Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før jeg dro til frisøren hadde jeg hår til midt på ryggen. Jeg sa jeg ville ha det klippet til skuldrene, men frisøren var vel litt overivrig og klippet av nesten dobbelt så mye som jeg ville :( Det er en lengde jeg ikke kler i hele tatt, jeg kler ikke å ha håret kortere enn til skuldrene og det kommer til å ta lang tid før det vokser dit. Det verste er at jeg klippet meg for å være ekstra fin til juleselskap og nyttårsaften, men nå ser jo håret mitt helt forferdelig ut.. Uff, aner ikke hva jeg skal gjøre. Finnes det noe man kan gjøre for at håret skal vokse fortere?

Anonymkode: 1af1a...ac5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I-landsproblem, tror du overlever. Så du ikke i speilet da hun klippet deg? Kunne du ikke stoppet henne?

Anonymkode: fd96e...520

• Liker 4
Skrevet

Skall dæ Britney!!!

Skrevet

Tror nok at det bare er uvant for deg! Frisører ser hva som man kler best! Hun klippa meg og jeg gråt fordi jeg syntes jeg så så fæl ut, men etter en uke med masse komplimenter fra venner og kolleger, og en helt annen type oppmerksomhet fra menn, så innså jeg jo at det så døds bra ut , bare at jeg syns det var så uvant i starten! 

Og er det så ille som du oppfatter, så vokser det heldigvis raskt ut igjen :)

Anonymkode: a7f40...3f6

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg, jeg fikk skamklipp en gang jeg også, tok 2 år før det hadde vokst til der jeg hadde bedt om.

Hvorfor de er så dumme å klipper når håret er vått, har jeg aldri skjønt, det er dømt til å gå feil. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I-landsproblem, tror du overlever. Så du ikke i speilet da hun klippet deg? Kunne du ikke stoppet henne?

Selv om det er et "i-landsproblem"så er det fortsatt et problem for meg. Jeg satt og leste i et blad og antok at hun kunne det hun holdt på med siden jeg hadde sagt hvor langt jeg ville ha det.

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok at det bare er uvant for deg! Frisører ser hva som man kler best! Hun klippa meg og jeg gråt fordi jeg syntes jeg så så fæl ut, men etter en uke med masse komplimenter fra venner og kolleger, og en helt annen type oppmerksomhet fra menn, så innså jeg jo at det så døds bra ut , bare at jeg syns det var så uvant i starten! 

Vel, det er 2 dager siden jeg klippet meg og jeg har fortsatt ikke blitt vant til det :( uff, håper det vokser raskt ut igjen ja..

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uenig. Man ser best ut i den sveisen man faktisk klarer å fikse hjemme på egen hånd. Jeg har selv blitt klippet fra überlangt til opp til ørene - mye kortere enn det som var avtalt! I tillegg fikk jeg en gyselig gul-farge (som hun kalte champagne). Denne frisyren var så uhåndterlig for meg, at jeg bare måtte vente til det vokste ut igjen. Ikke pent i det hele tatt. Frisøren har ikke alltid rett, selv om det er noe hun/han synes er gøy å stelle i stand. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I-landsproblem ja, men når man gjerne betaler en tusenlapp, om ikke mer, for en hårklipp, forventer man at frisøren lytter. Da jeg fikk jafset av meg håret, kunne jeg ikke sagt fra før det var for sent. Da var jo hele den ene siden borte i én klipp. Når det er klippet av er det borte - og man rekker ikke korrigere det. 

Skrevet

Min frisør klipper alltid litt og litt og spør underveis. Sitter aldri og ikke følger med. Og betaler ikke full pris hvis hun har gjort noe annet enn det vi blir enige om.

Du venner deg nok til det - krøll og rett ut, sett opp og lek deg. Og husk, hvor ille det enn føles nå, så er det bare hår.

Skrevet
7 minutter siden, Evilposelos skrev:

Føler med deg, jeg fikk skamklipp en gang jeg også, tok 2 år før det hadde vokst til der jeg hadde bedt om.

Hvorfor de er så dumme å klipper når håret er vått, har jeg aldri skjønt, det er dømt til å gå feil. 

