Gå til innhold

Svigermor...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man for at svigermor skal ta mindre plass? Hun ringer sønnen gjerne flere ganger daglig, for å klage blant annet på sin samboer, fortelle om hverdagens hendelser og mye unødvendig prat. Ringer mens han er på jobb, på fredag/lørdagakveld når vi har egentid. Hun bor et stenkast unna, så hun ser sønnen flere ganger ukentlig. Hvis han ska bare hjelpe til med noe lite blir han borte på timesvis. Fordi hun skal klage og prate, mens huset hjemme står på halv 12 og skulle vært vasket til jul bla. Men det driter svigermor i, hun skjønner ikke at vi har ting å gjøre hjemme. Eventuelt mener hun at jeg skal gjøre alt selv. Kjenner at jeg blir skikkelig provosert, fordi han skal ha tid hele tiden. Skjønner at hun er pensjonist og har hele livet, men hallo. Hvis han ikke tar telefonen, eller er litt avvisende blir hun sur i flere dager. 

Vet ikke hvordan jeg skal løse dette. For det blir jo jeg som er et dårlig menneske hvis jeg prøver å begrense dette litt. Men jeg føler at jeg snart må flytte lenger unna svigermor og be samboer om å skruv av telefonen etter jobb. Utrolig provoserende at han må bruke all vår tid på henne. 

I kveld skulle han bare hjelpe til å ta ned en lampe, vært hjemme til mor i 2 timer.... Jeg kjenner at jeg mister all energi til å vaske og styre hjemme når jeg blir alene om alt alltid. Rådvill. 

Anonymkode: e106f...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hans jobb å begrense henne. Mellom han og henne. 

Det er mellom deg og han at dere to behandler hverandre med respekt og deler oppgavene hjemme. 

Så ditt problem er ikke at svigermor stjeler for mye av hans tid. Ditt problem er eventuelt at han bruker for lite tid på deg og deres hjem. Start i den enden. 

Anonymkode: 9fe3d...1fc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...