Gå til innhold

Hvorfor får jeg alltid avsmak i bli kjent fasen??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjer alltid men skulle tro det gikk over når man ble voksen, før var det mest pga usikkerhet og frykt for å bli såra, men nå er det fordi jeg syntes ting blir så stress og jeg får ikke tid til å la roen senke seg! 

Var på date med en mann for litt over en uke siden og det var fint og alt, jeg satt dagen etterpå å tenke på hvor overrasket jeg var over meg selv som smilte av daten og meldinger og ble glad av å skrive med han og treffe han, det skjer en gang i tiåret at jeg blir sånn type glad av meldinger fra en mann. Men så fikk jeg melding av han rett etter jeg hadde tenkt på de tidligere meldingene og da ble jeg helt sånn "åneeeii"  kastet fra meg mobilen og ønsket han ikke hadde kontaktet meg så fort, det blir stress og press! 

De siste dagene har han sendt melding og ringt hver dag 3 dager på rad og jeg får helt klaustrofobi nesten og nå angrer jeg på at jeg møtte hele karen! Han sendte melding å spurte om han kunne ringe meg i kveld og siden da har telefonen min vært på lydløs for jeg orker bare ikke, trenger en kveld eller mange helt for meg selv og i et forhold så deler jeg gjerne den type alenetid men før jeg kjenner noen godt nok til det så blir det så invaderende på en måte å ha så hyppig kontakt! Er det noen som kjenner seg igjen? 

Jeg vet det er kjempe teit for i utgangspunktet var jeg ganske interessert i han og det skjer ikke ofte, men nå når han spør om å møtes igjen vegrer jeg meg for å svare og syntes det går altfor fort frem. Det er ikke det at han er intens, og jeg vet andre blir stressa om de ikke hører fra daten på noen dager, så han gjør jo alt etter boka på en måte, men jeg blir stressa av å høre for ofte fra han og kan gjerne gå en uke uten kontakt. Før har jeg fått høre fra andre menn at jeg viser for lite interesse og det er nok riktig, for jeg er en som må ta ting sakte og få tid til å fordøye og få tid til å koble ut og ha tid til meg selv også uten en mann i bakhodet og forpliktelser om å svare på meldinger og sånn, men jeg sier jo at jeg er interessert sånn at de vet det. 

Så hvordan kan jeg komme meg gjennom denne fasen uten å bli så forferdelig stressa og få avsmak, og uten å støte han helt vekk?
Jeg har nevnt at jeg liker å ta ting sakte, og har mye å gjøre så jeg ikke er så mye på sms'ing, sa også at vi kunne møtes i slutten av neste uke men han presset meg til at vi skulle møtes til helgen igjen og jeg vet at jeg kommer til å avlyse!  Hvorfor får jeg så avsmak så fort menn viser ordentlig interesse? Og hvordan kan jeg utsette å treffe han uten at han skal ta det som at jeg ikke er interessert i han?! 

Anonymkode: a2f95...0a3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du legger litt mye i at de tar en del kontakt? Noen sender mye meldinger, betyr ikke at de vil gifte seg med deg liksom.

Bare svar i ditt tempo, så ser han hvor hyppig kontakt du er komfortabel med.

• Liker 1
Skrevet

Nei mener ikke at de vil gifte seg :P Tror også at denne gutten ikke er så seriøs, og det er helt greit for jeg er heller ikke klar for kjæreste akuratt nå. Men er en jente som trenger mye alenetid og blir så stressa av å se det komme meldinger mens jeg er på trening eller jobb, og har ikke lyst til å svare når jeg kommer hjem for da vil jeg bare se på tv i fred uten å tenke på hva jeg skal skrive eller måtte tenke på noen andre. Jeg blir rett og slett stressa og føler press, har også litt sosial angst og blir sånn med generell kontakt med andre også men spesielt menn som liker meg og er på for de kan jeg ikke bare si til at jeg svarer senere, uten at de tar seg nær av det/tolker det som manglende interesse. 

• Liker 1
Skrevet

Anser du deg selv som romantiker?  Liker du bedre å leve med fantasien om hvordan det kan bli,  i stedet for å kjøre på litt, og kanskje bli skuffet tidlig?

Hvis tempo og hyppighet er så viktig, så må du klarlegge det ved første mulighet.  Her på KG leser vi mye oftere om de som ikke er så på. Hverken ene eller andre typen mann er tankelesere. 

Anonymkode: 9a818...6c5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei mener ikke at de vil gifte seg :P Tror også at denne gutten ikke er så seriøs, og det er helt greit for jeg er heller ikke klar for kjæreste akuratt nå. Men er en jente som trenger mye alenetid og blir så stressa av å se det komme meldinger mens jeg er på trening eller jobb, og har ikke lyst til å svare når jeg kommer hjem for da vil jeg bare se på tv i fred uten å tenke på hva jeg skal skrive eller måtte tenke på noen andre. Jeg blir rett og slett stressa og føler press, har også litt sosial angst og blir sånn med generell kontakt med andre også men spesielt menn som liker meg og er på for de kan jeg ikke bare si til at jeg svarer senere, uten at de tar seg nær av det/tolker det som manglende interesse. 

Jeg tror kanskje du skaper litt unødvendig press for deg selv. Bare tenk at du ikke trenger å lese meldingene før det passer deg. Du har jo allerede sagt til han at du er litt treig med sms-er, så det går vel bra? Har en venninne som er sånn, og jeg forventer aldri svar med en gang, og det går fint, for jeg vet at hun bare er litt treig sånn. :) 

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei mener ikke at de vil gifte seg :P Tror også at denne gutten ikke er så seriøs, og det er helt greit for jeg er heller ikke klar for kjæreste akuratt nå.

Da må du bare kutte det ut da, og ikke date når du ikke er klar for noen kjæreste. Si det rett ut, for du forventer vel ikke at de skal gå å "gresse" til du er klar? For meg virker det som du ikke er klar for noe forhold, og ikke ønsker det faktisk. Masse alenetid er ikke veldig forenlig med et fast forhold.

Endret av Duftavsommerregn
Skrevet

Jeg er helt lik selv, så har egentlig ikke noe tips. Føler at jeg blir "invadert" å mister meg selv bare noen skriver til meg hyppig, er jo helt tragisk egentlig. Litt godt å se at jeg ikke er alene da, med alle venninnene mine som frydes over hver melding :) 

Anonymkode: ce39a...301

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...