermobile ledd og å utvikle syndromet. Har du smerter har du hypermobilitetssyndrom, har du ikke smerter har du bare hypermobile ledd uten syndromet. Syndromet indikerer at du sliter med smerter, mange får ikke smerter i leddene selv om de er hypermobile

Gjest Peanut
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det er forskjell på ¨ha hypermobile ledd og å utvikle syndromet. Har du smerter har du hypermobilitetssyndrom, har du ikke smerter har du bare hypermobile ledd uten syndromet. Syndromet indikerer at du sliter med smerter, mange får ikke smerter i leddene selv om de er hypermobile

Jeg har smerter til tider. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...