Gå til innhold

Hudormfjerner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en hudormerfjerner (ikke krem altså, men "verktøy")? :)

Er mann forresten, og har ganske dype porer i nesa med svarte hudormer, har ikke brydd meg så mye om det før, men vil gjerne ta litt hånd om det nå.

Takker for alle tips :)

Anonymkode: d4d8c...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynligvis er det sebaceous filaments. Bruk Google for å lære deg mer. De skal ikke klemmes ut.

Anonymkode: fc2d4...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik hudormfjerner som ser ut som en pinsett. (Den kom i et sett med tre forskjellige typer - men de to andre typene var totalt ubrukelige). Jeg vil ikke anbefale å bruke en sånn en. Den klarte ikke fjerne alt av hudormen, som førte til at huden reagerte og jeg fikk kviser i stedet. I tillegg var den for hard og skarp. Om jeg var uheldig og klemte litt for hardt så fikk jeg sår. Var mye bedre å bare klemme de ut med fingrene/neglene.

Invester heller i en god peeling (helst med syrer), da blir du kvitt dem for godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at "verktøy" ikke er noen god ide, de fungerer som regel dårlig. Rene fingre er best å bruke. Produkter med syrer kan hjelpe mye til ja, hør på et parfymeri. Det koster da, men når du vet hva du vil ha så går det an å kjøpe de på nett også. 

Anonymkode: 54d04...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk sånn verktøy, det gjør bare porene enda større og grovere. Bruk en AHA/BHA syre peel. COSRX BHA Blackhead Liquid for eksempel. 1-3 ganger i uken. 

Men støtter også tipset over om å finne ut om det faktisk er blackheads eller sebauceus filaments først! For sistnevnte går ikke an å bli kvitt, og da er alle behandlinger og forsøk på fjerning bortkastet. En toner hver morgen kan gjøre porene midlertidig mindre så de syns litt mindre. 

Anonymkode: f5809...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke bruk sånn verktøy, det gjør bare porene enda større og grovere. Bruk en AHA/BHA syre peel. COSRX BHA Blackhead Liquid for eksempel. 1-3 ganger i uken. 

Men støtter også tipset over om å finne ut om det faktisk er blackheads eller sebauceus filaments først! For sistnevnte går ikke an å bli kvitt, og da er alle behandlinger og forsøk på fjerning bortkastet. En toner hver morgen kan gjøre porene midlertidig mindre så de syns litt mindre. 

Anonymkode: f5809...beb

AHA / BHA kan også hjelpe en god del om det er sebaceous filaments, så det er ikke slik at alt håp er ute om det er det det er. Sjansen er liten for at det vil veldig god bedring, men noe blir det nok... men behandlingen er midlertidig uansett - stoppe en, så kommer de tilbake slik som før.

Anonymkode: fc2d4...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...