Gå til innhold

Varmtvannstank

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke varmt vann i huset. Sikring til varmtvannstank har gått. Hva kan være galt? Er det bare å kjøpe ny med en gang? 

Noen som har peiling? 

Anonymkode: f871a...fa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke begynne med å skifte sikringen da?

Anonymkode: b4035...cdb

• Liker 6
Skrevet

Hva som er galt er vanskelig å si og om du/dere må kjøpe ny kommer jo både an på hva feilen er og hvor gammel varmtvannstanken er. Varmtvannstanker med feil utgjør en potensiell brannfare så jeg ville ha ringt et rørleggerfirma med en gang. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke begynne med å skifte sikringen da?

Anonymkode: b4035...cdb

At sikringen går er som regel et signal om at det er noe galt med varmtvannstanken og da bør feilen i hvert fall undersøkes av fagfolk. Som nevnt utgjør feil på varmtvannstanker en (stor) potensiell brannfare. 

• Liker 1
Skrevet

Vi klarer ikke å slå på sikringen. Og det er som Leo skriver et signal om at noe er galt. Vi bør nok få noen fagfolk til å se på dette! Det er helt rett! 

:) Takk for svar! 

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hvor gammel tanken er. Den stod i huset fra før. Høiax. Men det kan jeg sikkert finne ut. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor gammel tanken er. Den stod i huset fra før. Høiax. Men det kan jeg sikkert finne ut. 

Står gjerne årstall for produksjon på tanken. Tanken kan lekke så det bør du raskt undersøke. 

Anonymkode: 4aacf...c70

Skrevet

Bare ikke prøv å fikse det selv. 

Det står alltid årstall på berederen.

Normal levetid på en bereder er ca 15 år. 

Anonymkode: d342c...66f

Skrevet

Vi har funnet ut av det. Det er ikke varmtvannstanken. Vi har brønnvann og når det er minusgrader så slår vi på varmekabler som går på rørene ut til brønnen. Jeg plugget den inn på samme kurs som tanken forleden. Kom til å tenke på at det har vært dårlig varme på vannet i går også. Så det har nok blitt for stor belastning på kursen. Phu! Da sparte vi de pengene. 

Måtte bare våkne litt her tydeligvis! Beklager bryet, men tusen takk for svarene! Dere er greie! :)

• Liker 3
Skrevet
På 15.12.2017 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Bare ikke prøv å fikse det selv. 

Det står alltid årstall på berederen.

Normal levetid på en bereder er ca 15 år. 

Vår er mye over 30 år, men det er den gamle, solide typen. 

Anonymkode: 9d87a...e1f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er den langt over normal levetid for en bereder og den må nok skiftes i løpet av de nærmeste årene.

Normal levetid varier selvfølgelig med tanke på vannkvalitet.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser den ut under, tro? Den som ble byttet hos meg i sommer var fra 1977, og rørleggeren var nervøs for å løfte den ut fordi han var usikker på om den kom til å tåle det... Den var temmelig rustet under. 

Anonymkode: 48d46...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...