AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #1 Skrevet 15. desember 2017 Hei. Vi er 4 søsken. For noen mnd siden ble vi enige om at istedenfor at alle hadde hver sin Netflix konto så kunne en av oss oppgradere til Premium (139,-/mnd) så kunne vi alle bruke denne og spleise. Vi kom fram til at det ble 35,-/mnd (420,-/året) per person. Ettersom jeg hadde netflix fra før, så brukte vi min konto, jeg oppgraderte og opprettet hver sin bruker. De betalte første mnd (35,-) hver og etter det så betaler de ikke lengre. Hun ene har ikke betalt i det heletatt. De alle har høyere lønn enn meg, alle er voksne (33, 25, 24(jeg), 21) - jeg vil ikke skape konflikter over småpenger og kunne oversett hele greien, MEN de selv ber om tilbakebetaling dersom de ligger ut for en brus på butikken. Då blir jeg rimelig irritert av prinsipp. Føler de snylter og utnytter at jeg er dumsnill. Er tross alt 420,- per person i året. Altså 1260,- som jeg "betaler for dem" Jeg er konfliktsky og den i søskenflokken som ikke vil lage dårlig stemning. Tenker å bare la det bli som det er blitt , at jeg betaler for hele driten også får de bare bruke det gratis. Hva ville dere gjort - ENORMT teit tråd, men blir så irritert for sånne ting av prinsipp, da de vet at jeg er dumsnill.. Anonymkode: 8619b...f38
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #2 Skrevet 15. desember 2017 Dette er vel ikke så vanskelig? Send en fellesepost der du foreslår at de vippser deg (el setter inn det årlige beløpet på kontoen din) det årlige beløpet! De har helt sikkert glemt det. Lag en felles tråd i f.eks. messenger eller felles epostmelding, slik at de som er trege med å få ut fingeren får et lite dytt bak når de andre melder at de har betalt inn. Anonymkode: 4948b...2b5 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #3 Skrevet 15. desember 2017 Kjempeteit Anonymkode: 8de08...0c2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #4 Skrevet 15. desember 2017 Dere er alle voksne skriver du selv. Da må du da for svarte kunne oppføre deg voksent og løse dette på enkleste måte, ta saken opp med søsknene dine. Hvis ikke har du to muligheter, holde munn og brtale eller stenge adgangen deres til tjenesten du betaler for. Alternativt, så får din betaling her være deres julegave og ikke noe annet. Da får de et julekort i en kobvolutt, der du skriver at årets julegave i år er utgått grunnet manglende betaling av strømmetjenesten. Skal du i fremtiden også skygge banen for alle typer manglende betaling av avtaler? Anonymkode: 7be01...f9a 5
Polly Ester Skrevet 15. desember 2017 #5 Skrevet 15. desember 2017 Jeg hadde ikke brydd meg om det, det er bare 139,- kroner for meg, uansett om det er bare meg eller flere som bruker Netflixen min. Men, du bryr deg om det og det gnager på deg. Først kan du sende en melding til alle sammen og si at siden dere var enige om å spleise så vil du gjerne ha pengene inn på konto. Og hvis du ikke får positivt svar på det så går du inn på kontoen og endrer passordet slik at de andre ikke kommer inn for å se noenting. Så får du ha Netflixen din i fred. Til samme prisen som da dere var fire brukere. 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #6 Skrevet 15. desember 2017 Jeg hadde bedt om penger på Vipps. Anonymkode: 584b4...afa 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #7 Skrevet 15. desember 2017 Betaler de ikke skal de ikke ha tilgang. Du kan bytte passord. Anonymkode: 2f580...55a 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #8 Skrevet 15. desember 2017 Be dem om å betale årsbeløpet. Hvis de ikke gjør det så stenger du dem ute fra din konto. Bytt passord. Vanskeligere er det ikke. Anonymkode: fac96...cee 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #9 Skrevet 16. desember 2017 Jeg ville i første omgang tenkt at vedkommende hadde glemt, men veldig rart at tre stk glemmer... Uansett..støtter forslaget her om å sende en felles melding, og minne dem om betalingen. Jeg hadde formulert meg på en hyggelig måte, med ett smil bak. Hvis det er så at dette har gått i glemmeboka, så hadde jeg fremmet forslaget om å betale for ett helt år, så slipper de å glemme. Så kan du ta rollen om å minne dem på dette årlig. Vinn vinn. Er det bare sløvskap dette bunner i, og du ikke får respons så hadde jeg ikke purret flere ganger og bare stengt tilgangen. Selv om du er den som ikke lager konflikter i søskenflokken, så trenger du ikke ha den rollen resten av ditt liv Og det rare er at selv om du nå skal be om noe dere er enige i og du har krav på så opplever du da deg selv som en som lager konflikter. Jeg er også en sånn i vår søskenflokk, snodig at vi reagerer sånn. Jeg har begynt å si mer ifra, ja det har blitt litt mer bruduljer, men det er fordi de andre får mer mitstand enn de er vant til. Stå på! Anonymkode: f1bef...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2017 #10 Skrevet 16. desember 2017 Bytt passord. Anonymkode: 44629...978
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #11 Skrevet 17. desember 2017 Send en betalingsanmodning i Vipps. Ikke på 35 kroner hver måned, men på hele årsbeløpet. Anonymkode: dea60...8c4
Gjest making.a.mess Skrevet 17. desember 2017 #12 Skrevet 17. desember 2017 På 15.12.2017 den 8.39, AnonymBruker skrev: Hei. Vi er 4 søsken. For noen mnd siden ble vi enige om at istedenfor at alle hadde hver sin Netflix konto så kunne en av oss oppgradere til Premium (139,-/mnd) så kunne vi alle bruke denne og spleise. Vi kom fram til at det ble 35,-/mnd (420,-/året) per person. Ettersom jeg hadde netflix fra før, så brukte vi min konto, jeg oppgraderte og opprettet hver sin bruker. De betalte første mnd (35,-) hver og etter det så betaler de ikke lengre. Hun ene har ikke betalt i det heletatt. De alle har høyere lønn enn meg, alle er voksne (33, 25, 24(jeg), 21) - jeg vil ikke skape konflikter over småpenger og kunne oversett hele greien, MEN de selv ber om tilbakebetaling dersom de ligger ut for en brus på butikken. Då blir jeg rimelig irritert av prinsipp. Føler de snylter og utnytter at jeg er dumsnill. Er tross alt 420,- per person i året. Altså 1260,- som jeg "betaler for dem" Jeg er konfliktsky og den i søskenflokken som ikke vil lage dårlig stemning. Tenker å bare la det bli som det er blitt , at jeg betaler for hele driten også får de bare bruke det gratis. Hva ville dere gjort - ENORMT teit tråd, men blir så irritert for sånne ting av prinsipp, da de vet at jeg er dumsnill.. Anonymkode: 8619b...f38 Enkelt. Du sier opp abonnementet og har bare til deg selv.
