Gå til innhold

Er norske menn uforskammede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bodd i både Syd-Europa og USA, i tillegg til Norge. Føler menn her ikke eier det spor av høflighet, og du skal se laaaaangt etter noe som ligner en gentleman. I begge mine tidligere hjemland, ville mannen ofte holde opp døren for meg, mens her er det mer sannsynelig at han smeller den i trynet ditt.

Jeg er rett og slett sjokkert over hvordan menn behandler kvinner i Norge, nesten som hunder. De eneste gangene de uttrykker interesse for kvinner er om de vil ha sex, og så fort sexen er over blir damen glemt, og hun kan pelle seg ut. Og på klubbene, der menn blir respektløse og tafeste. De sender bilder av tissen sin i hytt og pine. Men et kompliment, en åpnet dør, alle små gester og romanse er blitt glemt. 

Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 78aac...57b

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det syns jeg. Man ser hvordan de både rakker ned på hverandre, og på kvinner. Ikke rart flere norske kvinner velger utenlandske menn som faktisk er gentlemen og åpner dører uten å forvente at vi gir han en blowjob under bordet etterpå, og som setter pris på hvem kvinnen er bak fasaden og ikke bare lar alt hun sier gå inn det ene øret og ut det andre fordi han bare sitter å tenker pule pule pule som mange norske menn gjør. 

Anonymkode: 69c20...6da

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har bodd i både Syd-Europa og USA, i tillegg til Norge. Føler menn her ikke eier det spor av høflighet, og du skal se laaaaangt etter noe som ligner en gentleman. I begge mine tidligere hjemland, ville mannen ofte holde opp døren for meg, mens her er det mer sannsynelig at han smeller den i trynet ditt.

Jeg er rett og slett sjokkert over hvordan menn behandler kvinner i Norge, nesten som hunder. De eneste gangene de uttrykker interesse for kvinner er om de vil ha sex, og så fort sexen er over blir damen glemt, og hun kan pelle seg ut. Og på klubbene, der menn blir respektløse og tafeste. De sender bilder av tissen sin i hytt og pine. Men et kompliment, en åpnet dør, alle små gester og romanse er blitt glemt. 

Hvorfor er det sånn?

Merkelig, Egypt hvor gruppevoldtekter av kvinner er en nasjonalsport med eget navn, og USA hvor dickpics florerer som løv på trær, og som valgte en statsminister som åpenlyst rakker  ned på kvinner. Nja...godt forsøk ts.

Anonymkode: 99eeb...381

• Liker 14
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hvorfor skal vi behandle kvinner vi ikke ønsker å ha sex med noe bedre enn vi behandler en mannlig kamerat. Driver disse syd-Europeerne og amerikanerne å komplimenterer og åpner dører for sine mannlige venner?

Man fortjener ikke å bli båret på gullstol bare fordi man er kvinne.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig, Egypt hvor gruppevoldtekter av kvinner er en nasjonalsport med eget navn, og USA hvor dickpics florerer som løv på trær, og som valgte en statsminister som åpenlyst rakker  ned på kvinner. Nja...godt forsøk ts.

Gruppevoldtekter er det nok av i Norge også. Meningsløst argument. Jeg sier dessuten ikke at amerikanske menn er perfekte (egypiske vet jeg fint lite om), men at de i alle fall har bedre standard på hvordan de behandler kvinner i det store og det hele. Fikk aldri et eneste dickpick av en amerikaner, her i Norge er det snakk om dager i mellom.

Å snakke dritt om menn i andre land gjør ikke mennene i dette noe bedre, på samme måte som å kalle noen tjukk ikke gjør deg tynn.

Skrevet

Hvorfor skal kvinner behandles på en spesiell måte? Jeg holder ofte døra for kvinner, men så gjør jeg også det for menn eller barn. Det kalles høflighet. Jeg gjør derimot ikke et unntak for at en kvinne er en kvinne, og jeg begriper ikke hvorfor jeg skulle gjøre det.

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Hvorfor skal vi behandle kvinner vi ikke ønsker å ha sex med noe bedre enn vi behandler en mannlig kamerat. Driver disse syd-Europeerne og amerikanerne å komplimenterer og åpner dører for sine mannlige venner?

Fordi de er jo ikke mannlige kamerater, de er kvinnelige? Og fortjener å behandles som kvinner, ikke som menn? 

