Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg og samboeren min prøver å få barn og jeg regner med at jeg hadde eggløsning i går eller i dag (så har fått lagt inn noen aksjer🙈). Problemet er at vi har invitert til bursdagsvors hos oss på lørdag, før vi skal videre på byen. Jeg drikker omtrent aldri - sist jeg drakk var i sommer. Helst vil jeg ikke drikke og har vært helt avholds nå som vi har startet prøvingen. Men jeg vet at det kommer til å vekke mistanke om jeg holder meg edru når det er vi som har invitert inn til fest... Kan heller ikke utebli siden det er samboeren som fyller år. Så da lurer jeg på om det er innafor å drikke moderate mengder, eller om jeg burde finne en skikkelig bra unnskydning på få dager..?

Anonymkode: a6857...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si du går på antibiotikakur?😊

Skrevet

Er du gal? Du kan jo ikke drikke! Vil du skade fosteret??

Anonymkode: f94f8...bbd

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Frukthage skrev:

Si du går på antibiotikakur?😊

Dette er den sikreste måten å fortelle folk at man er tidlig gravid på ;) «Alle» bruker den unnskyldningen. Dessuten er det nesten ingen antibiotikakurer som innebærer totalforbud mot alkohol. 

Anonymkode: 8c42f...0cc

• Liker 3
Skrevet

Hadde nylig besøk av ei som var nylig gravid på innflytningsfest hos oss. Vi lagde punsj til alle og tok av litt til henne før vi blandet alkohol i til resten. Det så ut som hun drakk akkurat det samme som alle andre, ingen la merke til noe ☺️

Skrevet

Drikk noe alkoholfritt, som en lenger opp her foreslår, og ikke fortell at det er alkoholfritt😊

Anonymkode: 743da...438

Skrevet

Hell over på en annen flaske eller noe. Alkoholfri rødvin SER ut som ekte (smaker ikke som det dog :P). 

Anonymkode: d013b...2f0

Skrevet

Jeg ville ikke drukket. Men om du til vanlig ikke drikker noe særlig, er du sikker på at folk kommer til å reagere da? 

Jeg er også en sånn som tilnærmet lik aldri drikker, det er snakk om kanskje 2-3 glass vin i året. Det var ingen som reagerte da jeg holdt meg unna alkohol da jeg var prøver/gravid.

Jeg synes det er viktigere å beskytte et eventuelt foster enn å unngå at noen begynner å spekulere. 

Anonymkode: 35f60...0e0

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du gal? Du kan jo ikke drikke! Vil du skade fosteret??

Anonymkode: f94f8...bbd

Lol, det er ikke noe mer en en celleklump på dette tidspunktet.

TS, jeg drakk gjennom de to første PP. Ikke mye, men et glass her og der. Den prøveperioden jeg faktisk ble gravid holdt jeg meg unna alkoholen. Jeg fikk en annen følelse i kroppen, noe som sa "nei, ikke denne gangen." En uke senere hadde jeg positiv test. Hva sier kroppen din?

Anonymkode: 70c62...6b5

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol, det er ikke noe mer en en celleklump på dette tidspunktet.

TS, jeg drakk gjennom de to første PP. Ikke mye, men et glass her og der. Den prøveperioden jeg faktisk ble gravid holdt jeg meg unna alkoholen. Jeg fikk en annen følelse i kroppen, noe som sa "nei, ikke denne gangen." En uke senere hadde jeg positiv test. Hva sier kroppen din?

Anonymkode: 70c62...6b5

Man vet ikke nok om alkoholens virkning i de tidlige stadiene til at det er trygt å drikke alkohol. 

Og å be ts høre hva kroppen sier er bare tull og idioti. De fleste har ikke symptomer før godt etter ikm, så å oppmuntre til å gjøre noe som potensielt kan være svært skadelig for et eventuelt embryo, basert på "magefølelse" er hen i veggene. 

• Liker 4
Skrevet

Vi var prøvere lenge, så jeg drakk to små glass vin på festival før jeg visste jeg var gravid. (Drikker bare noen få ganger i året) Fikk positiv test på IKM. Enig i at man ikke skal drikke alkohol dersom man kan unngå det, men hvis man er prøvere i mange år, skal man da sette livet på vent? 

Skrevet
Akkurat nå, Cocosa skrev:

Vi var prøvere lenge, så jeg drakk to små glass vin på festival før jeg visste jeg var gravid. (Drikker bare noen få ganger i året) Fikk positiv test på IKM. Enig i at man ikke skal drikke alkohol dersom man kan unngå det, men hvis man er prøvere i mange år, skal man da sette livet på vent? 

Vet nå ikke helt om det å holde seg unna alkohol i et par uker i mnd er å sette livet på vent akkurat. Men om man har prøvd i et års tid eller mer, så kan man jo begynne å løse opp på reglene da. Når man IKKE har prøvd lenge, men nettopp er i gang med prøvingen, synes jeg man kan prøve så godt man klarer å gjøre ting "riktig". 

Vi prøvde i et halvt år, og da holdt jeg meg unna både alkohol, spekemat, store mengder koffein, osv, i dpo-land. Det gikk helt fint. Hadde det drøyet til over et år, hadde jeg nok løsnet på reglene, men altså, noen måneder er det helt ok å holde på slik. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet nå ikke helt om det å holde seg unna alkohol i et par uker i mnd er å sette livet på vent akkurat. Men om man har prøvd i et års tid eller mer, så kan man jo begynne å løse opp på reglene da. Når man IKKE har prøvd lenge, men nettopp er i gang med prøvingen, synes jeg man kan prøve så godt man klarer å gjøre ting "riktig". 

Vi prøvde i et halvt år, og da holdt jeg meg unna både alkohol, spekemat, store mengder koffein, osv, i dpo-land. Det gikk helt fint. Hadde det drøyet til over et år, hadde jeg nok løsnet på reglene, men altså, noen måneder er det helt ok å holde på slik. 

Det var ikke bare alkohol jeg mente i å sette livet på vent. Prøvingen kan være ufordrende på mange plan, så dette var ment som et retorisk spørsmål, ingen fasit :)

Skrevet

Jeg er i dpo, og kommer til å drikke i selskap på julaften. Selv om IKM er på 26.desember. Eventuelt kan du helle alkoholfritt over på en annen flaske. Vi pleier helle vin over på karaffel, så ingen hadde trodd jeg ikke drakk i så fall. 

Anonymkode: f510a...36e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...