Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg litt på nå.

Anonymkode: 9778f...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte aldri, nisser var tabu i mitt barndomshjem. 

Anonymkode: c34b0...ee0

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Da jeg var 7 sendte jeg en ønskeliste i posten til «julenissen, nordpolen». Moren min mente de helt sikkert fant ham selv om adressen var litt ufullstendig. Jeg fikk noen juleklistremerker tilbake fra det lokale postkontoret signert julenissen. Da skjønte jeg at han ikke fantes :(

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg litt på nå.

Anonymkode: 9778f...b21

Hva?! Finnes han ikke? :sjokkert::grine::grine::grine:

Anonymkode: c42df...9a7

• Liker 2
Skrevet

Jeg trodde nok aldri. Julenissen var noe de gjennomførte nokså halvhjertet hjemme, og fra første stund var det "pappa" eller "moffa" som var responsen min på forsøket.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri trodd på julenissen.🤗

Skrevet

Jeg var vel 8, men turte ikke si noe til faren min før jeg var 13. Han la ekstremt mye jobb i det. Teatersminke, lateks nese, til og med sjegg og øyenbryn som ble limt på, og så byttet han parfyme, slik at ikke Nissen skulle lukte som pappa. Han hadde en gammel pute som var sydd slik at den ene siden var smalere tapet rundt kroppen (slik at magen ble tykk, men ikke overkroppen). Og så spiste han poteten som faren min la igjen.. den eneste dagen i året hvor han spiste mer enn en potet.

Foreldrene mine har bestandig ligget middagshvil, og titt og ofte måtte faren min på jobb rett etter så unskyldningen var troverdig nok. Tror ikke det er normalt at unger tror så lenge.

Anonymkode: 4181b...b06

• Liker 1
Skrevet

Når jeg hørte at julenissen hadde ganske så lik stemme som onkel.

Skrevet

Trodde nok aldri på han. Jeg skjønte rimelig fort at det var pappa som var nissen. Det var litt for tilfeldig at han var ut og hentet ved akkurat når nissen kom. Pluss at jeg kjente jo igjen stemmen hans :)

Anonymkode: af628...eb4

Skrevet

Ble aldri lurt til å tro på han. 

Anonymkode: bec4f...978

Skrevet

Det husker jeg ikke. Det var nok en flytende overgang hvor man går fra å tro til å tvile til å vite. Vi så aldri julenissen, ingen slektninger som kledte seg ut på julaften, for julenissen viser seg ikke. Vi satte ut mat til ham før vi la oss lille julaften og så kom han med gavene og om natten og la dem under treet og spiste maten før han dro videre. Samme tradisjon har jeg videreført til mine barn, nissen skal aldri sees. Av mine tre barn tror de to minste (6½ og snart 5) fremdeles mens eldstemann (9) ikke har trodd på i allefall et par år. Vi har en avtale om at han ikke avslører det for de andre så de kan beholde magien litt til.

Skrevet

Aldri trodd på julenissen. 

Anonymkode: 4cb56...9db

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Har aldri trodd på nissen, vi feiret ikke jul da jeg var barn.

Gjest Solstråletårer
Skrevet

Sluttet aldri å tru på nissen.  Men ikke denne rødkledde typen som kaller seg julenissen da.

Skrevet

Trodde aldri på julenissen, sikkert fordi foreldrene mine visste ikke hva det var.

Skrevet

Tror det var da jeg innså at den skumle nissen i barnehagen var så skummel nettopp fordi han hadde på seg en sykt ekkel maske. Jeg var så redd for den nissen at jeg turte ikke å ta imot godteposen min engang :fnise: Vet ikke helt hvor gammel jeg var, om det var siste året i barnehagen eller i starten av barneskolen. 

Skrevet

Har aldri trodd på nissen. 

Anonymkode: f8670...55c

Skrevet

Jeg tror på julenissen fremdeles jeg.  :sjenert:

Ikke som en fysisk person, men mer som et fenomen. 
Å se på julen gjennom barneøyne tilfører litt "magi" inn i hverdagen.  En hverdag der alle er snille mot hverandre, hjelper hverandre, tenker mer på andre enn seg selv... 

Men den fysiske nissen har jeg aldri trodd på.

Anonymkode: 15a50...380

• Liker 2
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Nå vokste jeg opp i Jehovas Vitner og jeg feiret først Jul da jeg var 11 år så jeg har aldri trodd på julenissen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...