Forskjell på å bli bært på gullstol og bli behandlet med respekt, kjekken ;) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gruppevoldtekter er det nok av i Norge også. Meningsløst argument. Jeg sier dessuten ikke at amerikanske menn er perfekte (egypiske vet jeg fint lite om), men at de i alle fall har bedre standard på hvordan de behandler kvinner i det store og det hele. Fikk aldri et eneste dickpick av en amerikaner, her i Norge er det snakk om dager i mellom.

Å snakke dritt om menn i andre land gjør ikke mennene i dette noe bedre, på samme måte som å kalle noen tjukk ikke gjør deg tynn.

Norske menn gruplevoldtar ikke. Og norske menn er på toppen av attraktive menn på verdensbasis, sammen med danske og svenske. Dette viser sædbanker og ingernasjonale datingsider. Så så gæli er nok ikke vi altså. 

• Liker 6
Skrevet

Fordi de er jo ikke mannlige kamerater, de er kvinnelige? Og fortjener å behandles som kvinner, ikke som menn? 

Av ren nysgjerrighet, hva gjør du for menn du ikke kjenner eller er venner med, som du ikke gjør for kvinner? På hvilken måte fortjener mannen å bli behandlet på som mann i din verden? Du henter kanskje øl til han når han ser på TV? Lager middag? Hva gjør du egentlig?

• Liker 4
Skrevet

Enig i mye av det du sier.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet, hva gjør du for menn du ikke kjenner eller er venner med, som du ikke gjør for kvinner? På hvilken måte fortjener mannen å bli behandlet på som mann i din verden? Du henter kanskje øl til han når han ser på TV? Lager middag? Hva gjør du egentlig?

Forskjell på enkle gester som å la kvinner gå først og å lage et MÅLTID til noen. Føler ikke jeg spør om all verden her? Vi er generelt mindre og svakere fysisk enn menn, og derfor gir det mening at vi får gå først inn steder og at man er forsiktige med oss dvs. ikke smelle døra i trynet på en, slik som du heller ikke ville gjort på et barn. Man er ikke svakere til sinns som kvinne, men fysisk gir dette mening. 

Jeg sminker meg, kler meg søtt, smiler til menn som går forbi :) Ler av vitsene deres, og kan også blunke til menn som jeg ser hviler øynene på meg. Rett og slett får menn til å føle seg som menn, ikke som de barnslige sutreungene de fleste oppfører seg som. Eldre norske menn skjønner dette - var en gang en mann med rullator som prøvde å kysse hånden min. Og hver gang jeg smiler til en eldre mann på trikken eller gata, smiler han tilbake :) Det er basic folkeskikk, som 99% av yngre menn driter i. 

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Greia er jo at de samme klager over at de ikke får sex fra norske kvinner, også gidder de heller ikke gjøre noe for det. 
Og ja, det er vanlig å holde døra oppe for mannlige venner eller naboer eller tilfeldige personer som skal gjennom døra samtidig som deg også. 
Å bli behandla med folkeskikk er ikke å bli båret på gullstol, og å bli behandla med ekstra oppmerksomhet og omtenksomhet må faktisk til for å få en kvinne romantisk interessert i deg, ellers velger hun bare en av de andre som faktisk legger i litt "innsats". 

Anonymkode: 69c20...6da

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det sånn?

Det enkle svaret er at du tar feil. Eller så er du såpass sur og bitter mot alle du møter at de ikke orker å prøve å være hyggelig. 1 av 2

Endret av Bruuker
  • Liker 2
Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du får ta det opp på arbeidsplassen din at du ønsker at kvinner og menn bør behandles annerledes. og etter tradisjonelle kjønnsroller. Så får du se om det er andre enn deg som mener at kvinner først blir behandlet med respekt om de blir behandlet annerledes enn menn. 

Anonymkode: 7493d...192

• Liker 7
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det sånn?

Norske menn oppfører seg sånn fordi de anser at sex er det eneste de er bra for, at norske kvinner ikke fortjener bedre, og fordi slik oppførsel gir best resultater.

Anonymkode: 0fc5b...66d

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt enig med deg, TS. Jeg er etnisk norsk og har aldri bodd andre steder enn i Norge, men har reist en del. Norske menn er kjønnsløse på et vis, de aner likesom ikke hvordan de skal være rundt kvinner. Det er ikke deres feil heller for de er jo oppdratt av en generasjon som så det som en livsoppgave og bryte ned alle sosiale normer i det tradisjonelle norske samfunnet (1968-genersjonen). Jeg klandrer de ikke, men skulle ønske de kunne være litt kritiske til seg selv. Det kan for øvrig en del damer også..

