Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det fler enn meg som opplever at førjulstida er tung? For min del bringer det opp vonde følelser og dårlig selvtillit. Jeg har blitt «dumpa» av min beste venninne, hun har fått seg en drøss nye venner. Samme med søskenbarnet mitt. Broren min besøker meg nesten aldri. Jeg klarer ikke å skaffe meg nye venner. Også er det dårlig stemning blant enkelte i familien. Føler jula bare setter fokus på disse tingene.

Anonymkode: d36e7...dbc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er ikke alene, har alltid elsket jul. Men ikke nå lenger, nå som jeg er voksen så er det ikke like spennende lenger. Pluss at jeg har for ikke så lenge siden gått ut av et langvarig fohold. Og alle rundt meg går å leier noen i hånda eller holder rundt de og de har barn og venner eller er mye med familien, for ikke å glemme julebord og alle festligheter. Jeg har ikke venner og ingen å være sammen med eller snakke med, det er jo fordi man ikke er bra nok for folk. Driver med nettdating, men det går jo ikke bra. Jeg møtte han ene og det føltes bra, også hører jeg ikke noe mer og han bare fjerner meg fra tinder. Og for de andre virker det som et jævla ork å møte meg. Savner å kjøpe julegave til folk og er vane med å ha mange rundt meg til å være helt usynlig. Blir deppa av å ikke være del av et fellesskap. Skulle ønske jeg hadde noen å være sammen med eller bare dra på byen med.

Anonymkode: e73ba...b81

• Liker 1
Skrevet
På 15.12.2017 den 5.51, AnonymBruker skrev:

Er det fler enn meg som opplever at førjulstida er tung? For min del bringer det opp vonde følelser og dårlig selvtillit. Jeg har blitt «dumpa» av min beste venninne, hun har fått seg en drøss nye venner. Samme med søskenbarnet mitt. Broren min besøker meg nesten aldri. Jeg klarer ikke å skaffe meg nye venner. Også er det dårlig stemning blant enkelte i familien. Føler jula bare setter fokus på disse tingene.

Hva da begynner dem å krangle og sånn? Midt i julen? 

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

du er ikke alene, har alltid elsket jul. Men ikke nå lenger, nå som jeg er voksen så er det ikke like spennende lenger. Pluss at jeg har for ikke så lenge siden gått ut av et langvarig fohold. Og alle rundt meg går å leier noen i hånda eller holder rundt de og de har barn og venner eller er mye med familien, for ikke å glemme julebord og alle festligheter. Jeg har ikke venner og ingen å være sammen med eller snakke med, det er jo fordi man ikke er bra nok for folk. Driver med nettdating, men det går jo ikke bra. Jeg møtte han ene og det føltes bra, også hører jeg ikke noe mer og han bare fjerner meg fra tinder. Og for de andre virker det som et jævla ork å møte meg. Savner å kjøpe julegave til folk og er vane med å ha mange rundt meg til å være helt usynlig. Blir deppa av å ikke være del av et fellesskap. Skulle ønske jeg hadde noen å være sammen med eller bare dra på byen med.

På tvn så er det jo bare triste reklamer og sånn. Kunne de ikke hatt noen hyggelige reklamer enn bare ting om sykdommer og død? Jula skal feires. Ikke gråtes i stykker. 

Endret av Eltele
Skrevet
13 timer siden, Eltele skrev:

Hva da begynner dem å krangle og sånn? Midt i julen? 

Nei, men de vil ikke feire jul sammen. Jeg er vant med at familien skal samles i jula, men pga. disse, så blir det ikke til det.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må være vondt å ha avsluttet et langvarig forhold:/ Har du noen å feire jul med da? Det er grusomt å føle at man ikke er bra nok for folk. Ingen burde føle sånn. Og på denne tiden blir det ekstra vanskelig, når alle rundt en snakker om alle vennejulebord man er på og hvor mange man skal feire jul sammen med.

Skrevet

Ja. Liker ikke jul. Jeg mistet moren min i julen for noen år siden, til kreft. Forferdelig grusomt. Er så lei meg, og deprimert i hele desember :( 

Anonymkode: ace23...db3

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Liker ikke jul. Jeg mistet moren min i julen for noen år siden, til kreft. Forferdelig grusomt. Er så lei meg, og deprimert i hele desember :( 

Anonymkode: ace23...db3

uff, kondolerer så mye. Hadde en venninne en gang som mistet moren sin til kreft, det var fælt å se på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...