gjest:) Skrevet 18. desember 2017 #21 Skrevet 18. desember 2017 On 12/14/2017 at 10:48 PM, AnonymBruker said: Jeg fødte for tre dager siden. Hadde ekstremt lite melk de første dagene, og fikk beskjed om å pumpe hver tredje time. Nå har brystene doblet seg i størrelse, er harde, vonde og med områder som føles "tette" ved armhulene. Det har begynt å lekke melk av og til, og når jeg pumper kan jeg få ut 5 - 10 mililiter råmelk. Det gjør vondt å pumpe og det er umulig å håndmelke (enda vondere). Vet at dette er symptomer på brystspreng og at "melka kommer", men nå har jeg fått frysninger og føler med helt influensasyk. Leser at dette kan ligne på brystbetennelse.. Barnet har dårlig sugeteknikk, er uinteressert i pupp og har det fint med mme på flaske, og jeg angrer på at jeg i det hele tatt begynte å pumpe. Føler meg elendig, vil helst bare slutte å pumpe nå, men vil det bli enda værre da? Finnes det noe rask vei tilbake til normale pupper? Jeg driter i amminga, vil bare ha overskudd til å være med babyen min.. Beklager rotete innlegg, men det jeg lurer på er: Hvordan få dette til å gå over så fort som mulig? Anonymkode: 809af...a14 Hei TS. Først vil jeg bare si at det er du som bestemmer om du skal amme eller gi tillegg til babyen din, men som du kanskje har skjønt, så er det ikke alltid mulig å velge å ikke tømme brystet. Ring ammehjelpen og få hjelp til å legge til baby. Når ammingen fungerer er det bedre mot melkespreng enn pumping er. For at det skal gjøre minst mulig vondt å pumpe, bruk den laveste innstillinga på pumpa som gjør at det kommer melk, og spør lege/helsestasjon/føden om resept på syntocinon nesespray. Det er ikke helt unormalt å få antydning til brystbetennelse når melka kommer. Det hadde jeg også, og det gikk over av seg selv med pumping og håndmelking i dursjen. Siden du har feber, så anbefaler jeg å ringe føden/barsel, så kan de vurdere hvorvidt du bør komme inn til en sjekk. Hvor bor du? Send meg gjerne en pm, så kan jeg utdype litt mer.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #22 Skrevet 18. desember 2017 7 hours ago, VinterSnø said: Nå er den tråden her fra torsdag, om TS ikke er bedre nå bør hun ringe barsel asap ! 😊 Jeg fikk hjelp av jordmor på fredag (Svar lenger opp). Det var bare vanlig brystspreng, heldigvis. Mye bedre nå, så nå gjenstår å få dreisen på sugeteknikken til baby og å å få opp melkeproduksjonen. Pumpe, pumpe, pumpe.. Anonymkode: 809af...a14
Rosa Sitron Skrevet 18. desember 2017 #23 Skrevet 18. desember 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg fikk hjelp av jordmor på fredag (Svar lenger opp). Det var bare vanlig brystspreng, heldigvis. Mye bedre nå, så nå gjenstår å få dreisen på sugeteknikken til baby og å å få opp melkeproduksjonen. Pumpe, pumpe, pumpe.. Anonymkode: 809af...a14 Gikk glipp av det tydligvis Bra det løste seg da !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå