Gå til innhold

Tenker så negativt i møte med nye mennesker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utenom familien min så koker hodet mitt med negative tanker hver gang jeg møter mennesker, spesielt nye. Jeg antar at den jeg møter ikke liker meg, synes jeg er kjedelig og rar, ser at jeg er usikker og nervøs, synes jeg er en taper på dette grunnlaget og prater med meg bare av sympati. 

Dette er utrolig slitsomt for meg. Jeg overforbruker mental energi som jeg ikke har på negative tanker, jeg prøver å stoppe dem men de kommer helt automatisk. 

Type «nå sa og gjorde hun sånn og sånn fordi jeg er/jeg sa/jeg gjorde sånn og sånn.» «jeg er for tjukk» «jeg er for nervøs» osv.

Er det noen som vet hvordan man hjelper seg selv ut av det her? 

Anonymkode: fc231...531

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke gi profesjonell hjelp men kanskje det er noe eller noen som gjør deg sånn? 

Jeg vet ikke for jeg har det ikke sånn i slike situasjoner. Men jeg skal prøve å sette meg inn i det å prøve å gi et svar: Hva slags mennesker møter du siden det går løs på selvtilliten din? Siden det bare er med nye folk så er du vel sjenert eller utrygg da? Noen er åpne, noen er ikke det. 

Tror ikke folk tenker så mye som du tror hvis ikke de har sinnsykt god tid til å tenke da. Tror ikke det er uvanlig å ha det sånn. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...