Og deiting..don`t get me started. Jeg har datet litt, det vil si, fra nett fordi det er det eneste stedet hvor menn tør å snakke til meg. Herregud, for noen idioter. Jeg ble sjokkert da jeg begynte å henge rundt gutter i tidlig 20årene (bare fyll og ligging som sto i hodet dems), men nå tror jeg nesten jeg kan stadfeste det: menn vil jo faktisk ikke etablere seg og skaffe seg en familie. Det er den eneste konklusjonen jeg klarer å trekke ut av mine erfaringer med de. Jeg trodde lenge at jeg var fæl og stygg og at det bare var meg de ikke likte, men jeg er jo helt vanlig. Halvparten av mine venninner kommer ikke til å få egne barn engang. Så rart og synd at det har blitt sånn..

Hilsen undrende dame.

Anonymkode: cc7a0...5c2

• Liker 2
Gjest Axl Rose
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

du skal se laaaaangt etter noe som ligner en gentleman

Da har du ikke møtt meg:Hehe:

Skrevet

Om man hadde skrevet slikt om kvinner så ville man straks ha blitt kalt en kvinnehater.

Anonymkode: 687aa...109

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske menn oppfører seg sånn fordi de anser at sex er det eneste de er bra for, at norske kvinner ikke fortjener bedre, og fordi slik oppførsel gir best resultater.

Anonymkode: 0fc5b...66d

Og det har du litt rett i, altfor mange kvinner har gått fem på denne "samlivsformen" eller hva det nå er. Det kommer selvsagt til å ha en avspeiling på hvordan menn oppfører seg til kvinner. Men ser du i den andre enden av spekteret, i konsverative kulturer der menn MÅ gifte seg for å få sex, er ikke menn så veldig høflige mot kvinner heller..

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt enig med deg, TS. Jeg er etnisk norsk og har aldri bodd andre steder enn i Norge, men har reist en del. Norske menn er kjønnsløse på et vis, de aner likesom ikke hvordan de skal være rundt kvinner. Det er ikke deres feil heller for de er jo oppdratt av en generasjon som så det som en livsoppgave og bryte ned alle sosiale normer i det tradisjonelle norske samfunnet (1968-genersjonen). Jeg klandrer de ikke, men skulle ønske de kunne være litt kritiske til seg selv. Det kan for øvrig en del damer også..

Og deiting..don`t get me started. Jeg har datet litt, det vil si, fra nett fordi det er det eneste stedet hvor menn tør å snakke til meg. Herregud, for noen idioter. Jeg ble sjokkert da jeg begynte å henge rundt gutter i tidlig 20årene (bare fyll og ligging som sto i hodet dems), men nå tror jeg nesten jeg kan stadfeste det: menn vil jo faktisk ikke etablere seg og skaffe seg en familie. Det er den eneste konklusjonen jeg klarer å trekke ut av mine erfaringer med de. Jeg trodde lenge at jeg var fæl og stygg og at det bare var meg de ikke likte, men jeg er jo helt vanlig. Halvparten av mine venninner kommer ikke til å få egne barn engang. Så rart og synd at det har blitt sånn..

Hilsen undrende dame.

No offense, men vi menn merker jo ofte det motsatte også; at det er mange kvinner som ikke har lært hvordan de skal være rundt menn. Det er jo et uttrykk for den samme "kjønnsløse" oppdragelsen. Vi merker jo også forskjellen når vi er i utlandet. 

Men vet ikke hvor du ferdes, for jeg kan ikke kjenne meg igjen i at vi kke "tør" å snakke til kvinner. Snakker absolutt med kvinner jeg er interessert i, men det er jo ikke slik at jeg er interessert i absolutt alle kvinner jeg møter. 

Når det gjelder dette med familie, så er det jo flere som ikke ønsker det i dag ja, men det har nok ikke bare med kjønnsroller å gjøre. Livet har blitt mer krevende med tanke på jobb og utdanning, og der man før kunne begynne i fast, helt ok jobb som tyveåring, så må man nå ha flere års utdannelse og solid erfaring for å få en god nok jobb til å forsørge en familie. Mange jobber i dag er heller ikke forenlige med et familieliv (i min bransje er det ikke uvanlig å jobbe nesten hele døgnet store deler av året, og man er alltid tilgjengelig 24/7/365). Familieforøkelse må man ha et visst overskudd for. 

Anonymkode: 97cff...c0a

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...