Gjest Sugemerke Skrevet 17. desember 2017 #13 Skrevet 17. desember 2017 Jeg hadde sagt opp abbonementet og kun betalt for mitt eget. Måte på å være konfliktsky.
Hoppetaujenta Skrevet 17. desember 2017 #14 Skrevet 17. desember 2017 Jeg forstår ikke dette. Bor dere sammen og har kun en pc på deling? Antagelig ikke. Alle sammen har inntekt? Hvorfor i all verden skal dere da spleise på en så liten sum? Min netflix koster 89,- pr. mnd. og jeg har tilgang til alt. Hva er denne premium-muligheten som du snakker om, ts? Uansett, dette burde dere ha en konto hver på. Bli voksne og lev hvert deres selvstendige liv så unngår dere gnisninger i alle fall på grunn av dette. Kanskje det blir ubehagelig, eller kanskje ikke, men vær modig nå, ts.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #15 Skrevet 17. desember 2017 48 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg forstår ikke dette. Bor dere sammen og har kun en pc på deling? Antagelig ikke. Alle sammen har inntekt? Hvorfor i all verden skal dere da spleise på en så liten sum? Min netflix koster 89,- pr. mnd. og jeg har tilgang til alt. Hva er denne premium-muligheten som du snakker om, ts? Uansett, dette burde dere ha en konto hver på. Bli voksne og lev hvert deres selvstendige liv så unngår dere gnisninger i alle fall på grunn av dette. Kanskje det blir ubehagelig, eller kanskje ikke, men vær modig nå, ts. For 89,- pr mnd så har du standard oppløsning og 1 skjerm. Det koster litt mer hvis du vil ha bedre oppløsning og Netflix på flere skjermer. TS hadde sikkert en billigere løsning før, men gikk opp til å kunne se Netflix på 4 skjermer med HD eller Ultra HD oppløsning. Anonymkode: 0449d...d52
Gjest Blondie65 Skrevet 17. desember 2017 #16 Skrevet 17. desember 2017 Send en betalingsoppfordring på årsbeløpet på messenger med betalingsfrist. Gjør det klart at dersom bare en lar være å betale utgår hele løsningen når betalingsfristen er utløpt. Hvis du har tenkt å bli grovt utnyttet resten av livet er det bare å fortsette med å være konfliktsky.
Hoppetaujenta Skrevet 17. desember 2017 #17 Skrevet 17. desember 2017 1 time siden, Blondie65 skrev: Hvis du har tenkt å bli grovt utnyttet resten av livet er det bare å fortsette med å være konfliktsky. P.s. løsningen ser ofte enkel nok ut fra utsiden, men er kanskje ikke det når en i denne situasjonen er yngst. Ting kan bli riktig vanskelig eller ugreie da, men; vil en ha en endring i ting som er ubehagelige, så må en gjøre en varig endring til det bedre for en selv. Ts: jeg heier på deg! Si gjerne hvordan dette går etter hvert, ts?
Gjest Blondie65 Skrevet 17. desember 2017 #18 Skrevet 17. desember 2017 3 timer siden, Hoppetaujenta skrev: P.s. løsningen ser ofte enkel nok ut fra utsiden, men er kanskje ikke det når en i denne situasjonen er yngst. Ting kan bli riktig vanskelig eller ugreie da, men; vil en ha en endring i ting som er ubehagelige, så må en gjøre en varig endring til det bedre for en selv. Ts: jeg heier på deg! Si gjerne hvordan dette går etter hvert, ts? Enig. Samtidig: stå på kravene. Det er verken frekt eller kravstort å forvente at en inngått avtale holdes.
Luguber Skrevet 17. desember 2017 #19 Skrevet 17. desember 2017 Send en request på Vipps, og krev pengene de skylder deg. Dere har jo tross alt blitt enige om det, hvis de ikke betaler, så sier du opp abonnementet og beholder kontoen helt for deg selv. Det ville jeg gjort. Sett ned foten, du er på ingen måte vrang og urimelig fordi du ber dem holde avtalen. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #20 Skrevet 17. desember 2017 Du kan jo gjøre det enklest mulig: bytt passord og si at de som betaler får passordet tilsendt på SMS når beløpet er på din konto. Jeg forstår at du ikke vil lage konflikt, men her er det dine søsken som lager konflikten. Du kan evt spille uskyldig om de hisser seg opp, bare si at du regnet med de ville trekke seg fra avtalen siden de ikke hadde betalt. Anonymkode: 15666...d32 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå