Gå til innhold

Erfaring med hund/Adopsjon av hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har lenge hatt lyst på en hund. Har hatt hund med familien tidligere, men hun ble gammel og syk, så hun måtte avlives etter 13 år i familien. Det er seks år siden. Nå kjenner jeg at jeg er litt klar for å få meg min egen hund. I det siste har jeg fått opp øynene for adopsjon av hund, i stedet for å "kjøpe" hund fra en oppdretter. Jeg har ikke sjekket så mye informasjon om det enda, så i første omgang tenkte jeg å spørre her, dersom det er noen som har erfaring eller kunnskap om dette. 

Først og fremst lurer jeg på om det passer seg at jeg har en hund alene, i og med at jeg jobber 3-5 dager i uka (det varierer), og da er jeg borte fra 08.00 til 15.00-15.30. Siden det bare er 50% stilling foreløpig, vil det jo være muligheter for at det blir fast 5 dager i uka etter hvert. Er det dårlig gjort av meg å ha en hund som venter såpass lenge på meg omtrent hver ukedag? Hvordan fungerer dette for deg/dere? Det kan bli en utenlandstur iblant (ikke mer enn 1-2 turer i året, ofte bare weekendtur), men da har jeg alltids venner eller familie som kan passe.

Har jeg råd? Hvor mye bruker dere på fôr, utstyr, veterinærbesøk o.l. i måneden? Jeg vet jo at det å ha hund er kostbart. Derfor er det fint å høre om litt erfaringer rundt hvor mye penger det går med til hund og alt som trengs.

Hvilke erfaringer har dere med å adoptere hund? Jeg har jo mest lyst på en liten-medium hund som kan være med på gåturer og sånt, og så har jeg lyst til å få en valp. Er det mulig når man ønsker å adoptere? 

Sleng ellers med andre erfaringer som kan være kjekt å vite for ei som vurderer å adoptere hund etter hvert :-) 
På forhånd takk!

Anonymkode: 32cd4...9c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...