Gå til innhold

Noen som vet hvor en kan få kjøpt Brigg i våre dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ingen kolonialer som fører det.

Anonymkode: 6fdf4...9e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finner ingen kolonialer som fører det.

Anonymkode: 6fdf4...9e6

Det er ikke så rart: " Fra 1985 er «enhetsølet» Brigg erstattet av forskjellige lette øl med individuell resept fra det enkelte bryggeri og med Lett- eller Light- i navnet. "https://no.wikipedia.org/wiki/Lagerøl

Anonymkode: d30e1...5e8

• Liker 2
Skrevet

"Vi burde treffes oftere og ta en Brigg sammen." :yvonne:

• Liker 1
Skrevet

Det er mange, mange år siden Brigg forsvant fra butikkhyllene. Har du ikke fått med deg det før nå TS?

Jeg husker forøvrig at en av mine onkler serverte Brigg i en konfirmasjon, og min far som var ihuga avholdsmann ble dypt skuffet. Tenk at hans egen bror servete alkoholholdig øl i en konfirmasjon! Brigg hadde et alkoholinnhold på ca. 2%.

Skrevet (endret)
3 hours ago, Perelandra said:

Jeg husker forøvrig at en av mine onkler serverte Brigg i en konfirmasjon, og min far som var ihuga avholdsmann ble dypt skuffet. Tenk at hans egen bror servete alkoholholdig øl i en konfirmasjon! Brigg hadde et alkoholinnhold på ca. 2%.

Min farbror var ikke bare fråhaldsmann og ølmotstander, han var også motstander av brus! Hans innsigelse var at brusflasker og ølflasker hadde samme slags korker (slike som en åpner med en øljekk), og teorien var at kom en i trening med å åpne brusflasker, var faren stor for at en ville gå over på ølflasker.
Han døde tidlig; hvordan han ville stilt seg til de nåværende skrukorkene på brusflaskene, får vi aldri vite.

Endret av GauteS
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...