2 år? Uff. Håper det tar mindre enn 1 år til meg, men jeg har jo brukt mange måneder og år på å spare til så langt hår som jeg hadde. 

Skrevet

Send inn klage til frisøren og vent på at håret ditt vokser ut igjen

Anonymkode: f05ba...aba

Skrevet

Aldri i verden om det kan være så galt som du påstår. Hvis du hadde hår til midt på ryggen og ba om skulderlangt, for deretter å oppdage at frisøren hadde klippet av DOBBELT SÅ MYE, så er du i teorien skallet nå. DET burde du oppdaget litt før, kanskje? 

Anonymkode: 821ce...67b

• Liker 2
Skrevet

Du kan vel skaffe deg extenstions?Det vil gi deg lengde igjen :)

Har selv nettopp blitt klippet, og er heller ikke fornøyd. Det er jo 'bare' hår, det vokser ut igjen tenker jeg.

Anonymkode: 1a908...c49

• Liker 1
Skrevet

For øvrig: hår til skuldrene er virkelig ingen entydig betegnelse. Hvis du billedgoogler skulderlangt hår vil du se en stor variasjon i hårlengder, fra hår som går 10 cm nedenfor skuldrene til hår som ikke toucher skuldrene i det hele tatt. Det at du hadde ett bilde inni hodet ditt, og frisøren et annet inni hodet sitt, må dere faktisk ta ansvar for begge to. Frisøren skulle sagt noe, men du har også et ansvar for å følge med. 

• Liker 1
Skrevet

Dette har skjedd med meg også. Frisøren skulle "bare" stusse tuppene og klippe vekk litt slitt hår, endte opp med at hun tok mye mer enn hva jeg ønsket. Men heldigvis er det bare hår, det gror ut igjen. 

For å få håret til å vokse fortere er det jo viktig å gi næring til håret, både uten- og innenfra. Sunn og balansert diett er viktig.
Jeg personlig liker å sove med hårkurer og oljer i håret. Håret mitt blir super mykt av kokosolje :-) 

Ellers så kan du jo alltids kjøpe extensions for litt ekstra lengde, men det koster jo litt.

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig: hår til skuldrene er virkelig ingen entydig betegnelse. Hvis du billedgoogler skulderlangt hår vil du se en stor variasjon i hårlengder, fra hår som går 10 cm nedenfor skuldrene til hår som ikke toucher skuldrene i det hele tatt. Det at du hadde ett bilde inni hodet ditt, og frisøren et annet inni hodet sitt, må dere faktisk ta ansvar for begge to. Frisøren skulle sagt noe, men du har også et ansvar for å følge med. 

Jeg viste med hendene hvor langt jeg ville ha det samtidig som jeg forklarte, så jeg ble ganske sjokkert når hun plutselig klippet det laangt over det jeg viste. 

22 minutter siden, zniiki skrev:

Dette har skjedd med meg også. Frisøren skulle "bare" stusse tuppene og klippe vekk litt slitt hår, endte opp med at hun tok mye mer enn hva jeg ønsket. Men heldigvis er det bare hår, det gror ut igjen. 

For å få håret til å vokse fortere er det jo viktig å gi næring til håret, både uten- og innenfra. Sunn og balansert diett er viktig.
Jeg personlig liker å sove med hårkurer og oljer i håret. Håret mitt blir super mykt av kokosolje :-) 

Ellers så kan du jo alltids kjøpe extensions for litt ekstra lengde, men det koster jo litt.

Takk, kanskje jeg skal prøve en hårkur og se om det hjelper :) 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel skaffe deg extenstions?Det vil gi deg lengde igjen :)

Har selv nettopp blitt klippet, og er heller ikke fornøyd. Det er jo 'bare' hår, det vokser ut igjen tenker jeg.

Anonymkode: 1a908...c49

Ja, de 10 tusen det koster kan frisøren som skamklippet TS betale.

Skrevet

Extensions er uansett ikke et alternativ for meg siden det sliter på håret :/ 

Skrevet

Skaff deg clip on hår så kan du pynte deg litt ekstra med langt hår når du ønsker. 

Anonymkode: d7115...d4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...