AnonymBruker Skrevet 14. desember 2017 #1 Skrevet 14. desember 2017 Det kiler og kribler i hodebunnen. Ja, det klør. Dette har jeg ikke opplevd før, selv om jeg pleier å nærmest skinne meg ned til 2-6 mm legde hver måned, selv på vinteren også. Denne kriblingen har vært sånn helt siden uke 2 etter at jeg skinna meg helt, og har pågått i 5 uker cirka. Det Pussige her er at det føles som om jeg kan kjenne hårstrådene vokse ut, og at det pågår arbeid hele tiden som i en maurkoloni. Det motsigende her er at jeg hårveksten lengdemessig faktisk har gått "saktere" de siste 5 ukene. Jeg har ikke fett hår i utgangspunktet, ikke vasker jeg håret(hodet) på 2-3 dager da jeg nærmest er snauklipt hele tiden. Noe som har vært en rutine siste årene. Påfører fukt og næring etter vask. Ingen sykdom. Er det noen som har hørt om liknende? Kan det være som følge av at jeg er mye innendørs(har ferieavvikling nå)/Tørt inneklima? Tegn på snikende hårtap(jeg er 28 og ingen i familien er skallet)? Eventuelle tips? På forhånd takk! Anonymkode: 9fd5d...605
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #3 Skrevet 15. desember 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lus? Anonymkode: 571b8...6f3 Nei, aldri hatt, og bruker/deler ikke hodeplagg med noen heller. Bor forøvrig alene også. Anonymkode: 9fd5d...605
Gjest Raptuza Skrevet 15. desember 2017 #4 Skrevet 15. desember 2017 Feil type sjampo kan gi kløe og irritasjon i hodebunnen.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #5 Skrevet 15. desember 2017 Sliter med det samme om vinteren. Tror det er fordi hodebunnen min blir tørrere om vinteren. Sulfatfri sjampo har hjulpet for meg. Bruker Pureology Hydrate, men finnes sikkert mange andre varianter. Anonymkode: b17d1...943
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2017 #6 Skrevet 15. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sliter med det samme om vinteren. Tror det er fordi hodebunnen min blir tørrere om vinteren. Sulfatfri sjampo har hjulpet for meg. Bruker Pureology Hydrate, men finnes sikkert mange andre varianter. Anonymkode: b17d1...943 Jeg har nok vært mer slepphent tidligere, og ikke opplevd noe i nærheten likevel. Shampooen jeg har benyttet siden ifjor høst skal være fri for sulfater og parabener. Føler ikke det er noe "aktivitet" når jeg sover eller idet jeg våkner opp, men ellers er det. Opplever det er litt "småsensitivt" når jeg snitter de aktuelle områdene med hånden. Nesten så jeg tror jeg har fått lus Anonymkode: 9fd5d...605
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå